Lämmöt nousee paikalla ollessa 300E:ssä. Mikä vikana??

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
-T.T-
Viestit: 13
Liittynyt: 06.8.2007 20:03
Paikkakunta: Lahti

Lämmöt nousee paikalla ollessa 300E:ssä. Mikä vikana??

Viesti Kirjoittaja -T.T- »

Eli siis ongelmana on lämpöjen nousu kun ajosta pysähtyy ja antaa moottorin olla käynnissä tai esim hiekalla vähän pyöräyttää. Lämmöt nousee siitä 80 jälkeisen viivan yläpuolelle. Ajossa pysyy 80:ssä. Ei hävitä pakkasnestettä eikä nesteen seassa ole öljyä. Syyläri lämpenee eli sekään ei ole tukossa. Termostaatti on 78 asteinen. Ja kansiremonttikin on tehty vuonna 2002. Lämmöt kerran noussut 120 pienen pöllytyksen jälkeen :oops: . Mutta ei kuitenkaan keittänyt. Tuuletinkin pyörii ihan normaalisti. Eli mikä voisi olla seuraavaksi vikana ???
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

vesipumppu (onko noissa malleissa nailonisia siipiä jotka voi irrota?), termostaatti(väärinpäin-onko edes mahdollista? tarvike termari joka ei toimi?)) Tarraako tuuletin oikeasti kiinni vai pyöriikö vain vapaana? Onko mahdollista että mittaristo näyttää väärin?? Lämpö pitäisi mitata muulla keinoin varmuudeksi. Jos syylärissä on kuitenkin tukos joka estää kunnon virtauksen? Onko tuossa enää muita mahdollisuuksia? Eli aika laaja oli vastaukseni, mutta ainakin saat mietittävää ja muut kommentoi tarkemmin esittämiäni kohteita.
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Ihan normaaliltahan tuo kuulostaa, niin ne tekee meilläkin molemmat Mersut, mutta sillä erolla että lämpö nousee tyhjäkäynnillä sinne pikkusta vaille punasta aluetta, sitten tuuletin alkaa pyöriä ja lämpö laskee :wink:

Lämpimillä kesäkeleillä ei tarvi käydä tyhjäkäyntiä kun pidemmät liikennevalot niin alko nousemaan.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Normaalia 8)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
-T.T-
Viestit: 13
Liittynyt: 06.8.2007 20:03
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja -T.T- »

Eli taisin huolestua turhaan. Ihmetytti vaan se kun kaverin samalla koneella olevassa coupessa lämmöt aina tasan 80 astetta :? Kiitos vastauksista.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Jos kaverin autossa on vikaa, termari hiukan raollaan kokoajan :lol:

Omassa nousee meleko ylös näin kuumilla ja ilmastontia vielä pouhuttaa >>> meleko nopsaan satasessa lämmöt.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Viesti Kirjoittaja Aki »

Hieman OT mutta pystyykö sitä termaria "tuunaamaan" jotenkin että ei nostais lämpöjä? Vai meneekö leikkimiseksi...
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Aki kirjoitti:Hieman OT mutta pystyykö sitä termaria "tuunaamaan" jotenkin että ei nostais lämpöjä? Vai meneekö leikkimiseksi...
Samantien vaihdat kesätermariksi aikaisemmin aukeavan :idea:
(jos nyt on 87-asteinen niin tilalle vaikka 82-asteinen tai vieläkin viileämpi (onko niitä alle 80-asteisia?)).
Tai sitten tosiaan kabiiniin se propellin manuaalinen käynnistys :idea:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Viesti Kirjoittaja Aki »

Ihan sama onko siellä 79, vai 87. Samalla tavalla ne kaikki käyttäytyy kun lämmöt haluaa nousta :idea: . Tuossa vaimon autossa on juurikin mainitsemasi lisäflekti. Siinä vain on semmoinen aika iso ongelma kun auton omistaja ei sitä muista koskaan käyttää :lol: . Pitäisi rakentaa siihen systeemiin joku anturi että lähtis päälle heti kun lämmöt kohoaa 90-asteeseen. Sitten olis täydellinen... :idea:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ihan sama onko siellä 79, vai 87. Samalla tavalla ne kaikki käyttäytyy kun lämmöt haluaa nousta
Näinpä, kun lämmöt on satasessa niin termari on selällään auki asteluvusta riippumatta.
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Tulipahan vain mieleeni jotta aikaisemmin aukeava termari päästäisi nesteet nopeammin kiertoon :arrow: lähtölämpötila pysähdyttäessä ei olisi niin korkea... :nocando:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Oha se näinkin... Mutta kun se jäähdyttimen neste ei jäähdy mitenkään (kun ei ole sitä viimaa), niin joka tapauksessa se lämpö kiirii ylös. Ennemmin tai myöhemmin...

Onko tässä viskolla vai sähköllä tuo jäähdyttimen puhallin?

Jos viskolla, niin toimiiko niinkuin pitää?
Jos sähköllä, niin onko anturi kunnossa? Eikös sinne voisi soveltaa jostain sellaisen anturin, että kytkee flektin päälle alemmassa lämpötilassa? :P
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

eki kirjoitti:...Eikös sinne voisi soveltaa jostain sellaisen anturin, että kytkee flektin päälle alemmassa lämpötilassa? :P
Tätä itsekkin mietin, mutta onko niitä alhaisemmassa lämpötilassa kytkeviä antureita saatavana?
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Viesti Kirjoittaja Aki »

76-asteinen löytyi jenkki puolelta(us-parts) mutta sitten se anturin paikka olisi löydettävä niin että se flekti ei jauhaisi kokoajan. Jätin hankkimatta toistaiseksi...
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Lucky-Dog kirjoitti:
Omassa nousee meleko ylös näin kuumilla ja ilmastontia vielä pouhuttaa >>> meleko nopsaan satasessa lämmöt.
No elähän :shock: tänää ajoin sellaista mökkitietä että ihan hirvitti :eec: :eec: kyllä siinä kans lämmöt nous vähä yli sadan ku piti ajaa nii hiljaa kun autolla pysty kilometrin matkan.

Puristin pakarat äärimmilleen...ihan ku se jotai ois auttanu :lol: (tämä ei johtunu lämmöistä vaan kun pelkäsin että kivi tulee pohjan läpi pyllyyn :shock: :lol: )
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
Uranium
Viestit: 89
Liittynyt: 14.7.2006 11:59
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Uranium »

Benzo kirjoitti:Ihan normaaliltahan tuo kuulostaa, niin ne tekee meilläkin molemmat Mersut, mutta sillä erolla että lämpö nousee tyhjäkäynnillä sinne pikkusta vaille punasta aluetta, sitten tuuletin alkaa pyöriä ja lämpö laskee :wink:

Lämpimillä kesäkeleillä ei tarvi käydä tyhjäkäyntiä kun pidemmät liikennevalot niin alko nousemaan.
Alkaako se tuuletin pyöriä vasta kun saavutetaan tietty rajalämpötila siellä sadan asteen tuolla puolen? Itseäni hirvittää lähteä suuriin kaupunkeihin, Tampereelle ja Helsinkiin, kun tuppaavat nuo lämmöt kohoamaan ruuhkissa. Siis miten on, pitääkö tuulettimen pyöriä koko ajan kunnolla vai käynnistyykse itsekseen sitten joskus kriittisellä alueella?

:D Toistaiseksi en ole liian kauaa joutunut ruuhkissa kurvailemaan, mutta joskus sekin aika varmasti koittaa.
Avatar
Kempakko
Mersuruhtinas
Viestit: 757
Liittynyt: 04.11.2006 16:56
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Kempakko »

Eikö se seuraava viiva ole vasta 90?
- Juokse sinä humma kun se on sinun homma -
Avatar
Uranium
Viestit: 89
Liittynyt: 14.7.2006 11:59
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Uranium »

Kempakko kirjoitti:Eikö se seuraava viiva ole vasta 90?
Kyllä vissiin, mutta kun menee niin reippaasti sen yli ja lähestyy uhkaavasti sitä 120:tä
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Viesti Kirjoittaja Aki »

Se viiva on 100 astetta :idea: . 80 on edellinen viiva, jne...
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Matikissa pärähtää flekti päälle vasta siinä 110 asteen tienoilla (tai ehkä karvan alle) :shock:
ryhann
Viestit: 41
Liittynyt: 04.10.2007 23:14
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja ryhann »

joo tuosta tul mieleen että onko mersu kranttu jos syylärin palluu letku on huono tai syylärin muovi letkun pätkä o lyhentynä? ku itellä ei taho pysyä ampumallakaan kiinni, sylykässee irti kun on se lyylärin huovi "letkun" pätkä lyhentynä
Avatar
Uranium
Viestit: 89
Liittynyt: 14.7.2006 11:59
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Uranium »

dry kirjoitti:Matikissa pärähtää flekti päälle vasta siinä 110 asteen tienoilla (tai ehkä karvan alle) :shock:
Se selittänee siis sen ettei vielä kertaakaan olla päästy punaiselle.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”