kylmäkäynti ongelma

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
ayliaho
Viestit: 1
Liittynyt: 19.2.2011 6:58
Paikkakunta: pojanluoma

kylmäkäynti ongelma

Viesti Kirjoittaja ayliaho »

kyseessä 200 dsl 601 kone vm 87. millään ei meinaa käydä tyhjäkäyntiä kylmänä, sit ku kone vähän lämpeää niin käy hienosti. missähän olisi vika tälläkertaa :idea:
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

tyhjäkäynnin korotus ei pelaa

tuonikäsessä lienee homma hoidettu alipaineella, mokkula kannen etupäässä johon menee kaks alipaine letkua, toinen jatkaa pumpulle

vikana vois olla:

a) letku irti / poikki
b) ko. mokkula rikki / vuotaa
c) pumpun päässä oleva elementti rikki

kaivele se letku esiin, joka menee sinne pumpulle ja imase siitä käydessä, jos hörähtää tyhjäkäynti ylemmäs, etsi vuoto
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

pekkovee kirjoitti:tyhjäkäynnin korotus ei pelaa

tuonikäsessä lienee homma hoidettu alipaineella, mokkula kannen etupäässä johon menee kaks alipaine letkua, toinen jatkaa pumpulle

vikana vois olla:

a) letku irti / poikki
b) ko. mokkula rikki / vuotaa
c) pumpun päässä oleva elementti rikki

kaivele se letku esiin, joka menee sinne pumpulle ja imase siitä käydessä, jos hörähtää tyhjäkäynti ylemmäs, etsi vuoto
Tai jossei ole alipaine korotusta, niin sitten on sähköinen. Ja silloin ensimmäinen syyllisehdokas on ylijänniterele :idea:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
lauri a.
Viestit: 132
Liittynyt: 19.10.2010 11:14
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja lauri a. »

Mistäs sähköisessä tyhjäkäynnin korotuksessa vikaa kannattaisi alkaa etsimään seuraavaksi, mikäli ylijänniterele on ehjä? Toimiiko järjestelmä siis siten, että kylmäkäynnistyksen jälkeen moottori käy korkeammilla kierroksilla tyhjäkäyntiä, kunnes tietyn lämpötilan jälkeen tyhjäkäyntikierrokset laskevat selvästi? Ainakin ex-tenavassa sama systeemi alipaineella toimi juurikin näin...
® Mesen linttaklubi
M-B S124 300TD -90
Ford Sierra 2,0T -89
Lada Niva 1600 -88
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Ei juuri muutu kierrokset, ei ainakaan selkeesti pudota niitä...

Pyrkii vaan pitämään kierrokset vakiona, oli kuormaa tai ei, kylmänä ja kuumana...
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

lauri a. kirjoitti:Mistäs sähköisessä tyhjäkäynnin korotuksessa vikaa kannattaisi alkaa etsimään seuraavaksi, mikäli ylijänniterele on ehjä? Toimiiko järjestelmä siis siten, että kylmäkäynnistyksen jälkeen moottori käy korkeammilla kierroksilla tyhjäkäyntiä, kunnes tietyn lämpötilan jälkeen tyhjäkäyntikierrokset laskevat selvästi? Ainakin ex-tenavassa sama systeemi alipaineella toimi juurikin näin...
Alipaineella toimiva tyhjäkäynninkorotus toimi noin omassa 200 dieselmersussa.

Aluksi kierrokset olivat hieman normaalia korkeammalla, jonka jälkeen koneen lämmetessä kierrokset tippuivat normaalille tyhjäkäynnille.
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
swinger
Viestit: 4
Liittynyt: 18.9.2012 7:46

Viesti Kirjoittaja swinger »

Mistä kyseistä tyhjäkäyntisäädintä vois kysellä, kuka niitä myy?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”