lisäilma luistin huolto pikaisesti apuja

Katso myös W201.
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Korjaan vielä oikeaksi yhtä asiaa.
Ke säätää lämpimän moottorin seoksia. Säätelee juuri sen takia että aikanaan tarvittiin tarkempaa ohjausta.(Esim. Kat. tarvii)
Säätelee se tietysti kylmän moottorinkin käyntiä, mutta onnistuuhan se jopa kaasarillakin. :D
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Säätäähän se, mutta vain hienosäätönä. Ei sitä käynnistä huomaa. Muistelen tässä vain Ke-jetin säätöohjetta: töpseli irti, seokset kohdalleen, töpseli kiinni ja annetaan ke:n hoitaa loput. Minusta Ke-jetin säätö toimii enemmän siten, että se korjaa seosta kun siihen on tarvetta. Eihän muuten kaikissa ke-jeteissä ole lambdaa sen enempää kuin kattiakaan. Hienosti toimi Ke-jetti ilman sitä e-osaakin :lol:
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

tiileri vittuilee jo täälä niin rankasti että mahtaako sitä tohtia ylivehkaan asti ajella sitä kuunteleen :wink:
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

oisko sitä kellään myyä tota säätäjää ja sitä alapuolen u letkua? alakaa usko loppumaan..
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29421
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

tiileri vittuilee jo täälä niin rankasti että mahtaako sitä tohtia ylivehkaan asti ajella sitä kuunteleen
Kiitos, harvoin saa näin suoraa tunnustusta. :twisted: :D
Nostan hattua. :idea:

Taitaisi olla kuitenkin pettymys, en välttämättä ole naamakkain yhtä hankala kuin näppiksen välityksellä. :lol:

Aiheeseen liittyen; foorumilla on monta monta miestä jotka tietävät vanhahkoista bensaruiskuvehkeistä enemmän kuin minä, en ole niin paljoa joutunut näiden kanssa pelaamaan.
wiimax.fi
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

:D nooh ehkä kuitenkin tiedät enempi kuin monet näistä "asiantuntijoita" viittaan lähinnä uberkakfuhreriin (hvm) :lol:
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

lowmans kirjoitti:tiileri vittuilee jo täälä niin rankasti että mahtaako sitä tohtia ylivehkaan asti ajella sitä kuunteleen :wink:
Jaa missä kohti näin pääsi käymään, ku mulla meni ohi? :shock:
Meinaakoha se tiileri miun tittelin varastaa?
Mitähää se Sivonenki valmistaa ku ei oo tullu vielä vinkkejä?

Täälähä ei kukkaan tienaa näillä neuvoillaan yhtään mittään,
mutta kaikki neuvoo minkä pystyy. Aika jännää, eikö?
Jossain Suoli24:lla vois tulla hieman asiattomampaakin kommenttia. :lol: :lol:
Onnea korjaukseen, kyllä se kuntoon saadaan. :wink:
Pro HVM
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

lowmans kirjoitti::viittaan lähinnä uberkakfuhreriin (hvm) :lol:
Kiitos ihanasta arvonimestä, ihan mieltä lämmittää! :supersad: :lol:

Ei heitetä kirvestä kaivoon, punnerretaan rottelo käyntiin. Vielä se vika löytyy, elä huoli. :wink:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Kyllähää tuo titteli minnuuki huvitti ja meleko reilusti. :lol: :lol: :lol:
Pro HVM
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

mitenkä sitä tuntee ittesä ulukopuoliseks vaikka kuin koittaa vakiporukkaa lämmittää ;)
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

lowmans kirjoitti:mitenkä sitä tuntee ittesä ulukopuoliseks vaikka kuin koittaa vakiporukkaa lämmittää ;)
Tuuppa käymään miitissä ja kattelemma aamuyöstä nuotiota silimät harittaen, niin jopa lähtee tuommoset tuntemukset. :pidu: :wink:
Pro HVM
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

kiitän kutsusta ja taidampa tilaisuuteen tarttuakkin jahka sattuu vapaat miitin aikoihin.. koskas sitä seuraavaa meettinkiä on suunniteltu?
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Jos vielä alkuperäiseen asiaan mennään..
Nyt vaikuttaisi olevan iso ilmavuoto, ilmamäärämittarin lautanen ei taida nousta ylös ollenkaan alkuperäisessä kokoonpanossa, eli johdot kiinni. :?:
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

niin kyllä se pyrkii raolleen
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

homma etenee.. nyt ei sitten starttaa ollenkaan ja se pumppu? siinä "kaasarin" (ilkkukaa vaan mutta en tiiä sen oikeaa nimeä) vieressä pitää melekosta suhinaa kun se aiemmin suhisi vain hetken.. tämä menee kokoajan mielenkiinoisemmaksi :shock:
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2342
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

Kuva

Löytyiskö se osa tästä römukasasta kun kaikki jetit on olleet erilaisia apulaitteen sijoittelun suhteen,mitä minä olen nähnyt. Ilmamassamittarin ja polttoaineen määräjakaja on olleet yhteneviä muiden kanssa.
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

tuo keskimmäinen t malli on kaikista lähinnä.. oli kai akussa virrat vähissä kun parituntia laturissa olon jälkeen elpyi.. nyt ollaan taas siis tilanteessa että luistilta kun on johto irti niin jotenkuten toimii..
kaiken minkä huollan myös korjaan!
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Oiskos siula mahollisuutta laittaa pötikän venttiilipäätä yöks likoon, vaikka nyt löpöön? Onko käytössä paineilmaa? Oisko siellä lautasen takana nyt silleen kakkaa, ettei se liiku kunnolla?
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

kyllä mä oon sitä liottanu ja hyvin se liikkuu.. kohta nousee kädet pystyyn..
kaiken minkä huollan myös korjaan!
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

No entäs jos ostat putelin pilottia ja alat jahtaamaan niitä imuvuotoja? :idea: Kun käynnistyssumu sattuu vuotokohtaan moottorin kierrokset nousevat.
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

no samahan se on kokeilla tuotaki.. kaikki muut konstit onki jo käytetty :?
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2342
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

Selvä eli lienee kyse KE 2 mallista jossa Lisäilmaluisti(kuvassa ylempänä oikealla) on saanut nimen Joutokäynti säädin . Sijainti määräjakajan etupuolella.??? :shock:
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

kyllä juurikin näin
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Kannattaa ne joutokäynnin säätimeen tulevat letkut syynätä tarkasti, tuppaavat vanhemmiten halkeilemaan.
Ei sen värkin pitäisi mitään isompaa suhinaa pitää toimiessaan oikein :roll:

Ja jos on isompi imuvuoto jossain, ei käynnisty välttämäti ollenkaan, tai korkeintaan hörähtää kylmäkäynnistys-suuttimelta saamallaan bensalla.
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2342
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

Ke 2 ja 3 se samallalailla sähköisesti ohjattu.

3 test ohje :Joutokäyntinpeus 620...720 r/min
Vaihde päälle 500....600
CO 0,5...1.5 %

Moottori lämmin. Tähähätään muuta ei löytynyt. joutokäyntisäätimen testaamiseksi.

Väittävät että 60 % vioista on imuilmavuotoja ja hvm jo konstin antoikin.

Aloita vaikka ruiskusuuttimien päistä siellä on ensimmäinen kuminen o-rengas joka lämmöstä hapertuu.
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Näin se menee:
Ensin lisäilmansäädin takerteli. :arrow: Irroitus :arrow: letku irtosi tai halkesi jostakin :arrow: säädin huollettuna paikalleen :arrow: ei käyntiä koska lisäilmaa tulee nyt kahdesta paikasta.
Johdot irti toimii, käy isoilla jengoilla suuren vuodon takia.
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

niin noinkai se menee.. huomenna taas valohoitoa josko sieltä joku halkinainen letku löytys..
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Avatar
500sel
Viestit: 240
Liittynyt: 28.1.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja 500sel »

Tuo kuulostaa kyllä järkeenkäypältä :idea: :idea: :kuningasajatus:
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

imuvuotoa ei löytyny.. osaakos kukaan sanoa millon tohon luistin liittimeen kuuluu tulla jännite? eihän nyt koko ajan saa olla kuitenkaan?!
kaiken minkä huollan myös korjaan!
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

lowmans kirjoitti:imuvuotoa ei löytyny.. osaakos kukaan sanoa millon tohon luistin liittimeen kuuluu tulla jännite? eihän nyt koko ajan saa olla kuitenkaan?!
Miula hurajaa koko ajan, mitä nyt oon seuraillu joskus. Tai sitten en oo ollu maisemissa kun se ei huraja? :shock:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”