mitä tietoja saa koneesta 38pinnisen liittimen kautta ulos?

Vastaa Viestiin
-230k-
Viestit: 85
Liittynyt: 10.2.2011 18:53
Paikkakunta: naantali

mitä tietoja saa koneesta 38pinnisen liittimen kautta ulos?

Viesti Kirjoittaja -230k- »

haluisin saada jtn informaatiota mitä koneessa tapahtuu,ilmamassamittarin lukeman,seokset jne. koneena 230kompressor.
saako noita mitenkään sähköisesti luettua näin vanhassa mallissa?
Kun tuntuu että välillä vedot hukassa.

Jos ei niin ainut tapa varmsitua moottorin toiminnasta on viedä penkitettäväksi ja saada siitä paperilapulla vähän tietoa että mitä siellä pellin alla tapahtuu?
Viimeksi muokannut -230k-, 30.5.2011 20:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Mersuissa on ollu iät ja ajat se 38-pinninen liitin ennen ku OBD:stä tuli standardi-väylä. Sen kautta pääset ihmettelemää koneen sielunelämää :wink:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
-230k-
Viestit: 85
Liittynyt: 10.2.2011 18:53
Paikkakunta: naantali

Viesti Kirjoittaja -230k- »

kiitos nopeasta vastauksesta,mitäs kaikkea tota kautta on mahdollista nähdä?
varmaan mb korjaamoilla löytyy vehkeet ja osaavat sitten sanoa josko tarttee ilmamassa anturia,lambdaa tai muuta uusia?
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Itse ei oo tarvinu luetuttaa ikinä yhtäkää Mersua :D mut kyllä sieltä pitäis lähes samat asiat näkyä kun OBD:stäkin?
Asiaa kannattaa kysellä ensin vaikka bosch car servicestä jos sellanen vaan sattuu olemaan sun paikkakunnalla.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
-230k-
Viestit: 85
Liittynyt: 10.2.2011 18:53
Paikkakunta: naantali

Viesti Kirjoittaja -230k- »

juu on tossa bosh car service ihan lähellä,olen siellä käynytkin,löytyy kaiken mailman monitorit ja tehopenkit,sinne siis.
kun tosiaan välillä tuntuu että tehoja ei irtoa kun 120hp,sais jtn varmistusta että onko siellä oikeesti jtn vikaa vai heittääkö persdyno.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Ensiapuna voit ottaa sen ilmanmäärämittarin irti ja katsoa onko se kuinka pascassa, samalla näet ettei ahdin ole kuseksinut oljyjä ahtoputkistoon ja saahan tuon MAF:n toiminnankin tietty mitattua ku kaivelee oikeat vastukset.
Noihin kompuran vetoihi kyllä tottuu melko äkkiä jos ei ajele välistä muulla kalustolla joten vika voi olla myöskin siinä persdynossa :D
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
blobar
Viestit: 17
Liittynyt: 21.10.2010 1:51

Viesti Kirjoittaja blobar »

just joo perseessä ompa asiallista
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Kyllä sieltä saa aika paljon tietoa ulos oikeilla vehkeillä. Mutta kannattaa melkeenn starin kanssa rueta sitä tutkimaan :D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

just joo perseessä ompa asiallista
No kerroppas tarkemmin mikä mieltä painaa :roll:
-230k-
Viestit: 85
Liittynyt: 10.2.2011 18:53
Paikkakunta: naantali

Viesti Kirjoittaja -230k- »

Kerran tä nostettiin ylös ni boshilla kävin ihmettelemässä mitä töpselistä sai tietoja.
Kaikki vikakoodit nollattiin samalla kertaa,varmaan saksanmaalla 6-7 vuotta sitten nolailtu,ei kauheesti silti ole ollut vikoja kyseisessä autossa.
Näky lambda,ilmamassa anturi,sytytys tiedot(ei ly johdot läpi eikä ota toisistaan häiriötä yms). ja kaiken näköstä pitkä lista.
Ihan tyytyväinen olin tätä kautta saatuun varmistukseen koneen hyvästä kunnosta ja toiminnasta. makso 50e.

ainut mikä oli ni lambda näytti vähän hassua arvoa mutta sillä ei varmaan suorituskykyyn ole vaikutusta?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Nythän se pitäisi testata uudelleen kun on vikamuistin tyhjentämisen jälkeen ajeltu niin näkisi onko oikeasti jotain häiriötä.
Lambda-arvon pielessä oleminen vaikuttaa vetoihin, synä voi olla lambda-anturi tai ilmamassamittari tai jokin muu osa...
-230k-
Viestit: 85
Liittynyt: 10.2.2011 18:53
Paikkakunta: naantali

Viesti Kirjoittaja -230k- »

dealer kirjoitti:Nythän se pitäisi testata uudelleen kun on vikamuistin tyhjentämisen jälkeen ajeltu niin näkisi onko oikeasti jotain häiriötä.
Lambda-arvon pielessä oleminen vaikuttaa vetoihin, synä voi olla lambda-anturi tai ilmamassamittari tai jokin muu osa...
kiitos tiedosta.
Ilmamassa anturi on ihan uusi,lambdan voisi vaihtaa vaikka "huolto-osana" samalla kun tilailen peltipakosarjan ameriikoista, halvan ja huonosti istuvan mutta eiköhän se migillä sinne taivu.

Tuli myös tänään haettua hillitty läpivirtaava takavaimennin.
Jos kerkeisi tuon koko putkiston rakentaa ennen talvipakkasia.
Älkääkä toverit pelätkö,ei ole tulossa 3"catback pörinäränniä,en aio vähentää auton tehoja isommalla putkella.

Harkinnassa tehdä myös katalysaattorin tilalle 50cm suora putki kiinnityslaipoilla,voi tarvittaessa nopeasti vaihtaa katin leimalle kiinni.
Toki hyöty riippuu siitä kuinka tukossa katalysaattori on.

Pitääpi käydä joskus uudestaan töpselin nokassa kattomassa onko aktiivisia vikoja ilmestynyt.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mulla tuli tuos mieleen, kun tuio vikojen luku ja nollaus maksaa sairaasti, niin olisiko siihen joku carsoft tjsp hyvä hankinta? eli vaikkapa tuo mun väyrynen 220cdi, olisiko siitä suoranaista hyötyä?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202, sedan, farmari”