
kylmäkäynti ongelma
kylmäkäynti ongelma
kyseessä 200 dsl 601 kone vm 87. millään ei meinaa käydä tyhjäkäyntiä kylmänä, sit ku kone vähän lämpeää niin käy hienosti. missähän olisi vika tälläkertaa 

tyhjäkäynnin korotus ei pelaa
tuonikäsessä lienee homma hoidettu alipaineella, mokkula kannen etupäässä johon menee kaks alipaine letkua, toinen jatkaa pumpulle
vikana vois olla:
a) letku irti / poikki
b) ko. mokkula rikki / vuotaa
c) pumpun päässä oleva elementti rikki
kaivele se letku esiin, joka menee sinne pumpulle ja imase siitä käydessä, jos hörähtää tyhjäkäynti ylemmäs, etsi vuoto
tuonikäsessä lienee homma hoidettu alipaineella, mokkula kannen etupäässä johon menee kaks alipaine letkua, toinen jatkaa pumpulle
vikana vois olla:
a) letku irti / poikki
b) ko. mokkula rikki / vuotaa
c) pumpun päässä oleva elementti rikki
kaivele se letku esiin, joka menee sinne pumpulle ja imase siitä käydessä, jos hörähtää tyhjäkäynti ylemmäs, etsi vuoto
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Tai jossei ole alipaine korotusta, niin sitten on sähköinen. Ja silloin ensimmäinen syyllisehdokas on ylijänniterelepekkovee kirjoitti:tyhjäkäynnin korotus ei pelaa
tuonikäsessä lienee homma hoidettu alipaineella, mokkula kannen etupäässä johon menee kaks alipaine letkua, toinen jatkaa pumpulle
vikana vois olla:
a) letku irti / poikki
b) ko. mokkula rikki / vuotaa
c) pumpun päässä oleva elementti rikki
kaivele se letku esiin, joka menee sinne pumpulle ja imase siitä käydessä, jos hörähtää tyhjäkäynti ylemmäs, etsi vuoto

...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Mistäs sähköisessä tyhjäkäynnin korotuksessa vikaa kannattaisi alkaa etsimään seuraavaksi, mikäli ylijänniterele on ehjä? Toimiiko järjestelmä siis siten, että kylmäkäynnistyksen jälkeen moottori käy korkeammilla kierroksilla tyhjäkäyntiä, kunnes tietyn lämpötilan jälkeen tyhjäkäyntikierrokset laskevat selvästi? Ainakin ex-tenavassa sama systeemi alipaineella toimi juurikin näin...
® Mesen linttaklubi
M-B S124 300TD -90
Ford Sierra 2,0T -89
Lada Niva 1600 -88
M-B S124 300TD -90
Ford Sierra 2,0T -89
Lada Niva 1600 -88
Ei juuri muutu kierrokset, ei ainakaan selkeesti pudota niitä...
Pyrkii vaan pitämään kierrokset vakiona, oli kuormaa tai ei, kylmänä ja kuumana...
Pyrkii vaan pitämään kierrokset vakiona, oli kuormaa tai ei, kylmänä ja kuumana...
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Alipaineella toimiva tyhjäkäynninkorotus toimi noin omassa 200 dieselmersussa.lauri a. kirjoitti:Mistäs sähköisessä tyhjäkäynnin korotuksessa vikaa kannattaisi alkaa etsimään seuraavaksi, mikäli ylijänniterele on ehjä? Toimiiko järjestelmä siis siten, että kylmäkäynnistyksen jälkeen moottori käy korkeammilla kierroksilla tyhjäkäyntiä, kunnes tietyn lämpötilan jälkeen tyhjäkäyntikierrokset laskevat selvästi? Ainakin ex-tenavassa sama systeemi alipaineella toimi juurikin näin...
Aluksi kierrokset olivat hieman normaalia korkeammalla, jonka jälkeen koneen lämmetessä kierrokset tippuivat normaalille tyhjäkäynnille.
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89