Janin W202 220cdi automaatti -00

jani_LPR
Viestit: 452
Liittynyt: 19.10.2010 18:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja jani_LPR »

No nyt on kiinnikkeetkin vaihdettu. Oma hommansa niissäkin, varsinkin ei hoksannut kuinka hihna lähtee järkevästi pois. Onko ohjetta jossakin vastaisuuden varalle?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Täh ? Maailman helpoin remmin irrotus; 17 mm avaimella vääntää kiristimen löysälle ja ottaa remmin pois.
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
jani_LPR
Viestit: 452
Liittynyt: 19.10.2010 18:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja jani_LPR »

dealer kirjoitti:Täh ? Maailman helpoin remmin irrotus; 17 mm avaimella vääntää kiristimen löysälle ja ottaa remmin pois.
Arvelinkin että tähän on joku niksi :oops: Ei vain hoksannut tussatessa. No seuraavan kerran on sitten viisaampi.
jani_LPR
Viestit: 452
Liittynyt: 19.10.2010 18:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja jani_LPR »

Huomasin että vasemman jousikupin takareuna on ruostunut hiukan irti korista. Pienellä vahvikepalalla tuo korjaantuisi. Uskaltaako hitsata akunkenkä kiinni jos maadottaa ihan vierestä? Muistelisin että näissä on riski rikkoa joku sähköboksi jos irrottaa akunkengän.
jani_LPR
Viestit: 452
Liittynyt: 19.10.2010 18:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja jani_LPR »

Auto on ollut käytökseltään aika levoton, joten päätin viimein alkaa tutkia asiaa. Tämän laitteen kanssa aloitin siitä päästä mihin edellisen kanssa lopetin, eli apusimpukka syyniin. Pohjamuovi pois ja apusimpukan varren heiluttelua. Pystysuuntaan löytyikin hiukan klappia. Mätänetistä korjaussarja, vanha irti ja uusi tilalle. Yksi huomioitava asia hommassa oli, elikkä puslan oikea asento laippa ylöspäin, sekä välivarren oikea asemointi puslaan nähden. Mittasin tönärilla 12 mm laipan ja varren väliksi, uuteen sama lukema. Koeajolenkki ja autohan oli huomattavasti rauhallisempi.

Mitä opimme tästä? No sen että apusimpukka kannattaa syynätä huolella.
jani_LPR
Viestit: 452
Liittynyt: 19.10.2010 18:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Latausta

Viesti Kirjoittaja jani_LPR »

Kun tulee ajettua lyhyitä matkoja niin tuntuu että pyörittää kylmänä laiskasti starttia. Uskaltaako akulle antaa virtaa varovasti esim 13 voltin tasajännitelähteellä ilman akun irrotusta?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Latausta

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jani_LPR kirjoitti:Kun tulee ajettua lyhyitä matkoja niin tuntuu että pyörittää kylmänä laiskasti starttia. Uskaltaako akulle antaa virtaa varovasti esim 13 voltin tasajännitelähteellä ilman akun irrotusta?
Miksi semmoisella jos epäilee että akku ei ole latatununtu niin siihen lataamisen käy akku laturi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jani_LPR
Viestit: 452
Liittynyt: 19.10.2010 18:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja jani_LPR »

Nyt on pari kertaa käynyt niin että kun laittaa avaimen (tattimallinen) virtalukkoon niin rattilukko ei aukea eikä avain myöskään käänny. Avain pois ja takaisin niin toimii. Mitä kannattaisi tarkastaa?
Avatar
jaasu
Viestit: 917
Liittynyt: 27.3.2011 12:58
Paikkakunta: 86600

Viesti Kirjoittaja jaasu »

olikos noissa se infrapuna silmä? jos se on paskanen?
Nykyinen: W124 e250d
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4354
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

jani_LPR kirjoitti:Nyt on pari kertaa käynyt niin että kun laittaa avaimen (tattimallinen) virtalukkoon niin rattilukko ei aukea eikä avain myöskään käänny. Avain pois ja takaisin niin toimii. Mitä kannattaisi tarkastaa?
Ihan samaa tekee E270, aina kuitenkin tähän asti lähtenyt toisella toimimaan. En kyllä tiiä mikä lie, yleensä taskusta tulee avain otettua, oisko sitten jotain siinä "silmässä".
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
jani_LPR
Viestit: 452
Liittynyt: 19.10.2010 18:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja jani_LPR »

Tarkkaillaanpa tilannetta. Päädyin ottamaan iltapuhteina etupyörän laakerin auki. Joku on ilmeisesti jo vaihtanut aiemmin.

Kuuluisiko mutterin ja ulomman sisäkoolin välissä olla prikka? Tässä ei ollut.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4354
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

No omissa taisi w201 oli prikka, w208 ja w210 ilman prikkaa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
jukkis.
mersuharrastaja
Viestit: 1057
Liittynyt: 25.4.2007 20:36
Paikkakunta: Kalajoki/Pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Ei oo mullakaan 202:ssa ollu rikkaa
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Ei ole prikkaa W202.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
jani_LPR
Viestit: 452
Liittynyt: 19.10.2010 18:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja jani_LPR »

Aloin tuossa katella egr-venttilin kuntoa niin alkoi ihmetyttää vaikken näistä mitään ymmärräkkään niin mihinkäs sitä pakokaasua oikein tulee, kun en keksinyt sellaista putkea. Tuossa alla on joku reikä mikä on tulpattu. Oiskohan tästä nyt sitten egr pois käytöstä?

Kuva
jani_LPR
Viestit: 452
Liittynyt: 19.10.2010 18:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja jani_LPR »

Onpahan tuokin tutkittu ja venttiili putsattu. Olipas siellä pikeä. Samalla putki tarkastettu ettei ole katit tukkeessa.
jani_LPR
Viestit: 452
Liittynyt: 19.10.2010 18:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja jani_LPR »

Ceemelissä on esiintynyt puolisen vuotta ajoittaista tehottomuutta ja jonkinlaisessa vikatilassa se on ollut. Kilanderi on antanut starilla vierihoitoa tuloksena koodi P1470. Monenlaista on tullut tutkittua, muttei meinannut vika löytyä. Asia sitten jäi hautumaan kun ei sinänsä ajoa haittaa. Nyt sitten perehdyttiin asiaan uudemman kerran ja k neuvoi oikean vikapaikan eli Map-sensorin johdot. Ei ollut johdoissa vikaa mutta letkussa sen sijaan kyllä.
Eli http://youtu.be/ak8wyDoQLHc?t=1m37s

Kuva
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Tuosta mullakin oli revennyt.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202, sedan, farmari”