230e pätkii ja temppuillee

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
kölbertti
Viestit: 77
Liittynyt: 07.11.2011 20:43

230e pätkii ja temppuillee

Viesti Kirjoittaja kölbertti »

eli yön ku auto on vaikka roikan nokassa nii starttuuttaa aika pitkään sit lähtee huonosti käyntiin pyörii tyhjäkäntiä normaalisti muuten paitsi pikkasen tupsaa välillä. Matka ajossa nykii ja putoo välillä kolmelle, kiihdyttäessä nykii ja ei jaksa kiihtyä molisee ku vanha lehmä. Tänään ajoin kotia auto sammu itekseen mut lähti heti käyntiin mut tyhjäkäynti pyöri 3500rpm sammutin ja uudestaan käyntiin nii pyöri normaalisti.

pyöriän,jakajan kopan ja tulpat katoin ja puhistin ei vaikutusta
mistä rupeis ekana vikoja kahtommaan
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Jos jakajan koppa yli 2v vanha, nii vahvasti suosittelisin sen vaihtamaan. Kahteen kertaan vaihdoin "ehjän" kannen uuteen, vasta boschin valmiste toimi muutamaa kk pidempään. Tulpanjohdotkin kannattanee syynätä tarkkaan, itellä oli ottanu siipeensä tulpan päässä oleva osa, ei istunu kunnolla.
kölbertti
Viestit: 77
Liittynyt: 07.11.2011 20:43

Viesti Kirjoittaja kölbertti »

Nyt on tulpat johdot kansi pyöriä ja bensan suodatin vaihettu kylmänä pelaa hyvin mutta kun lämpenee nii alkaa nykimään ja kaasun ku laittaa pohjaan nii ei kiihdy kunnolla ja booaa välillä sit kiihtyy nii et meinaa niskat katketa :) sit välillä pitää startata pitkään et lähtee käyntiin ja tyhjäkäynti humpaa 1000-2500 välillä
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Minkä ikäinen tuo on? Ihan ny äkkiseltään, jos sen ikäinen, niin lambda? Seokset käsittääkseni alkaa säätyä vasta ku on lämmennyt. Itellä aikoinaan oli toki mystinen ke-jet ilman lambdaa. Kaikki alipaineletkut toki syytä uusia, ei onneksi montaa euroa maksa. Eipä tuossa kovin kummoista vuotoa tarvi olla et on sekaisin.

Sytkän säätöhän on alipainekellolla, ymmärtääkseni kannessa olevan lämpöanturin kautta, sen letkut kannattaa erityisesti syynätä.

Ja ootko tarkastanut ke-jetin pahimman ongelmapaikan, sen kumikaukalon kunnon?
kölbertti
Viestit: 77
Liittynyt: 07.11.2011 20:43

Viesti Kirjoittaja kölbertti »

Nyt on tulpat johdot kansi pyöriä ja bensan suodatin vaihettu kylmänä pelaa hyvin mutta kun lämpenee nii alkaa nykimään ja kaasun ku laittaa pohjaan nii ei kiihdy kunnolla ja booaa välillä sit kiihtyy nii et meinaa niskat katketa :) sit välillä pitää startata pitkään et lähtee käyntiin ja tyhjäkäynti humpaa 1000-2500 välillä
huuksa
Viestit: 50
Liittynyt: 05.12.2010 12:40
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja huuksa »

kato imusarjan alta lähtevä kumiletku mikämenee tk moottorille onkose kunnollakiinne ilmanputsarikopan voi irrottaa jakattoa onko tk motissa letku hyvin ja ehjä
kölbertti
Viestit: 77
Liittynyt: 07.11.2011 20:43

Viesti Kirjoittaja kölbertti »

nyt nappasin lambaada anturin piuhat irti nii tuntus et pelaa normaalisti :shock: vaikka eikös se pitäs pelata huonommin??? starttipilotilla suhauttelin koko konehuoneen läpi eikä ollu vaikutusta ja ruiskun kaikkia liittimiä käytin irti nii joka liittimestä ääni muuttu johonki suuntaan et liekkö se lambda sit menny??
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Periaatteessa jos lambda on irti, siellä on perusasetus minkä mukaan menee, eli periaattees sama kuin kone/lambda kylmä. Lämmetessään boksi alkaa säätää seoksia lambdan mukaan, ja jos lambda antaa arvot päin veetä niin seokset sitten mitä sattuu.

Ite en muistaakseni juuri starttipilotilla paljoa saaneeni aikaan jos vuoto oli niissä pienissä letkuissa, oliko se ny 3 vai 4mm letkua, muutama euro/metri ja metrillä saa lähes kaikki vaihdettu.

Toivottavasti syy niinkin selvä kuin lambda, siinä oli hyvät syyt et heitin ke-jetin helvettiin, hirveesti ihmeellistä pikku vikaa jonka paikallistaminen tolkutonta.
kölbertti
Viestit: 77
Liittynyt: 07.11.2011 20:43

Viesti Kirjoittaja kölbertti »

pitää nyt kokeilla tossa paripäivää lamdan piuhat irti jos pelaa silleen nii antaa vaan olla ku jotenki ei hitokseenkaan kiinnosta rassata tota :D
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Jos ei kulutus karkaa pilviin eikä konttorille tarvi lähteä niin eihän siinä :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”