mersu ei käy kunnolla..

Vastaa Viestiin
technics
Viestit: 61
Liittynyt: 12.3.2006 7:58
Paikkakunta: sonkajärvi

mersu ei käy kunnolla..

Viesti Kirjoittaja technics »

eli palaan nyt tähän eilis iltaiseen aiheeseen.. vaihdoin mersuun (200d) syöttöpumpun.. elikkäs sen 7mm elementeillä olevan otin pois ja vakiopumppu paikalleen.. auto lähti taistelun jälkeen käyntiin mutta ei pyörinyt kunnolla.. tänään tarkistin koko koneen ajoituksen ja se on kohdallaan.. ja pumppukin oli 14"astetta" jykk.. pitäs olla ok? tänään käänsin lisäämäni syötöt pois mutta ei lähtenyt käyntiin kun virta loppui melkein kättelyssä.. (p*ska akku) nyt tässä odotellessa et akku lataantuu olisko kellään neuvoa mikä on hätänä.. elikkä kuulostaa siltä että se ajoitus ei silti olisi kohdallaan kun se "roklattaa" aika ilkeästi.. en tosin ole vielä saanut sitä käyntiin sen jälkeen kun käänsin ne syötöt pois.. mut ei kait se ruuvamisen takia pitäs pumppua sotkee... sitäkin yritin tutkia myös saako se ilmaa jostakin kun ei kerta äsken lähtenyt käyntiin.. pitää koittaa taas ilmata ja toivoa parasta..
technics
Viestit: 61
Liittynyt: 12.3.2006 7:58
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja technics »

no niin.. käytin mersun taas käynnissä.. ei meinannut taas millään lähteä käyntiin.. tunnusti että oli taas ilmaa järjestelmässä.. no kummiskin sain sen käyntiin.. aluksi pyöri tyhjäkäynnillä suht nätisti kunnes kaasua hieman lisätessä käytti taas sen terävän roklatuksen.. kaasua löysätessä sen vaimenee mutta ei häviä kokonaan.. eli heti kylmänä pyöri suht normaalisti mutta heti kun vähä lämpesi alkoi ääntämään.. kierrosta ottaa normaalisti.. help!! :D
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Joku suutin varmaankin "leikkaa kiinni", siitä se roklatus tod. näk. Laita tippakannulla hieman suutinputkeen öljyä.. ja käyntiin.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Niin onko sille koneelle tehty mitään sen jälkeen ku on ajettu turbolla ja 7mm pumpulla?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
technics
Viestit: 61
Liittynyt: 12.3.2006 7:58
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja technics »

ei oo tehty koneelle mitään sen jälkeen.. vaan ei sillä keretty ajaa sen turbon kanssa ku vajaa 2000km.. ja itsekkin olen miettiny tänään et oisko voinu joku suutin hajota.. ku siinä oli jo suht huonot suuttimet kun aikasemmin tehtiin kansi+ventiili remontti.. ei vaan tullu vaihdettua.. pittää huomenna päästää suuttimet irti ja käyttää penkissä.. jos ei ekaks tule sitä öljyä laitettua..
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

technics kirjoitti:ei oo tehty koneelle mitään sen jälkeen.. vaan ei sillä keretty ajaa sen turbon kanssa ku vajaa 2000km.. ja itsekkin olen miettiny tänään et oisko voinu joku suutin hajota.. ku siinä oli jo suht huonot suuttimet kun aikasemmin tehtiin kansi+ventiili remontti.. ei vaan tullu vaihdettua.. pittää huomenna päästää suuttimet irti ja käyttää penkissä.. jos ei ekaks tule sitä öljyä laitettua..
No jos oot ajanu turbon kans isolla kaasulla 2000km niin siitä voi olla pa*kana ihan mitä vain...

Nimim. Viimeinen turbokone kesti 500km :oops:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
technics
Viestit: 61
Liittynyt: 12.3.2006 7:58
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja technics »

niin on sekin käyny mielessä et olis kone rikki.. mut se kummiskin vielä pelas tuo auto kun talliin peruutin.. tosin se joku niistä suuttimista on ääntäny kokoajan kun olen tuon auton omistanut et olisko joku tullut tiensä päähän.. hitto kun on nyt vähä tenkkapoo inspiraation kanssa laittaa tuota autoa..
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

technics kirjoitti:niin on sekin käyny mielessä et olis kone rikki.. mut se kummiskin vielä pelas tuo auto kun talliin peruutin.. tosin se joku niistä suuttimista on ääntäny kokoajan kun olen tuon auton omistanut et olisko joku tullut tiensä päähän.. hitto kun on nyt vähä tenkkapoo inspiraation kanssa laittaa tuota autoa..
No myy se mulle kaikkine turbohiluineen tai vaihdetaan ne turbohommelit soivaat 2.5d koneeseen?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
technics
Viestit: 61
Liittynyt: 12.3.2006 7:58
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja technics »

paljokos sillä sinun 2.5d koneella on ajettu.. ja toiseks saako sen laittaa 200 koppaan heittämällä paikalleen ja leimattua..
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

technics kirjoitti:paljokos sillä sinun 2.5d koneella on ajettu.. ja toiseks saako sen laittaa 200 koppaan heittämällä paikalleen ja leimattua..
Ajettu 500 jotain. Kansi laitettu...
Peräisin vuoden -90 250d automaatista.

Etu kallistuksenvakaaja tarvii vaihtaa koneen ku vaihtaa...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
technics
Viestit: 61
Liittynyt: 12.3.2006 7:58
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja technics »

juu.. pittää vielä yrittää hiplata niitä suuttimia ja katsella.. ja jos kiinnostaa niin ostas pois nuo turbon hilppeet.. olisko sulla muuten antaa mukaan sitä kallistuksen vakaajaa?
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Ko katoit ajotuksen niin konehan oli tietenki oikealla kierroksella... :roll:
Tuli vain miehleen, on nuitaki tullu vastaan
technics
Viestit: 61
Liittynyt: 12.3.2006 7:58
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja technics »

eikös se silloin ole oikealla kierroksella kun kampiakselin päässä oleva ot merkki ja nokka-akselin merkki on kohdallaan.. ja siitä käännetään se 14astetta jykk:n.. ainakin näin minua neuvottiin et silloin olis pumppu kohdallaan..
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Kyllähän se nuin mennee, ei toki ollu tarkotus aliarvioia asentajjaa, kaikki vain ei muista kattoa nenäakselin asentoa ko nappaa pumpun poies.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Eikös jykk ole jälkeen yläkuolo kohdan ja eykk ennen yläkuolo kohtaa.Jos pumpun ajoitus on 14 astetta jykk niin eikö se ole jo vähän myöhäistä?Eikö ruiskutuksen pitäisi tapahtua ennen yläkuolo kohtaa eikä jälkeen vai olenko käsittänyt jotain väärin/onko jossain muualla joku painovirhe paholainen?
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
technics
Viestit: 61
Liittynyt: 12.3.2006 7:58
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja technics »

pp d kirjoitti:Kyllähän se nuin mennee, ei toki ollu tarkotus aliarvioia asentajjaa, kaikki vain ei muista kattoa nenäakselin asentoa ko nappaa pumpun poies.
kyllä tuommonen virhe olisi voinut olla vaikka mahdollinen jos ei olisi tullut soiteltua ennen purkamista ja luettua vähä kirjallisuutta :D kun ei aina muista kaikkea.. kun en itse viimeksi vaihtanut pumppua vaan sillon läjäsin silmät kiiluen niitä turbon osia :)

vaan asiasta toiseen voiko mitenkään olla semmonen mahdollista että jakoketjun kiristin olisi "rikki".. elikkä se ei kiristäisi ja ketju jotenki pomppisi tai ajoitus muuttuisi.. kyläbaarin kahvipöydässä tuommosen heittivät.. mut kummiskaan kun konetta käyttää käynnissä niin sen jälkeen ei ajoitus muutu.. ja ketju tuntuu olevan tiukalla kun käsin sitä yritin koittaa.. pitää tänään kyllä katsoa ja koitella suuttimia.. jospa se sieltä se vika löytyisi..
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

jari_w123 kirjoitti:Eikös jykk ole jälkeen yläkuolo kohdan ja eykk ennen yläkuolo kohtaa.Jos pumpun ajoitus on 14 astetta jykk niin eikö se ole jo vähän myöhäistä?Eikö ruiskutuksen pitäisi tapahtua ennen yläkuolo kohtaa eikä jälkeen vai olenko käsittänyt jotain väärin/onko jossain muualla joku painovirhe paholainen?
Toki pössiltä kuulostaa, näissä 124:ssa laitethaan pumpun sisänen ajotus määräthyyn kohtaan, ja sitte vauhtirathaalta katothaan asteet nimenomhaan jälkheen yläkuolokohan.
technics
Viestit: 61
Liittynyt: 12.3.2006 7:58
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja technics »

aivan.. ja samallalailla se tulee myös 201.. mikä minulla on.. toki se kuulostaa tyhmältä vaan kyllä siihen rahaan mitä nuokin joskus on maksanu on pitänyt olla tuommosia patentteja.. :D
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Eikös dieselpolttoaine ruutata aina jälkeen yläkuolokohdan? Vai mitä tässä missasin? :)
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

technics kirjoitti:juu.. pittää vielä yrittää hiplata niitä suuttimia ja katsella.. ja jos kiinnostaa niin ostas pois nuo turbon hilppeet.. olisko sulla muuten antaa mukaan sitä kallistuksen vakaajaa?
Löytyy 300 sportlinen vakaaja...

En mä niitä suoraan osta, mutta vaihtaa vois tuohon koneeseen ja vakaajaan!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
technics
Viestit: 61
Liittynyt: 12.3.2006 7:58
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja technics »

Jube kirjoitti:
technics kirjoitti:juu.. pittää vielä yrittää hiplata niitä suuttimia ja katsella.. ja jos kiinnostaa niin ostas pois nuo turbon hilppeet.. olisko sulla muuten antaa mukaan sitä kallistuksen vakaajaa?
Löytyy 300 sportlinen vakaaja...

En mä niitä suoraan osta, mutta vaihtaa vois tuohon koneeseen ja vakaajaan!
jeps.. mutta kuulostellaan mitä tuosta minun autosta löytyy.. pitää palata asiaan sit myöhemmin.. olishan siinä hieman enemmän "voimaa" kakspuolikkaassa..
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Mikä on ku turbohilut piti pois ottaa? :roll: :wink: :P

Taidanpa tietää :oops:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

eki kirjoitti:Eikös dieselpolttoaine ruutata aina jälkeen yläkuolokohdan? Vai mitä tässä missasin? :)
Niin, kyllä kai se ruikku pittää mennä sillon ko mäntä on nousemassa ylös, ei kait se muuten puristu kassaan ja posaha :arrow: mäntä lähtee pillilaukkaa takas alas...
technics
Viestit: 61
Liittynyt: 12.3.2006 7:58
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja technics »

Jube kirjoitti:Mikä on ku turbohilut piti pois ottaa? :roll: :wink: :P

Taidanpa tietää :oops:
ensimmäinen syy oli että tuli vastaan katsastus ongelmat.. aluksi lupailivat et saa noin vanhan (vm.85) katsastettua turbolle ilman suurempia muutoksia.. lähinnä niitä teholappuja kyselivät..koska tarkoitus ei ollut kuin nostaa tehoja 2.5d tasolle.. no ainakin katsastuksen ajaksi :D no rupesinpa varaamaan aikaa katsastukselle.. niin sillon katsastusmiehet löivät käteen listan minä kaikkee pitää vaihtaa että saan leimalle.. lähinnä hinkuivat 2.5td auton osia.. ja kuulema 16vbensan olis käyny.. lista tuntui loputtomalta.. eli oli jarruja,alatukivarsia,tolppia ja miettivät jopa että taakse pitäisi muka jarrut vaihtaa..eikös ne oo samat kuin 2.5td?
noni.. jos en olisi juuri nyt suorittamassa varusmiespalvelusta!! olisin tod.näk laittanu ne osat.. mutta kun eukko tarvii sen ajuun tämän kuun 19päivä ja siitä eteen päin syyskuun loppuun jokapäiväsesti.. eli en olisi kerennyt vaihtaa niitä kun on kines viikonloppuja ja ei noilla intin tuloilla osteta noin vain niitä osia.. ja isi leasing ei pelaa täällä päin.. mielessä kävi et antaa osien olla paikoillaan ja ajua.. mutta entäs sitten kun vaikka ahtoputki irtoaa.. minä intissä, emännyys jossain tien varressa peltiauki ihmettelee sitä.. ja toinen pelko tuli että minun tuurilla sattuu kuitenkin kolari.. eipähän siinä jos ei peltivaurioita kummempia tulis mut jos sattuis niin ikävästi että joku kuolee vai vammautuu pahasti.. ei olis kovin kiva suoraan intistä lähtee vankilaan istumaan ja miettimään miksi piti ylipäätänsä turbottaa koko auto :D eli ei auttanut kun purkaa ne osat pois itkun sekaisin tuntein ja unohtaa ainakin tässä vaiheessa nuo projektit.. ja sattuipa tuossa semmonen ihme että autohan rupesi pelaamaan pienen säädön jälkeen.. suuttimia katsellessa edelleen yksi on aika heikkokuntoinen mut pitää vaihtaa myöhemmin kun johan tuota perjantaina on tilipäivä.. huimat 50e tulee :D
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Kyllähän jos 200d on turpotettu ja dynotettu niin, että teholapussa korkeintaan sama teho kuin vakio 250d vaparissa sen pitäisi mennä 250d vaparia vastaavilla alustapalikoilla leimaan että heilahtaa. Tietysti sama pätee myös 190D 2,0 turpolla ja 190D 2,5 vapari.

Noh katastusmiehissä on monenlaisia sankareita :evil: . Vaan eipä se jälkiviisastelu tässä enää auta... :roll:
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

No joo tuohan selittää sitten se jykk homman.Monessa yhteydessä olen nähnyt tuon 13 astetta jykk ja aina olen ihmetellyt että miten se voi noin olla mutta nyt se selvisi minullekkin.Tietääköhän kukaan syytä siihen miksi asia on tavallaan nurin kurin.W123 pumpun ajoitus on 24 astetta ja se lienee EYKK vai miten on?
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

OT: Luin tuota etunimikaiman viestiä vähän väärin, luulin että Jari kertoi 123 pumpun ajoituksen olevan "24 astetta EVVK" :shock: :lol:

Vastausta en tiedä.
wiimax.fi
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201”