Automaatin vaihteen valitsin jumissa

Vastaa Viestiin
sipi
Viestit: 479
Liittynyt: 07.1.2007 21:42

Automaatin vaihteen valitsin jumissa

Viesti Kirjoittaja sipi »

Missä olisi todennäköisin syy kun moottori käynnistyy ja vaihdekeppi on jumissa P-asennossa? Auto S202, vuosimalli 2000.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jarruvalokytkin, jarruvalojen sulake.
oulaistenliikenne.fi
sipi
Viestit: 479
Liittynyt: 07.1.2007 21:42

Viesti Kirjoittaja sipi »

dealer kirjoitti:Jarruvalokytkin, jarruvalojen sulake.

Kiitos. Tuo olisi halpa korjaus.
sipi
Viestit: 479
Liittynyt: 07.1.2007 21:42

Viesti Kirjoittaja sipi »

Ei mennyt niin kuin elokuvissa, jokin virtakytkin on mennyt laatikosta.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

sipi kirjoitti:Ei mennyt niin kuin elokuvissa, jokin virtakytkin on mennyt laatikosta.
Laatikossa on yksi ainoa katkaisin,
käynnistyksen estokatkaisin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
sipi
Viestit: 479
Liittynyt: 07.1.2007 21:42

Viesti Kirjoittaja sipi »

CDI203 kirjoitti:
sipi kirjoitti:Ei mennyt niin kuin elokuvissa, jokin virtakytkin on mennyt laatikosta.
Laatikossa on yksi ainoa katkaisin,
käynnistyksen estokatkaisin
No se se ei ole, koska käynnistys toimii, vain keppi on jumissa. Sanoivat korjaamolla, että olisi laatikossa ja kallis. Laittoivat kepin viereen ohitusnapin, josta painamalla avaa P-lukon.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

sipi kirjoitti:No se se ei ole, koska käynnistys toimii, vain keppi on jumissa. Sanoivat korjaamolla, että olisi laatikossa ja kallis. Laittoivat kepin viereen ohitusnapin, josta painamalla avaa P-lukon.
Onko nappi sähköinen vai mekaaninen (painaako fyysisesti jotain salpaa)? Noissahan on mennyt rikki niitä keppimoduuleita. Siellä on sähköinen solenoidi, joka vapauttaa kepin jarrua painettaessa ja solenoidista porsii joku muovinen osa. Joku oli jenkkilässä ottanut sen solenoidin pois käytöstä.

Itsekin ihmettelen korjaamon lausahdusta vaihdelaatikossa olevasta katkaisijasta.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
sipi
Viestit: 479
Liittynyt: 07.1.2007 21:42

Viesti Kirjoittaja sipi »

Roisto kirjoitti:
sipi kirjoitti:No se se ei ole, koska käynnistys toimii, vain keppi on jumissa. Sanoivat korjaamolla, että olisi laatikossa ja kallis. Laittoivat kepin viereen ohitusnapin, josta painamalla avaa P-lukon.
Onko nappi sähköinen vai mekaaninen (painaako fyysisesti jotain salpaa)? Noissahan on mennyt rikki niitä keppimoduuleita. Siellä on sähköinen solenoidi, joka vapauttaa kepin jarrua painettaessa ja solenoidista porsii joku muovinen osa. Joku oli jenkkilässä ottanut sen solenoidin pois käytöstä.

Itsekin ihmettelen korjaamon lausahdusta vaihdelaatikossa olevasta katkaisijasta.

t.
Risto
Pitääpä selvittää, kun auto ei ole minulla.
sipi
Viestit: 479
Liittynyt: 07.1.2007 21:42

Viesti Kirjoittaja sipi »

Jos tietävämpien kokemus on se, että kyseessä olisi tuon keppimodulin juotosvika, niin voisin ottaa tuon auton käsittelyyn.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Eli se kalliiksi mainitu osa missä "virtakytkin..."
keppimoduli ~800€
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
woland
Viestit: 10
Liittynyt: 24.6.2014 8:53

Viesti Kirjoittaja woland »

Jatkokysymyksenä kysyttäköön myös seuraavaa. Pahoittelut jos on off topic. C202T -99 250TD. Vaihde ei mene aina D:lle siirtäessä päälle vaan "jää vapaalle". Siirto N:lle ja reippaampi siirto takaisin D:lle ratkaisee ongelman. Liekö elektroidinen vai mekaaninen vika? Siirtomekanismissa orava/löysää jossain? :shock:
Vaihteen ollessa D:llä ei esiinny minkäänlaista luistoa tms. Eli laatikko sinänsä pelaa mitä mainioimmin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202, sedan, farmari”