Tehostajan korvakot ei kestä

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Tehostajan korvakot ei kestä

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Oli hihnankiristin vivun laakerista tullu rasvat pellolle ja pärisi aikansa. Murti tehostajan korvalliset. Vaihoin tehostajan, kiristimen, hihnan, iskarin, vesipumpun ja kiristen pultin. 30km ja korvakot uudestaan poikki niin että koko tehostin tippu ja tuli hinaus keikka. Mikä hitto sitä nyt vaivaa? Ei pärissy uusilla osilla niin kuin vanhoilla teki.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tuollaista olen kuullut tapahtuneen kun on laitettu hihna väärin pyörille, mutta se ei liene tässä tapauksessa ongelma.
wiimax.fi
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Onko kiristinvivun / jakopään kotelon välissä se 4 mm :n prikka :roll:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Joo on hihna varmasti ok, kun piirsin paperille reitin. Tuo prikkarin on paikoillaan. Tais vikakin löytyä kun vein metallipajalle tuon pumpun jotta jos saisivat hitsattua ne korvakot. Sano se hitsari että on ollut puoliksi halki jo pitkään. Kunnostettu on tuo tehostin. Vissiin oli maalilla peitetty se halkeama tai sitten oli niin ohut että ei silmään sattunu, ehjältä näytti.
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Pumppun korvakot hitsattu ja paikallaan. Ajoin n. 3km ja sitten lens hihna. Korvakot murtuneet hitsauksen vierestä. Nyt tuntuu pumpussa sälvä välys kun koittaa hihnapyörästä. Vesipumpun hihnapyörän vaihdoin käytettyyn kun se vipotti. Tekikö tuo välys sen korvakoitten hajoamisen vai mikä tässä nyt mättää`?
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5953
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

shrteam kirjoitti:Pumppun korvakot hitsattu ja paikallaan. Ajoin n. 3km ja sitten lens hihna. Korvakot murtuneet hitsauksen vierestä. Nyt tuntuu pumpussa sälvä välys kun koittaa hihnapyörästä. Vesipumpun hihnapyörän vaihdoin käytettyyn kun se vipotti. Tekikö tuo välys sen korvakoitten hajoamisen vai mikä tässä nyt mättää`?
Onko tossa samanlaisen kiristin kun 201 m102 koneessa? Jos jättää yhden pultin löysäämättä hihnaa kiristäessä niin saattaa korvake napsahtaa tai sit katkee se kiristimen nokka. Katkesko pumpusta ylin korvakko?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

AK47 kirjoitti:
shrteam kirjoitti:Pumppun korvakot hitsattu ja paikallaan. Ajoin n. 3km ja sitten lens hihna. Korvakot murtuneet hitsauksen vierestä. Nyt tuntuu pumpussa sälvä välys kun koittaa hihnapyörästä. Vesipumpun hihnapyörän vaihdoin käytettyyn kun se vipotti. Tekikö tuo välys sen korvakoitten hajoamisen vai mikä tässä nyt mättää`?
Onko tossa samanlaisen kiristin kun 201 m102 koneessa? Jos jättää yhden pultin löysäämättä hihnaa kiristäessä niin saattaa korvake napsahtaa tai sit katkee se kiristimen nokka. Katkesko pumpusta ylin korvakko?
En tiedä onko. Viimeksi katkes molemmat ihan kunnolla ts. tehostin tiellä, nyt ainakin ylin murtu. Ei huvittanu enää purkaa tälle illalle.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”