Moottorinvaihto tyssäsi 200d -> 250d

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Moottorinvaihto tyssäsi 200d -> 250d

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Koneenvaihto meneillään ja huomattiin just että kytkinakseli on liian pitkä tuossa 4-lovisessa laaatikossa tulee toista senttiä pidemmälle kuin koneen mukana tullessa 5-lovisessa.
Saako tuota 250 konetta passaamaan tuohon 4-loviseen laatikkoon vaihtamalla kytkin/vauhtipyörä 200 koneesta vai pitääkö vaihtaa laatikkokin samaan syssyyn??
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29103
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

En tiedä, mutta totta ihmeessä kannattaa 5-vaihteinen asennella jos sellainen on olemassa.
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Joo oli tarkoitus vaihtaa laatikko myöhemmin kun on vähän tympeä tuossa tasalattialla vaihtaa. Sais ensin testattua tuon moottorin että miten se pelaa.
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Helpomminhan sen koneen laatikon kanssa vaihtaa kun irrottais kehäpulttausta auton alla...
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

laineracing kirjoitti:Helpomminhan sen koneen laatikon kanssa vaihtaa kun irrottais kehäpulttausta auton alla...
Mahtuuko koko paketti taittumaan paikoilleen jos keulaa ei nosta ylös??

5-lovinen laatikkoki oli sökö :evil: öljy oli ku metallihohtomaalia ja melkosta rahinaa piti pyörittäessä...
nyt varmaan häätyy selvittää miten se kytkin ja vauhtipyörä passaa ristiin :lol:
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Kyyllä pitäs mahtua ja eihän se nyt kova homma oo käyttää tunkkia alla että saa vanteita eturenkaiden alle tms. :roll:
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Re: Moottorinvaihto tyssäsi 200d -> 250d

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

H.Salminen kirjoitti:Saako tuota 250 konetta passaamaan tuohon 4-loviseen laatikkoon vaihtamalla kytkin/vauhtipyörä 200 koneesta vai pitääkö vaihtaa laatikkokin samaan syssyyn??
Saa, käyvät ristiin.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Moottorinvaihto tyssäsi 200d -> 250d

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

JuMu S kirjoitti:
H.Salminen kirjoitti:Saako tuota 250 konetta passaamaan tuohon 4-loviseen laatikkoon vaihtamalla kytkin/vauhtipyörä 200 koneesta vai pitääkö vaihtaa laatikkokin samaan syssyyn??
Saa, käyvät ristiin.
No se on hyvä tietää... Ei vaan taida olla kovin hyvä yhdistelmä 5-kone ja tiheä välitys :lol: Pitää vielä tonkia löytyiskö ehjää 5-lovista laatikkoa.

Kuinkahan montaa eri mallia 5-vaihteisia laatikoita on olemassa??
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Ihan mielenkiinnosta... onko tämä 250d:n normaali kytkin, näyttää vähän erikoiselta.

Kuva

Kuva
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

no olikos tuo normaali?
® Mesen linttaklubi
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Re: Moottorinvaihto tyssäsi 200d -> 250d

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

H.Salminen kirjoitti:- Ei vaan taida olla kovin hyvä yhdistelmä 5-kone ja tiheä välitys .....
Minulla entinen Pupetin 124 ja 4v laatikolla. Oikein mukava tuolla välityksellä. Napakampi kiihtyvyys.
-Kunhan kyytiä antaa.
Jos vähän huutaa ni mitäs tuosta .....kun enimmäkseen 80 rajotuksella ajellaan. Ison peräkärryn kanssa oikein hyvä välitys.
VALMET 5oo -69
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

potox kirjoitti:no olikos tuo normaali?
Toi on 2-massa vauhtipyörä lyhkäsemmän kytkin akselin askista. tuo menee siihen pitkä akseliseenkin mutta toisimpäin tuo juttu ei tainnut onnistua. Tuo luo vähä mukavempaa kyytiä kun se normi jousitettu kytkin mutta tuo ei kestä mahottomia vääntöjä,pumpun ruuvaukset yms pikkupiristykset se vielä kestää kuitenni :wink:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
psaarenp90
Viestit: 5
Liittynyt: 01.4.2013 23:00
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja psaarenp90 »

Terho P kirjoitti:
potox kirjoitti:no olikos tuo normaali?
Toi on 2-massa vauhtipyörä lyhkäsemmän kytkin akselin askista. tuo menee siihen pitkä akseliseenkin mutta toisimpäin tuo juttu ei tainnut onnistua. Tuo luo vähä mukavempaa kyytiä kun se normi jousitettu kytkin mutta tuo ei kestä mahottomia vääntöjä,pumpun ruuvaukset yms pikkupiristykset se vielä kestää kuitenni :wink:
toi vauhtipyörä menee pelkästään lyhyt akselisen laatikon kanssa. ite oppiin sen ku kerran olin vaihtamassa laatikkoa niin oli uus loova sitten pitkä akselinen. ihmeteltiin että miks ei mee laatikko paikalleen ennen ku sitten hoksattiin kattoa....
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

menee se pitkän akselinkin kanssa :wink: joutu silmälaakeriakin vaihtaan tai lykätä syvemmäs kampuraan ja kytkin käpäliä yms vaihtelemaan. oon ite ainaki joskus saanu laitettua ja MUISTAAKSENI nimenomaan noinpäin
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”