W124 300D tyhjäkäinti ruuvauksen jälkeen
W124 300D tyhjäkäinti ruuvauksen jälkeen
Eli ruuvasin syöttöä kierroksen suuremmalle ja tyhjäkäynti nousi jonkin verran ja kierroksen laskevat hitaasti. Tuossa punpussa tuo pellikansi loppuu siihen huippukierrosten säätö ruuvin kohtaa ja sen yläpuolella on joku pyöreä mötikkä mihin tulee johto Onko tämä joku tyhjäkäynnin automaatti säätö
tuossa pumpun päällä on tuo tyhjäkäynnin hienosäätö siitä sain tyhjäkäynnin tippumaan mutta kierroksen laskevat vieläkin hitaasti mikähän tähän olisi avuksi ja korjatkaa jos olin jossain kohdassa väärässä
tuossa pumpun päällä on tuo tyhjäkäynnin hienosäätö siitä sain tyhjäkäynnin tippumaan mutta kierroksen laskevat vieläkin hitaasti mikähän tähän olisi avuksi ja korjatkaa jos olin jossain kohdassa väärässä
W202 C36 AMG
ex W140 300TD
ex W124 300D
ex W140 300TD
ex W124 300D
Jees:
http://kotisivu.mtv3.fi/pasikuusela/syo ... age15.html
Tyhjäkäynnin varsinainen säätö on tuossa takakannen oikeassa ylälaidassa, sitä yleensä käännetään suunnilleen saman verran kuin syöttöruuvia.
Sen avaaminen pienentää tyhjäkäyntikierroksia. Tuo ylin, mitä sinäkin olet säätänyt on tyhjäkäynnin hienosäätö.
Keskellä iso ruuvi on ne maksimirundit, niiden lisääminen jeesaa vapareissa keskikierroksilta ylöspäin, ei rupee rajoitin ottamaan turhan aikaseen. Omalla vastuulla toki jos kierrättää konetta yläalueella.
http://kotisivu.mtv3.fi/pasikuusela/syo ... age15.html
Tyhjäkäynnin varsinainen säätö on tuossa takakannen oikeassa ylälaidassa, sitä yleensä käännetään suunnilleen saman verran kuin syöttöruuvia.
Sen avaaminen pienentää tyhjäkäyntikierroksia. Tuo ylin, mitä sinäkin olet säätänyt on tyhjäkäynnin hienosäätö.
Keskellä iso ruuvi on ne maksimirundit, niiden lisääminen jeesaa vapareissa keskikierroksilta ylöspäin, ei rupee rajoitin ottamaan turhan aikaseen. Omalla vastuulla toki jos kierrättää konetta yläalueella.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Joo oon kattonu tuota kuvaa ennemmin mutta ongelma on siinä että se pääty eli peltikansi alkaa vasta tuosta huippukierrosten ruuvin kohdasta eli sen kannen ku avaa niin sielä alla ei oo ku tuo syöttöruuvi alanurkas ja huippukierrosten säätöruuvi sitte siinä yläpuolella on sellaanen pyöreä mötikkä johon tulee johto arvelin että olisiko se joku tyhjäkäynnin automaatti säätö ja meinasin ottaa senki irti mutta en sitte viittiny ku se tuntui olevan aika lailla lujas kiinni ettei menisi hajalle
onkohan tuo mahdollisesti joku eri mallin pumppu
mistähän tuossa säädetään tyhjäkäyntiä
onkohan tuo mahdollisesti joku eri mallin pumppu
mistähän tuossa säädetään tyhjäkäyntiä
W202 C36 AMG
ex W140 300TD
ex W124 300D
ex W140 300TD
ex W124 300D
mbsilver kirjoitti:Miten helkkarissa syöttöjä saa säädetyks pumpun ollessa paikallaan? Näyttää se pumpun ja suodattimen väli aikas ahtaalle, eikä siinä imusarjankaan puolesta liikaa tilaa ole.... Kertokaas viisaat ja kokeneet.
Minä otin ainaki ilmanputsarinkotelon pois, pumpun kannen auki, käänsin "pätkäruuvimensselillä" syöttöä auki ja sen lukitus ruuvin avasin aiva tavallisella 10mm avolenkki avaamella niin ja se mötikkö oli kiinni kahdella t-30 torx ruuvilla
W202 C36 AMG
ex W140 300TD
ex W124 300D
ex W140 300TD
ex W124 300D
Perttu K kirjoitti:Ihan tavallinen 300D:n pumppu se on. Ota se punainen mötikkä irti. Sen alla on tyhjäkäynnin säätöruuvi. Sitä kierros aukipäin ja homma on aika kohdallaan. Voi ruuvata myös koneen käydessä.
Punaisesta mötikästä löytyy lisätietoa hakusanalla ELR.
KIITÄN
Nyt on ruuvattu noin kierros auki päin ja homma tuli kondikseen
Kävin kokeilemassa tuossa kylällä vähän ja kyllä nyt rupeaa ainakin aika miehekkäästi usvaa lähtemään itse olen ruuvannut kaksi kierrosta enkä ole varmastikkaan ainut koska ruuvi alkaa olemaan aika pitkällä ja huippukierroksiakin oli säädetty
W202 C36 AMG
ex W140 300TD
ex W124 300D
ex W140 300TD
ex W124 300D
öljynsuodatin on ehkä paremmin edessä?? siis tarviiko se irroittaa?vai millä konstin sen luukun avaa?Henkka kirjoitti:mbsilver kirjoitti:Miten helkkarissa syöttöjä saa säädetyks pumpun ollessa paikallaan? Näyttää se pumpun ja suodattimen väli aikas ahtaalle, eikä siinä imusarjankaan puolesta liikaa tilaa ole.... Kertokaas viisaat ja kokeneet.
Minä otin ainaki ilmanputsarinkotelon pois, pumpun kannen auki, käänsin "pätkäruuvimensselillä" syöttöä auki ja sen lukitus ruuvin avasin aiva tavallisella 10mm avolenkki avaamella niin ja se mötikkö oli kiinni kahdella t-30 torx ruuvilla
ja vahvasti mesellä....
W123 300D:ssä öljynsuodattimen jalka pitää irrottaa. Luulen, että kuusiokantaruuvit kun vaihtaa niiden talttapäisten tilalle saattaa seuraava säätö onnistua ilman suodattimen jalan irroitusta. Tilaa kun ei oo paljoa. 200-240D koneissa hyvin tilaa, siis w123 koppasissa.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Kyllä 200D:stäkin mahtuu hyvin irrottamaan kannen.Ahdas se väli kyllä on,mutta hermoja ja aikaa kun riittää niin hyvin menee.Kyllähän siinä aina toista tuntia vierähtää,kaksikin jos joku kohta alkaa piruilemaan niin kuin yleensä aina remontissaHenkka kirjoitti:Mikä kone mahtaa olla kyseessä
300D pumpun kannen ja öljynsuodattimen välis on ainaki 10-15cm eli aiva rento työskentelytila muistaakseni ainakaa 200D tilanne on eri