S124 300TE:n bensatankin ilmanvaihto

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

S124 300TE:n bensatankin ilmanvaihto

Viesti Kirjoittaja AM »

No niin,yllättäen :lol: tuossa m103 kat vehkeessä pieniä nykimisoireita välillä.
Kaikenlaisia vian aiheuttajiahan on noin miljoona,mutta mites vaikuttaa jos bensatankissa liikaa painetta?Eli kun tankinkorkin aukaisee tulee painetta aikalailla pihalle,eli suhahtaa voimakkaasti.
Minkäslainen ali/ylipaine tuolla pitäisi olla,vai pitääkö korkin avatessa vallita syvä hiljaisuus?Mites tuo ilmastointi toimii,joku höyryjenkeräyssäiliöhän siellä kai on,voiko helposti putsailla/tarkastella tilannetta?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ässä ja cee kehittävät kauhian paineen jos tankin rällää tyhjäksi, ei vaikuta auton toimimiseen kummankaan kohdalla.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

No alipaineha sinne tullee. Kai siinä joku ilmastusjupina on jossaki?
(Olipa taas informatiivinen viesti.) :roll:
Pro HVM
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Eikös kat vehkeissä ole tarkoitus ollakin hiukan alipainetta :roll: Mä sitä tiiä oikeesti, kun riisselien kanssa pelaan, mutta niinkuin ois jostakin tarttunut tuollainen "tieto" silmään...
geoman
Viestit: 79
Liittynyt: 01.11.2005 12:43

Viesti Kirjoittaja geoman »

Audissa oli sama häiriö (vm 1990 Coupe). Syy oli tukkeutunut aktiivihiilisuodatin eli kaikki bensatankin ilmanvaihto kulki suodattimen kautta, menikö ne imusarjaan tai ulos, en tiedä. Tankissa oli kova alipaine ja moottori sammui kunnes tankki sai jälleen ilmaa. Löysää polttoainetankin korkki tilapäisesti, niin pääset eteenpäin kunnes vika löytyy.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Kyllä tuolla eteenpäin pääsee,ei sentään sammu.jos sammuu niin kiskaistaan KE-jetin aivoilta(mikä vitsi :lol: )johto pois,ja taas mennään...no tuota ei ole tehnyt enää kuukausiin mutta hyvähän se näiden romujen metkut pitää mielessä ettei tartte kävellä.
Pietu
Mersutohtori
Viestit: 36
Liittynyt: 02.10.2005 14:21

Viesti Kirjoittaja Pietu »

nonni,kaikki alko höpöttään näköjään alipaineesta tankissa vaikka viestin jättäjä puhuu paineesta tankissa,mullakin 230 farkku puhahtaa aikalailla nyrkkiin ku korkin aukasee eli on kans'yli'painetta :P mutta ei oo vaikuttanu mulla mihinkään.Ja toisekseen on joka autossa jonka oon omistanu ruiskupelit ja sähkönen pensapumppu niin on tehny painetta tankkiin ja niin kai kuuluukin.

korjaus HVM oikeilla jäljiullä :lol:
230TE vm.86 Koirankoppi
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Mulla sihahteli aina kun aukasin tankin korkin (yli- vai alipaine; en tiedä). Mutta kun käytin autoa huollossa mainitsin asiasta ja sen jälkeen ei oo sihahdellu :shock: :P
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”