W124 200 bensa nykii ja kuluttaa liikaa

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

W124 200 bensa nykii ja kuluttaa liikaa

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Ongelmana ois sellanen ton kanssa että bensaa maistuu n. 12.5l sataselle ja se että rankemmalla jalalla kiihyttäes alkaa nykimään ja meno loppuu kokonaan jossei höllää kaasujalkaa. N. alle puolella kaasulla jaksaa kiihtyä nykimättä, kylmänä varsinki helpommin tekee. Bensansuodatin ilm. löytyy tankin alta heti, ainakin joku mokkula siel oli ja seo pakko olla se, sen vaihan täs ihan kohta kuha tankki tyhjenee. Virranjakajankansi on hyvä ja pyörijä ja ilmanputsari, muuta enno viel tutkinu kuin alipaineletkutkin et ehyet on.

Mutta kun kuumana tässä välillä humpaa käynti että meinaa sammua, economy mittarista näkee hyvin tuon. Välil ei tee ja välillä tekee, kylmänä ei humpaile käynti. Paikallaan ko antaa reippaammin jenkaa ni loppuu humpaamiset, ainakin hetkeks. Kylällä tasakaasulla kolmos vaihteella kans välil tuntuu ettei kule niinku pitäs tai nyhtää hiukan.

Pakoputkes näyttäs olevan lambda ja katista en tiä oisko sekin, näyttäs vähän että vois olla. Mikähä hottentotti malli se on sitte ku papereis ei ainakkaa lue mitään vähäpäästösyydestä. Vuosimalli on -89 ja tammikuussa käyttöön otettu ruotsis.

Mistäs alkais kattomaan vikaa ja selvitteleen? Tyypillisimmät paikat? Tulpat kurkkaan kuhan joutaa.

E: Niija kaasarikone. Muuta en tiä ku et 2,0l on. :lol:
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Kellää ei oo ollu bensa mersua? Ois kohtuu kiirekki tietää mikä tälläsiä oireita on aiheuttanu muilla. Pari kertaa seo sammunu humpaamisen takia ja tuntuu et nykii ja puutuu jo kylmänäki tämä mutta ei kuitenkaa humpaa tyhjäkäynnil kylmänä.


E: Nytto hiukan tutkittu ja tulpat katottu, kaasarissa veikkaisen vian olevan tai sen "ohjauksessa". Siinä ykköskurkun päälä o on joku pikku läppä jota hiukan kiinni päin kääntämällä käy tasasesti eli laihalla hiukan käy. Ja se on sellanen pyöreä pötkylä johon tulee kaks johtoa joka sitä läppää ohjaa ja kääntelee. Oisko siinä mokkulassa vika tai mitkä anturit sen toimintaan vaikuttaa? Niija se mokkula surraa ja pörrää jos o sytytys virrat päällä ja auto ei oo käynnis.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Ku kerran kaasari kone nii imuilmavuodot alkaa ekana tutkimaan läpi, monesti saattaa olla se paksu kumitiiviste halki jostain kohtaa... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

RoopeK kirjoitti:Ku kerran kaasari kone nii imuilmavuodot alkaa ekana tutkimaan läpi, monesti saattaa olla se paksu kumitiiviste halki jostain kohtaa... :wink:
Kaikki alipaineletkut oot katellu ja uusinu sen näköset jokka vois valskata. Entiä valskaisko toi kumilaippa kaasarin alla.

Lambdan piuhan ku irrotin ni loppu ajon aikaset nykimiset, humpaaminen tyhjäkäynnil ei ainakaa kokonaan poistunu.

Huomen mittarin nokkaan ja jossei tuu "puhasta" päästölappua ni pellolle seisomaa ja taru loppuu tän osalta sillon ku leimaki.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

No sillonhan siellä lambda-anturi vaikuttas olevan paskana ku kerran johtojen irroitus auttaa asiaan, mut se saattaapi johtua myös siitä et lambdassa ei säätövara riitä imuvuotojen takia(johdot irti nii menee varmasti rikkaalle seokset)... :roll: Kumilaippa saattaa vuotaa(tätä tarkoitin aikasemmin), kuten myös imusarjan ja kannen välissä oleva tiiviste... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

RoopeK kirjoitti:No sillonhan siellä lambda-anturi vaikuttas olevan paskana ku kerran johtojen irroitus auttaa asiaan, mut se saattaapi johtua myös siitä et lambdassa ei säätövara riitä imuvuotojen takia(johdot irti nii menee varmasti rikkaalle seokset)... :roll: Kumilaippa saattaa vuotaa(tätä tarkoitin aikasemmin), kuten myös imusarjan ja kannen välissä oleva tiiviste... :roll:
Tjooh, lambdaa pitänee ainakin koittaa vaihtaa jos sillä tokenee, jossei siis päästöt oo kohillaan nytten.
Avatar
Bousta
Viestit: 165
Liittynyt: 23.7.2006 22:50
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Bousta »

Kannattaa myös kurkata sinne kaasuttimen sisään!

Avaat siintä kaasarin päältä 3 ruuvia ja nostat kannen varovasti pois, niin paljastuu semmonen iso "kumilaippa" siinä ei sais olla murtumia/reikiä missään tai aiheuttaa juuri kuvailemaasi oireilua..

Osa ei muistaakseni edes 2€ maksa motonetissä ja todella helppo vaihtaa..
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Bousta kirjoitti:Kannattaa myös kurkata sinne kaasuttimen sisään!

Avaat siintä kaasarin päältä 3 ruuvia ja nostat kannen varovasti pois, niin paljastuu semmonen iso "kumilaippa" siinä ei sais olla murtumia/reikiä missään tai aiheuttaa juuri kuvailemaasi oireilua..

Osa ei muistaakseni edes 2€ maksa motonetissä ja todella helppo vaihtaa..
Mullon ny kutina et siinois 3 pulttia jolla se kiinnittyy siihe kumilaippaan mikä o kaasarin alla ja muutama ruuvi lissää on et saa kannen pois. Noh, huomenna rassaileen ja tarkistaan jossei saa hyviä päästöjä mitattua.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Mikäs kaasutin tässä laitteessa muuten on? jos löytyy lambda niin ei taida löytyä mekaanista pierburgia? Entä löytyykö sähköohjatusta kaasarista samanlainen kalvo?
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

jolle kirjoitti:Mikäs kaasutin tässä laitteessa muuten on? jos löytyy lambda niin ei taida löytyä mekaanista pierburgia? Entä löytyykö sähköohjatusta kaasarista samanlainen kalvo?
Mulla ei oo mitään hajua näistä mersuista. Sähkö mokkuloita tässä on 2-3 kaasaris, toisio kurkku/kaasuläppä alipaineella toimii ja joku pierburgin "ecu" löytyy akun takaa ja yj relees on 2kpl sulaketta.

Voin ottaa kuvaa tänää kuha puran ko muistin yhe jutun mitä piti viel tehä. :D Ja en muutes löytäny yhtäkään kuvaa netistä missä ois samanlainen kaasari/ilmanputsari, en netti autosta enkä googlellakaa..


Nyt o mittarin nokassa käyty, vähäpäästösen papereita ei tähän saanu, katti ja lambda tässä on minun mielestä ja papereissa ei lue mittään lambdasta, katista, tai et ois vähäpäästöinen ni tämä ei sitte oo vissii vähäpäästöinen? 1/89 valmistettu..
sundiz
Viestit: 11
Liittynyt: 05.12.2007 21:45
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja sundiz »

Taitaa olla kyseessä pierburgin 2e-e kaasutin, joka on siis elektronisesti ohjattu kaasutin. Oma on ainakin merkitty vähäpäästöiseksi maahantuonnin yhteydessä katalysaattorin takia, vaikka on vuosimallia -88. Käsittääkseni samoja autoja on vähäpäästöisinä ja ei vähäpäästöisinä.

Vaatii tosiaan toimivan lambdan (ja katin). Muuten menee seokset ja päästöt ihan sekasin. Näistä hyvä tarkistaa alipaineletkut ja se imusarjan ja kaasuttajan välissä oleva kumilaippa. Pienet vuodot siellä täällä vaikuttaa kummasti käyntiin.
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

sundiz kirjoitti:Taitaa olla kyseessä pierburgin 2e-e kaasutin, joka on siis elektronisesti ohjattu kaasutin. Oma on ainakin merkitty vähäpäästöiseksi maahantuonnin yhteydessä katalysaattorin takia, vaikka on vuosimallia -88. Käsittääkseni samoja autoja on vähäpäästöisinä ja ei vähäpäästöisinä.

Vaatii tosiaan toimivan lambdan (ja katin). Muuten menee seokset ja päästöt ihan sekasin. Näistä hyvä tarkistaa alipaineletkut ja se imusarjan ja kaasuttajan välissä oleva kumilaippa. Pienet vuodot siellä täällä vaikuttaa kummasti käyntiin.
Löyty sieltä yks alipaine vuoto jo kun oli tulpattu lähtö pettäny kaasarissa, muistin vasta yöllä sen ja aamulla ennen pakokaasumittausta en kerenny laittaa parenpaa tulppaa, kiinostas toki tietää toiki miks on tulpattu tuo lähtö.. Jäännös happi oli koholla tossa jostakin syystä, entiä oisko tosta voinu johtua.

Nykimistä sen korjaus ei poistanu, humpaamisesta en osaa vie sanoa ku ei ainakaa enää sen jälkee niin pahasti oo humpannu mut ajellaa ni seki totuus selvii..
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Soitto rumbaa konttoreille ja kas kummaa osassa ei palvella ja eivät muka nää koneelta mitään. Noh, soitto yksityiselle konttorille ja palvelu pelasi ja vähäpäästönen on vaikkei papereis lue mitään ees katalysaattorista.

Eli tämän taru loppuu tähän aika varmasti.
Avatar
Hese126
Mr. VaihtaaKuPaitaa
Viestit: 1904
Liittynyt: 19.10.2010 12:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hese126 »

Diisseliksi vaan ni loppuu ne humppaamiset :)

H
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A

ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Hese126 kirjoitti:Diisseliksi vaan ni loppuu ne humppaamiset :)

H
Kiikarissa ois 250d aikas priima kuvien perusteella ja ajettu alle 380tkm.. :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”