OM603 syöttöpumppujen erot

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

OM603 syöttöpumppujen erot

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

Onko OM603 Vapari ja Turbomallien syöttöpumpuissa eroa? Kokeilin haulla etsiä vanhoja keskusteluja mutta ei oikein napannut? :?

Entäpä suuttimet, ovatko samanlaiset? :idea:
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vaparin pumpusta puuttuu ahtopaineenalaisen syötön lisäys.
Suuttimet eivät mielestäni ole nekään samat, tarvittaessa minulta löytyy 6 kpl 350 turbon suuttimia.
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

Ok :idea:

6kpl 300 Turbon suuttimia löytyy :idea: :wink: Pitääpä vaihtaa nekin.
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Avatar
BTriker
Viestit: 570
Liittynyt: 21.10.2010 20:45
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Mutta jos sinulla on vaparin pumppu ja käytät sitä mynällä tai ppd:llä niin siihen voip rakentaa sen ahdonalaisen syötön lisäyksen. Kannattaa kysäistä myös omalta kylältä, Rengaspalvelu Karjalaisesta pumpun modausta :wink: Ei tarvitsisi mennä merta edemmäs kalaan.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Taitaa vaan maksaa jonkin verran se kalvorasia.
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

PPDieselillä vieraillut Turpon pumppukin onneksi löytyy 8)

TDT:stä sippasi kone, löysin vähänajetun -92 vapari Om603:sen. Pitää siis vaihtaa siihen tuosta vanhasta Turpokoneesta myös pumppu ja suuttimet, imu- ja pakosarjan sekä venttiilikopan ja öljypohjan lisäksi :idea:

Onkos siinä vielä muuta vaihdettavaa? :idea:


Sopivaa turpokonetta ei löytynyt, soittelin eräälle mersupurkaamolle ja suosittelivat hankkimaan hyvän vaparin johon siirtää nuo turbohilut.
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onkos siinä vielä muuta vaihdettavaa?
Männät, kanget, öljysuihkujen asennus ja sylinterinkansi ainakin :happy:
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

BTriker kirjoitti:Mutta jos sinulla on vaparin pumppu ja käytät sitä mynällä tai ppd:llä niin siihen voip rakentaa sen ahdonalaisen syötön lisäyksen. Kannattaa kysäistä myös omalta kylältä, Rengaspalvelu Karjalaisesta pumpun modausta :wink: Ei tarvitsisi mennä merta edemmäs kalaan.
Mutta, kun se Mynä on vaan niin hyvä. Tuli taas eilen illalla todettua, kun ruuvasin yhden Mynäpumpun koneen kylkeen. Joku on vaan paras 8)
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
Avatar
BTriker
Viestit: 570
Liittynyt: 21.10.2010 20:45
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Heavy kirjoitti:
BTriker kirjoitti:Mutta jos sinulla on vaparin pumppu ja käytät sitä mynällä tai ppd:llä niin siihen voip rakentaa sen ahdonalaisen syötön lisäyksen. Kannattaa kysäistä myös omalta kylältä, Rengaspalvelu Karjalaisesta pumpun modausta :wink: Ei tarvitsisi mennä merta edemmäs kalaan.
Mutta, kun se Mynä on vaan niin hyvä. Tuli taas eilen illalla todettua, kun ruuvasin yhden Mynäpumpun koneen kylkeen. Joku on vaan paras 8)
Onhan se hyvä ei sillä, mutta vaihtoehtoja on muitakin.

Ja saahan sen ahdonalaisen syötön rakennettua tavan painekellolla sammuttimelle.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

dealer kirjoitti:
Onkos siinä vielä muuta vaihdettavaa?
Männät, kanget, öljysuihkujen asennus ja sylinterinkansi ainakin :happy:
:D

No eiköhän tuolla ajele vapariromppeillakin, kun ei ole tarkoitus rakentaa mitään superturboa :D
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Avatar
BTriker
Viestit: 570
Liittynyt: 21.10.2010 20:45
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Laita ainakin turbon kiertokangen laakerit sinne. Poraat tai käytä koneistamolla että poraavat liuskaan öljyreiän samaan kohtaan kuin vaparin liuskassa, samalla uusi petilaakerit ja laita turbon öljypumpun ratas = pienempi kuin vaparin, niin saat öljynpaineita paremmaksi, kun turbolle tulee öljynkierto.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Öljypumpun rattaan saa KL:stä eikä maksa juuri mitään (30-40€) ja samalla pitää lyhentää se ketju, eli ilmeisesti kannattaa ostaa uusi ketju ja lyhentää se turbon rattaalle sopivaksi.

Tosin eipä se ahdin siellä paljoakaan öljynvirtauksia lisää, ne öljyruiskut siellä enemmän vuodattavat ohi muun järjestelmän.

Tee öljynpaluureijästä sitten kerralla riittävän suuri.
Avatar
BTriker
Viestit: 570
Liittynyt: 21.10.2010 20:45
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

veskola kirjoitti:Öljypumpun rattaan saa KL:stä eikä maksa juuri mitään (30-40€) ja samalla pitää lyhentää se ketju, eli ilmeisesti kannattaa ostaa uusi ketju ja lyhentää se turbon rattaalle sopivaksi.

Tosin eipä se ahdin siellä paljoakaan öljynvirtauksia lisää, ne öljyruiskut siellä enemmän vuodattavat ohi muun järjestelmän.

Tee öljynpaluureijästä sitten kerralla riittävän suuri.
Ja ottaa samalla sen turbon öljypumpun ketjun niin ei tartte alkaa pätkimään.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
300te24
Viestit: 11
Liittynyt: 17.3.2013 20:19
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja 300te24 »

Paljonkos tommosesta jälkiahdetusta, alunperin vapari om603 dieselistä uskaltaa ottaa tehoa? 150hv? Mikä olisi järkevin ahdin ja millaset ahtopaineet vaparin männät/kanget kestää 0,5bar? Onko vaparin pumpussa erikokoiset elementit kuin turbon pumpun 5,5milliset?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”