300 turbodee lohko

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
300turpo
Viestit: 8
Liittynyt: 28.11.2011 22:00

300 turbodee lohko

Viesti Kirjoittaja 300turpo »

en nyt äkkiseltään löytäny aihetta tästä. mitenköhän on käykö vm. 93 300 turbodiisselin lohko ja vm. 89 vaparin kansi yhteen? ja yleensäkki olisi turbon lohko missä männät yms. kiertokanget ja kampiakseli paikallaan niin vaparikoneesta loput osat? öljypumpussa eroja? turbolla olisi tarkotus valjastaa.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Pitäis passata kansien ristiin. -89 suuttimien tyyppi muuttuu johonki suuntaan.

Turbossa on eri välitys öljypumpulla
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

tervetuloo voorumille.

ö-pumpussa pientä eroa havaittavissa mutta turbon rattaalla ja ketjua lyhentämällä kun kasaat niin alkaa olemaan riittävän likillä turbopumppua. kannessa ei oo oikestaan muuta eroa kuin esikammiot ja suuttimet (uudemmissa vapareissa on vissiin jopa samat suuttimet ja esikammiot kun turbossa) mutta käy naittaa ristiin kokonaisena kantena. aikas hyvin passaa lainailla vaparin kyljestä palikkaa kunhan katot tarkasti ettei ole eroja (pulttijako täsmää joka paikassa)
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
300turpo
Viestit: 8
Liittynyt: 28.11.2011 22:00

Viesti Kirjoittaja 300turpo »

kiitoksia nopeista vastauksista! kampiakselin ja kiertokanget puotin tänään tarkastettavaks niin jos hyvin menee huomenna pääsee laakereita tilaamaan :) pitää kysästä paikalliselta purkaamolta vielä sitä kokonaista turbon öljypumppua.. ja voorumia tullu luettua jo pidemmän aikaa ja paljon vastauksia löytynyt mutta nyt oli jo tarvetta päästä kyselemään itse :D
300turpo
Viestit: 8
Liittynyt: 28.11.2011 22:00

jakopäästä

Viesti Kirjoittaja 300turpo »

rupes vaivaamaan vielä tämä jakopää homma.. kattelin tossa kooällältä nii antas vähä eri tuotenumeroja esim kaarilaahaimelle ja ylälaahaimelle turbon ja vaparin kohalla? minkähänlaisia eroja niissä mahtaa sitten olla? ylälaahaimen nyt äkkiseltään menisin laittamaan vaparin kun vaparin kansi.
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

kyllä minusta molemmissa on sama numero :shock:
kaari 6307
yläla 6439
300turpo
Viestit: 8
Liittynyt: 28.11.2011 22:00

Viesti Kirjoittaja 300turpo »

joo tässä tarkemmin ajateltuna katsoin vaparin väärältä kohden :oops:
Avatar
jiipee
Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
Viestit: 1241
Liittynyt: 29.9.2005 20:40
Paikkakunta: Sukeva

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Ei muuta ku lyöt sen kamppeen nippuun, jos ne kanget on vaan suorat. Toivottavasti ne kanget ei oo ottanu ihteensä niistä huimista 3,4 barin paineista, tosin ne paineethan ei ollu ku muutaman vedon. Oishan siellä tallin kulmalla se turpon kansikin, tosin jokunen halkio siinä kannessa :D
300turpo
Viestit: 8
Liittynyt: 28.11.2011 22:00

Viesti Kirjoittaja 300turpo »

Joo nippuun päin se nyt on menossa. kanget oli suorat ja kampiakseliki erinomainen :) yläpään helat oli entiset ja niitten pitäs tulla huomenna niinku melkein kaiken muunki kuluvan osan siihen koneeseen :D putket hoonailin tänään ja ihan hyvät niistäki vaikutti tulevan.
300turpo
Viestit: 8
Liittynyt: 28.11.2011 22:00

Viesti Kirjoittaja 300turpo »

tässä kun lasikuula puhaltelin ne männät nii tuli tutkittua niitä ja todettua että teillä oli pakoventtiilit tehny männän kanssa lähempää tuttavuutta :D siinä ois pientä lisä teoriaa noille ahtopaineille kun pakoventtiilit ollu auki just sopivasti auki räjähyksen aikaan nii semmonen antaa varmasti turbolle hyvin lisä potkua? 8)
Avatar
Siekkinen
Viestit: 205
Liittynyt: 13.12.2010 16:53
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Turbon ja vaparin suuttimissa on eri avautumispaineet. Ja turbon esikammio on isompi kuin vaparin. -89 vuonna esikammiot vaihtu erilaisiin ja tuli ne "vinossa olevat suuttimet". -89 vanhemmissa esikammion avaukseen ei käy se perus booriavain vaan pitää olla olla semmonen latta-avain jonka tein ite hylsystä ja lattaraudasta.
W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
300turpo
Viestit: 8
Liittynyt: 28.11.2011 22:00

Viesti Kirjoittaja 300turpo »

Joo kiitoksia vaan vastauksista.. osia saatu ja vähän saatu kasaanki päin menemään konetta. vielä kun tulis saksan maalta öljypumpun ratas ja ketju niin sais loppuun asti tehtyä.


Tämän verran jo osia käyny yhteen:

Kuva

Tosin paljonhan tuossa on uutta osaakin..
300turpo
Viestit: 8
Liittynyt: 28.11.2011 22:00

Viesti Kirjoittaja 300turpo »

sehän jopa toimii!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”