m103 moniurahihnan ja laturin vaihto

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Large
Viestit: 43
Liittynyt: 24.11.2013 18:21
Paikkakunta: Loppi

m103 moniurahihnan ja laturin vaihto

Viesti Kirjoittaja Large »

Morjens,
Kupeesta pamahti sunnuntaina laturi, ja tänään haettiin uusi mötikkä ja tietenkin hihna.... pienen purkamisen ja tilanahtauden toteamisen jälkeen, puhelin käteen ja ilmeisesti (?) väärien ohjeiden myötä avaamaan sitä ja 13mm kannalla olevaa hihnankiristimen säätöä.... naps ja poikkihan se pamahti. Uusi tilattu merteililtä nyt heti, kertokaa ihmeessä että mitä tein väärin ja kuinka lähdetään tästä jatkamaan? Unohtuiko jotain vai mikä kävi?
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5952
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: m103 moniurahihnan ja laturin vaihto

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Large kirjoitti:Morjens,
Kupeesta pamahti sunnuntaina laturi, ja tänään haettiin uusi mötikkä ja tietenkin hihna.... pienen purkamisen ja tilanahtauden toteamisen jälkeen, puhelin käteen ja ilmeisesti (?) väärien ohjeiden myötä avaamaan sitä ja 13mm kannalla olevaa hihnankiristimen säätöä.... naps ja poikkihan se pamahti. Uusi tilattu merteililtä nyt heti, kertokaa ihmeessä että mitä tein väärin ja kuinka lähdetään tästä jatkamaan? Unohtuiko jotain vai mikä kävi?
Eiköhän toi oo samanlainen kuin m102:ssa

Jos on niin siitä pumpun jalasta pitää aukaista pulttia jotta se kiristimen oikean puoleinen pää pääsee vähän liikkumaan.

Tossa voi katketa se kiristintangon vipuvarsi kuten sulla lienee käynyt tai sit korvake, mikä on taas huono juttu. Itse tein vipuvarren titanista niin ei katkea taatusti ikinä :D

Aika surkea se rakenne kokonaisuudessaan. Esim aivan vastakohta jossain om604:ssä ruuvi auki ja pikkuisella tangolla jousivoimaa keventämään ja ruuvi pois ja kiristin vapautuu. Mitään ei voi mitenkään saada rikki, paitsi lekalla hakkaamalla.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”