w124 230E A -92 ja merkilliset hyytymiset

Katso myös W201.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5992
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

srlq kirjoitti:Jos ny joku vielä tätä ketjua seuraa niin laitetaas päivitystä.
Elikkäs sitä jurinaa ei ole enää lootan suunnalta kuulunut ja muutenkin meni usea päivä jo niin hyvin et teki mieli jo raportoida jotain toimimisen tapaista.
MUTTA, jälleen halusi pari päivää sitten urhea w124 muistuttaa, miksi meitä mersumiehiä ei tekemisen puute vaivaa.
Hyytyi pari kertaa kaupunkinopeudesta. Laitoin sytytyksen ajoitus nupin takas oletusasentoon(muistaakseni N. Joskus kokeeksi käänsin.), otin välkkyvän,jonkun toimesta ptä päin asennetut, jälkias lisäjarruvalon piuhat irti häiriön pelossa, putsasin myös ke-jetin lähimaastosta kaikki sähköpiuhat joita löysin,ostin varulta uuden yj-releen kun olen kuullut myös piirilevyjen halkeiluista. Näillä toimi melkein päivän.
Aamulla hyytyi 60km/h nopeudesta eikä meinannut startatessa pysyä käynnissä niin junttasin läpykän pohjaan. Teki sen, että nosti kierrokset tappiin, yskäisi ja tiputti hetkeksi sinne 4000rpm tienoille ja sit parilla rykäisyllä takas tappiin pomppimaan.
Ideoita?
Nyt purin sit sen pa-releen ja juotin useat osat uusiksi ja putsasin sieltä löytyneen pikkureleen kärjet kun näyttivät hieman tummilta. Tämän jälkeen en reilun tunnin ajolla saanut sammumaan.
Vielä jos hyytyy irroitan ja putsaan sen kaasuvivuston mikron.
Alakaa ideat jo loppumaan, mitä tuossa taivasalla osaan/pystyn tekemää kun pittää vian noin keleen piilossa olla. Alipainevuotojakaan en ainakaan mielestäni huomannu eikä se mikälie kaasuläppä tuntunut takertelevan.
Tuskin asiaan vaikuttaa mutta koska rele on joskus todennäköisesti vaihdettu..... Niin tarkistaisin että se on alkuperäistä vastaava. Kaiva osanumero esiin ja katso että korjailet oikean tyyppistä releä. Näitä kun on monta erilaista joista osa voi toimia ristiin normaalistikkin mutta mistäs sen tietää. Ainakin jos releä meinaa vaihtaa niin jo kerran vaihdetun osanumeroon ei ole luottamista koska kallis osa kyseessä ja on saatettu vaihtaa sinnepäin oleva säästösyistä.

Ehjää releä lainaksi jostain? Onkos aitossa automaatin lisäksi muita releen vaikuttavia asijoita kuten ilmastointi?
Avatar
srlq
Viestit: 87
Liittynyt: 24.9.2011 19:48
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja srlq »

Bomber4 kirjoitti:Kaverilla on täysin samanlaiset käyntihäiriöt ja autona 300TE. Tuohon vaihdettu polttoainesuodatin,virranjakaja,B-pumpin rele,yj-rele, silti sammuu valoissa välillä ! Lähtee erittäin hyvin käymään kylmänä ja kuumana.
Kerro toki jos löytää vian. Vielä jos sammuilee meinasin tuon kaasuvivuston mikron tosiaan irrottaa ja tutkia ihan kunnolla (vaikka alussa jani_LPR vinkistä sen jo kertaalleen mittasin ja koputtelin).
Pitääkin lähtee tästä viettämään juhlapäivää hätävilkut päällä tien poskeen :)

Yhteenvetona vielä:
Vaihdettu
- pa-suod + pumppu
- virranjak kansi + pyörijä
- tulpanjohdot
- yj-rele
- ilmansuodatin
- sulakkeita

Korjailtua
- pa-pumpun rele kolvailtu
- kaikki konehuoneesta löydetyt sähkäliittimet elvytelty
- pätkivä lisäjarruvalon antenni irroitettu
- pa-tankin korkkiin tehty reikä ettei kerry liikaa painetta tankkiin
- stp injection cleanerkin kokeiltu noin kk sitten
M-B w203 C320 Avantgarde Sport -00
EX:
Ford Focus ST-Line A6 Wagon -18
M-B E 280CDI Avantgarde -07
Opel Kadett B 1.1 -69
M-B E 200k -00
M-B E 230E -92
M-B E 300-24 CE -92
Kupla 1300 -69
M-B 190 2.0 -89
Datsun 100a -76
Ford Taunus 2.0V6 -80
Avatar
srlq
Viestit: 87
Liittynyt: 24.9.2011 19:48
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja srlq »

AK47 kirjoitti:
srlq kirjoitti:Jos ny joku vielä tätä ketjua seuraa niin laitetaas päivitystä.
Elikkäs sitä jurinaa ei ole enää lootan suunnalta kuulunut ja muutenkin meni usea päivä jo niin hyvin et teki mieli jo raportoida jotain toimimisen tapaista.
MUTTA, jälleen halusi pari päivää sitten urhea w124 muistuttaa, miksi meitä mersumiehiä ei tekemisen puute vaivaa.
Hyytyi pari kertaa kaupunkinopeudesta. Laitoin sytytyksen ajoitus nupin takas oletusasentoon(muistaakseni N. Joskus kokeeksi käänsin.), otin välkkyvän,jonkun toimesta ptä päin asennetut, jälkias lisäjarruvalon piuhat irti häiriön pelossa, putsasin myös ke-jetin lähimaastosta kaikki sähköpiuhat joita löysin,ostin varulta uuden yj-releen kun olen kuullut myös piirilevyjen halkeiluista. Näillä toimi melkein päivän.
Aamulla hyytyi 60km/h nopeudesta eikä meinannut startatessa pysyä käynnissä niin junttasin läpykän pohjaan. Teki sen, että nosti kierrokset tappiin, yskäisi ja tiputti hetkeksi sinne 4000rpm tienoille ja sit parilla rykäisyllä takas tappiin pomppimaan.
Ideoita?
Nyt purin sit sen pa-releen ja juotin useat osat uusiksi ja putsasin sieltä löytyneen pikkureleen kärjet kun näyttivät hieman tummilta. Tämän jälkeen en reilun tunnin ajolla saanut sammumaan.
Vielä jos hyytyy irroitan ja putsaan sen kaasuvivuston mikron.
Alakaa ideat jo loppumaan, mitä tuossa taivasalla osaan/pystyn tekemää kun pittää vian noin keleen piilossa olla. Alipainevuotojakaan en ainakaan mielestäni huomannu eikä se mikälie kaasuläppä tuntunut takertelevan.
Tuskin asiaan vaikuttaa mutta koska rele on joskus todennäköisesti vaihdettu..... Niin tarkistaisin että se on alkuperäistä vastaava. Kaiva osanumero esiin ja katso että korjailet oikean tyyppistä releä. Näitä kun on monta erilaista joista osa voi toimia ristiin normaalistikkin mutta mistäs sen tietää. Ainakin jos releä meinaa vaihtaa niin jo kerran vaihdetun osanumeroon ei ole luottamista koska kallis osa kyseessä ja on saatettu vaihtaa sinnepäin oleva säästösyistä.

Ehjää releä lainaksi jostain? Onkos aitossa automaatin lisäksi muita releen vaikuttavia asijoita kuten ilmastointi?

Kyllä tämä kosla on niin karvalakki kun olla voi. Ei ole ilmastointia tms. Tuosta releestä mietin itse et voihan se toki olla et tuo tilalle vaihdettu on ollut x-km ajettu käytetty, mutta toimiva rele. Mut pitääpä tuo varaosanumero tarkistaa tosiaan. Kiitti vinkistä, alkaa kaikki neuvot olemaan tarpeen :)
M-B w203 C320 Avantgarde Sport -00
EX:
Ford Focus ST-Line A6 Wagon -18
M-B E 280CDI Avantgarde -07
Opel Kadett B 1.1 -69
M-B E 200k -00
M-B E 230E -92
M-B E 300-24 CE -92
Kupla 1300 -69
M-B 190 2.0 -89
Datsun 100a -76
Ford Taunus 2.0V6 -80
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Kuulostaa ihan kun olis polttoainelinjassa jotain joka tukkii sen satunnaisesti. Esim. serkulla oli corsan bensafiltterissä paarma ja se sammuili millon sattuu joskus pelas monta tuhatta km ja josku pari.
Avatar
srlq
Viestit: 87
Liittynyt: 24.9.2011 19:48
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja srlq »

ka sehän tässä kun itsekin pelottaa et siel on jotain kökköä putkissa. sen injection cleanerin siks alussa ajoinki, mut mitä lie nuo "full engine treatment" aineet sit? itsellä tässä töiden takia viikon tauko testailuista, mut mitä ehdin pa-releen korjaamisen jälkeen testailemaan ja mitä ny puoliso tällä viikolla ajellu niin ei ole kertaakaan sammunut enää. mutta katsellaan toki vielä :)
M-B w203 C320 Avantgarde Sport -00
EX:
Ford Focus ST-Line A6 Wagon -18
M-B E 280CDI Avantgarde -07
Opel Kadett B 1.1 -69
M-B E 200k -00
M-B E 230E -92
M-B E 300-24 CE -92
Kupla 1300 -69
M-B 190 2.0 -89
Datsun 100a -76
Ford Taunus 2.0V6 -80
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”