Tenava ei käynnisty

Vastaa Viestiin
SF3MtK

Tenava ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja SF3MtK »

No nyt se sitten myrkyn lykkäsi. Perjantaina tulin töistä kotio ja auto toimi kuin unelma, tunnin päästä oli tarkoitus lähteä hakemaan poikaa tarhasta mut auto ei käynnistynytkään enään. Pyöri kyllä kuin unelma, mut ei edes luvannut.

Virranjakajan kansi ja pyörijä uusittiin heti kättelyssä. Virrat kun pistää päälle niin bensapumppu surisee sekunnin pari, kipinää saa ja hörähtää kun kaataa bensaa suoraan koneeseen mut käyntiin ei vain lähde.

Kylmäkäynnistysongelmaa tuossa on ollut kokoajan mitä se mulla on ollut. Eli kylmänä kyllä lähti käyntiin mut sammui saman tien. Piti monta kertaa startata ja joka kerta pysyi pitempään käynnissä kunnes lämpeni tarpeeksi että rupesi pysymäänkin käynnissä.

Eli ongelmahan on ettei toi saa siis bensaa (selkeestikkään). Kumpi tossa nyt sit ois se ongelmallisempi kohta, yj-rele vai bensapumpun rele. Jälkimmäisestä nastat on juotettu jossain välissä uusiksi, ja näyttivät hyvässä kunnossa olevan. YJ-tä en saanut edes auki että olisin voinut tarkistaa.
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Vaikuttaa siltä, ettei kylmäkäynnistyssuutin pelaa. Bensapumpunrele ohjaa kylmäkäynnistyssuutinta. Ota siitä suuttimelta liitin irti ja kato tuleeko siihen virtaa kylmänä startatessa. Jos ei tuu, niin vika on joko releessä tai suuttimelle tulevassa johdossa. Voit myös kokeilla toimivuutta syöttämällä suuttimelle 12v... Ex-tenavassa oli erillinen nappula kabiinissa kylmäkäynnistystä varten :lol:
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
SF3MtK

Viesti Kirjoittaja SF3MtK »

Marco kirjoitti:Vaikuttaa siltä, ettei kylmäkäynnistyssuutin pelaa. Bensapumpunrele ohjaa kylmäkäynnistyssuutinta. Ota siitä suuttimelta liitin irti ja kato tuleeko siihen virtaa kylmänä startatessa. Jos ei tuu, niin vika on joko releessä tai suuttimelle tulevassa johdossa. Voit myös kokeilla toimivuutta syöttämällä suuttimelle 12v... Ex-tenavassa oli erillinen nappula kabiinissa kylmäkäynnistystä varten :lol:
Juu ton suuttimen toimimattomuudesta olinkin selvillä, nyt vaan ihmetyttää kun meni mykäks koko kottero.
SF3MtK

Viesti Kirjoittaja SF3MtK »

Ei oo rele vika. Tuli testattua noi molemmat releet toimivilla (yj ja bp). Pumppu pyörii mut mitään ei tule läpi. Vaikuttaa et ois siis suodatin tukossa. Ärsyttää vaan ku pitäs kottero saaha tallille tosta, ei paljon huvita tunkkailla pystyyn lumisella parkkiksella. Nooh, menee ens viikkoon et pääsee taas askarteleen.
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

Antaako kipinää startatessa :?:
Olisiko vika sytty poksissa :idea:
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5944
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

piku kirjoitti:Antaako kipinää startatessa :?:
Olisiko vika sytty poksissa :idea:
Sytkävika selviää kun kaataa korkillisen bensaa imusarjaan, jos käy hetken niin sytkä pelaa ok.

Relevika selviää kun antaa pumpulle suoraan 12v napoihin (tai oikosulkee releltä navat numero x ja x, jos pysyy käynnissä vika relessä.

Nuin itse oon ke-jetin pulmia selvittänyt kun en paremmasta tiijä.
SF3MtK

Viesti Kirjoittaja SF3MtK »

Sytkä toimii hienosti, ei ongelmaa siinä. Käytettiinkin sitä eilen hyvä tovi kaatamalla bensaa imusarjaan. Pumppu pyörii hienosti mutta mitään ei tule konehuoneeseen asti. Pitäs ny päästä kurkkaan tonne autonalle ja vaihtaa se suodatin. Joutuu vaan oottaan perjantaihin et saa haettua uuden.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5944
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

SF3MtK kirjoitti:Sytkä toimii hienosti, ei ongelmaa siinä. Käytettiinkin sitä eilen hyvä tovi kaatamalla bensaa imusarjaan. Pumppu pyörii hienosti mutta mitään ei tule konehuoneeseen asti. Pitäs ny päästä kurkkaan tonne autonalle ja vaihtaa se suodatin. Joutuu vaan oottaan perjantaihin et saa haettua uuden.
Pumppu voi pyöriä mutta tekeekö painetta?

Mulla ois ollu tenavaan uus joutilas pa-suodin mutta se on hukassa, jossakin suomessa ;)

Vois tietty raottaa jakajalta liitosta. Näkis pumppaako sinne asti. Tai tosiaan jos annat kylmäkäynnistys suuttimelle 12v niin siitä myös näkee pääseekö bensat konehuoneeseen asti. Bensan kanssa vaan äkkiä saa aikaan tulipalon.
SF3MtK

Viesti Kirjoittaja SF3MtK »

AK47 kirjoitti:
SF3MtK kirjoitti:Sytkä toimii hienosti, ei ongelmaa siinä. Käytettiinkin sitä eilen hyvä tovi kaatamalla bensaa imusarjaan. Pumppu pyörii hienosti mutta mitään ei tule konehuoneeseen asti. Pitäs ny päästä kurkkaan tonne autonalle ja vaihtaa se suodatin. Joutuu vaan oottaan perjantaihin et saa haettua uuden.
Pumppu voi pyöriä mutta tekeekö painetta?

Mulla ois ollu tenavaan uus joutilas pa-suodin mutta se on hukassa, jossakin suomessa ;)

Vois tietty raottaa jakajalta liitosta. Näkis pumppaako sinne asti. Tai tosiaan jos annat kylmäkäynnistys suuttimelle 12v niin siitä myös näkee pääseekö bensat konehuoneeseen asti. Bensan kanssa vaan äkkiä saa aikaan tulipalon.
Katottiin jo, ei tule pisaraakaan konehuoneeseen. Pumppu on jo varoiks kysytty et saa sopuhintaan hyvän käytetyn jos vika päätyy siihen mut toi suodatin ny pitää melkein ekana vaihtaa ku tiedä yhtään koska tohon on moinen vaihdettu.
SF3MtK

Viesti Kirjoittaja SF3MtK »

Eipä ollu suodatin vikana. Oli perhana vajaan vuoden vanha mikä siel möllötti, mut vaihoin ny kuitenkin.. Huomena sit pumppua vaihteleen.
SF3MtK

Viesti Kirjoittaja SF3MtK »

Jep.. Pumppuvika se oli. Nyt käy ja kukkuu. Bensapumppu tuli ryövättyä saabista ku sattu saamaan halvalla, ja hyvin tuntuupi pelaavan. Meni jopa melkein heittämällä paikalleen.
duron93
Viestit: 99
Liittynyt: 03.11.2011 22:08
Paikkakunta: uurainen

Viesti Kirjoittaja duron93 »

saab :DDD
SF3MtK

Viesti Kirjoittaja SF3MtK »

Tulipa tehtyä turha pumpunvaihto. Teki saman tepposen uudella pumpulla jonkunajan päästä. Ei startista käyntiin millään ja lopulta ku meni hermot, ajattelin et lasken sen pihan perälle ja jätän mätänemään. Koitin siin mäessä kuitenkin piruuttaan lykätä pykälän sisään ja kytkin ylös ja hörähti käyntiin, jonka jälkeen toimi taas startistakin.

Aiempia nettiauton myynti-ilmoja tuktittuani huomasin et siihen oli pumppu vaihdettu noin vuosi aiemmin, ja mähän heitin vaihdon yhteydes vanhan metalliromuun (mikä siis oli noin vuoden vanha)... Noh ei siin mitään, tää mersu lähti kuitenkin kiertoon. Seuraava omistaja särki perän parissa päivässä ja myi ilmeisesti edelleen eli kunnon kiertopalkintona kulkee talosta taloon.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201”