260E sammuu

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Kumisa@pas
Viestit: 13
Liittynyt: 21.6.2006 10:39
Paikkakunta: Helsinki

260E sammuu

Viesti Kirjoittaja Kumisa@pas »

Elikkäs kun painaa vauhdissa kytkimen pohjaan niin kierrokset tippuvat usein n.500kierrokseen ja nousevat heti sen jälkeen n.700-800kierrokseen. Nyt muutaman kerran kone on sammunut kokonaan kytkintä painettaessa. Tänäänkin kone sammui n.30-40km/h vauhdissa kun polkasin kytkimen pohjaan. Mikä siis mättää?
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Tuohon vaivaan on aika monta vaihtoehtoa olemassa :roll:

Takerteleva joutokäynnin säädin, nopeus-signaali hukassa, sytytystulpat+johdot+kansi ja pyörijä, imuvuotoa jossain letkussa tai ilmamäärämittarin kumikaukalossa tai suuttimissa jotain häikkiä.
Ja varmaan jokunen muukin mahdollinen aiheuttaja taitaa olla.
Polttoaineiden paineen säätämnenkin voi auttaa ongelmaan.
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Kumisa@pas
Viestit: 13
Liittynyt: 21.6.2006 10:39
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kumisa@pas »

Jani kirjoitti: Polttoaineiden paineen säätämnenkin voi auttaa ongelmaan.
Onnistuuko säätäminen ihan kotikonstein, vai pitääkö viedä pajalle? Tulpat ja tulpanjohdot ovat vaihdettu ihan äsköttäin
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Kumisa@pas kirjoitti:
Jani kirjoitti: Polttoaineiden paineen säätämnenkin voi auttaa ongelmaan.
Onnistuuko säätäminen ihan kotikonstein, vai pitääkö viedä pajalle? Tulpat ja tulpanjohdot ovat vaihdettu ihan äsköttäin
Onnistuu se kotonakin, jos on painemittari ja sopivat letkut olemassa.
Aikaa myöten kuluu kalvot siellä määränjakajassa jolloin paineetkin muuttuu.

Säätöä varten pitää jonkin verran purkaa osia tieltä, kun säätö on EHA:n sisällä.
Eli tämän näköinen mokkula määränjakajan kyljessä.

Ja tuo säätö vaikuttaa jakajan ylä- ja alakammion paine-eroon jonka pitäisi olla alunperin 0.4bar.
Jossain suositellaan paineen nostoa 0,45bar, eli aika pienistä muutoksista on kyse :roll:

Ensin kyllä kävisin mahdolliset imuvuotopaikat läpi, eli joutokäynnin säätimen letkut ja jakajan ja imusarjan välisen kumikaukalon.
Niillä on tapana aikaa myöten halkeilla.

Laitetaan nyt kuvakin, millaisia saattaa olla kumiosat :roll:
Tuo halkinainen letku menee joutokäynnin säätimelle.
Kuva
Viimeksi muokannut Jani, 27.8.2006 22:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Pietu
Mersutohtori
Viestit: 36
Liittynyt: 02.10.2005 14:21

Viesti Kirjoittaja Pietu »

Älä ny vaan mee ruuvaan sitä alakammion painetta 0.45 baariin ei muutenkaan sinnepäinkään :lol: .
Toi 0.4 baaria on ylä-ja alakammion paine-ero,mulla on tosin ollu se aina 0.5 baaria ja toimii
230TE vm.86 Koirankoppi
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Minä oon tuota ruuvia kääntäny puoli kierrosta kiinni päin, paljonkohan lie nostaa painetta?
Alavääntöä on nyt paremmin, mutta kylmillä ilmoilla tyhjäkäynti heijaa :?
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Pietu kirjoitti:Älä ny vaan mee ruuvaan sitä alakammion painetta 0.45 baariin ei muutenkaan sinnepäinkään :lol: .
Toi 0.4 baaria on ylä-ja alakammion paine-ero,mulla on tosin ollu se aina 0.5 baaria ja toimii
Niinhän mun piti kirjoittaakin :oops: :lol:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Kumisa@pas
Viestit: 13
Liittynyt: 21.6.2006 10:39
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kumisa@pas »

Jani kirjoitti:
Kumisa@pas kirjoitti:
Jani kirjoitti: Polttoaineiden paineen säätämnenkin voi auttaa ongelmaan.
Onnistuuko säätäminen ihan kotikonstein, vai pitääkö viedä pajalle? Tulpat ja tulpanjohdot ovat vaihdettu ihan äsköttäin
Onnistuu se kotonakin, jos on painemittari ja sopivat letkut olemassa.
Aikaa myöten kuluu kalvot siellä määränjakajassa jolloin paineetkin muuttuu.

Säätöä varten pitää jonkin verran purkaa osia tieltä, kun säätö on EHA:n sisällä.
Eli tämän näköinen mokkula määränjakajan kyljessä.

Ja tuo säätö vaikuttaa jakajan ylä- ja alakammion paine-eroon jonka pitäisi olla alunperin 0.4bar.
Jossain suositellaan paineen nostoa 0,45bar, eli aika pienistä muutoksista on kyse :roll:

Ensin kyllä kävisin mahdolliset imuvuotopaikat läpi, eli joutokäynnin säätimen letkut ja jakajan ja imusarjan välisen kumikaukalon.
Niillä on tapana aikaa myöten halkeilla.

Laitetaan nyt kuvakin, millaisia saattaa olla kumiosat :roll:
Tuo halkinainen letku menee joutokäynnin säätimelle.
Kuva
Missä tuo tyhjäkäynninsäätimen alipaineletku sijaitsee? Löysin tosta imusarjan edestä vähän saman tapaisen letkun joka oli kanssa halki tosta samasta kohtaa. sormella tukin sen auton ollessa köynnissä, niin kyllä siinä selvä alipaine tuntui. Tein siihen pikavirityksen teipillä ja nippusiteellä, mutta kierroksest heittelevät edelleen ja sammuilee, joskaan kierrokset ei heittele yhtä paljoa kuin aikasemmin. Löytyykö noita uusia letkuja ihan tavallisista varaosaliikkeistä?
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Kumisa@pas kirjoitti: Missä tuo tyhjäkäynninsäätimen alipaineletku sijaitsee? Löysin tosta imusarjan edestä vähän saman tapaisen letkun joka oli kanssa halki tosta samasta kohtaa. sormella tukin sen auton ollessa köynnissä, niin kyllä siinä selvä alipaine tuntui. Tein siihen pikavirityksen teipillä ja nippusiteellä, mutta kierroksest heittelevät edelleen ja sammuilee, joskaan kierrokset ei heittele yhtä paljoa kuin aikasemmin. Löytyykö noita uusia letkuja ihan tavallisista varaosaliikkeistä?
Siinä se on suunnilleen keskellä konetta imusarjan päällä.
Tulee ilmamassamittarin alta joutokäynnin säätimelle.
Saattaa olla hyvinkin jakajan ja imusarjan välinen kumikaukalo rikki myöskin (näkyy myös tuossa aikaisemmassa kuvassa)
Sekään ei kovin kallis osa ole.
Koitan etsiä paremman kuvan päivällä.

Kyllä se Veholta tai KL:stä tarvii varmaankin hakea.
Maksoi muistaakseni jotain 8-10€ Veholla.

Mullakin saattaa jopa olla yks ehjähkö jemmassa, pitää tarkistaa sen kunto.
Sen saisit nopeammin ja halvemmalla kuin veholta, viimeksikin joutui tilaamaan :roll:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Kumisa@pas
Viestit: 13
Liittynyt: 21.6.2006 10:39
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kumisa@pas »

Kuva
Onko tuo se tyhjäkäynninsäätimen alipaineletku? Toi letku on tosta teipatusta kohdasta n. 2cm matkalta halki.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Laitetaampas lisää kysymyksiä liittyen samaan moottoriin.
Kone lähtee aina kylmänä käyntiin todella hyvin.
kuumana vaatii pienen esistarttauksen eli hiukan näpätään starttia päälle ja sitten käyntttiin. Ilman em. toimenpidettä joutuu hiukkasen pidempään starttaamaan.

Se ei vaikuta mitenkään käyttäytymiseen, että koettaa nostaa pa. paineita laittamalla virtaa päälle / pois. Suuttimet, letkut, syttypuoli, säädöt ok. Aina silloin tällöin törmää tämän tapaisiin oikuttelijoihin.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Vaihdon tarpeessa näyttäisi tuo letku olevan.
Kumisa@pas kirjoitti:Onko tuo se tyhjäkäynninsäätimen alipaineletku? Toi letku on tosta teipatusta kohdasta n. 2cm matkalta halki.
Periaatteessa ei, käytännössä juu. :D Sinällään tuolla letkulla ei ole tarkoitus "viedä" alipainetta mihinkään vaan tyhmäkäynnillä moottori saa ilman tuon letkun kautta (ja sinne muodostuu siksi alipainetta). :nocando:

Eli se tyhjäkäynnin säädin on se alumiinimollikka siinä kuvan etualalla. Toinen letku menee sinne ilmamääränmittarin alle. Janilla oli vissiin halki tämä toinen letku vai kui?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Kumisa@pas kirjoitti:Toi letku on tosta teipatusta kohdasta n. 2cm matkalta halki.
Joo, se on toinen letkuista.
Ja toisella puolella sitä säädinmokkulaa on samantapainen letku, joka näkyy myös kuvassa.
Se noista kai yleisemmin menee halki, eli kannattaa sekin tarkistaa.

Kuva

Tuo koneen puoleinen letku on se hankalampi vaihtaa :?
Pitää ainakin kylmäkäynnistys-suutin irroittaa ja ahdas väli imusarjan alla.

Mulla saattoi olla toisessa koneessa ehjänä juuri tuo letku.
Sen saat halvalla, jos et uutta halua hankkia...
Toisen puolen letkut on kaikki halki :roll:
L-D kirjoitti:Kone lähtee aina kylmänä käyntiin todella hyvin.
kuumana vaatii pienen esistarttauksen eli hiukan näpätään starttia päälle ja sitten käyntttiin. Ilman em. toimenpidettä joutuu hiukkasen pidempään starttaamaan.
Mahtaisiko noi kaikki tehdä tuota...
Jostain muistan lukeneeni, että olisi enempi ominaisuus m103:ssa :?

Oma lähtee kylmänä ja kuumana heti, mutta puolilämpöisenä saattaa starttuuttaa pari kertaa ja on muutenkin pitkä vieteri.
Tuon saa estettyä kun painaa pikkuisen kaasua startatessa, silloin lähtee aina laakista :roll:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Kaikien en ole huomannut tekevän tuota, mutta samaa olen itsekin tuumaillut eli se on ominaisuus ei vika
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”