W124 200e Pitkä strarttaus

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
juhaeino
Viestit: 41
Liittynyt: 12.6.2015 15:29

W124 200e Pitkä strarttaus

Viesti Kirjoittaja juhaeino »

Terve vaan kaikille mersumiehille tännekkin. Päätin nyt vihdoin rekisteröityä tännekkin

On ilmennyt tuollainen ongelma tuossa mun lankussa että saa startata aika pitkään. Etenkin puolilämpimänä. Saa startata pariinkiin kertaan. sitten hetken käy silleen röpeltäen. Ajaessa taas ei ole mitään ongelmia. Aina tässä on ollut hieman pitkä starttaus. mutta nyt mennyt vaikeammaksi. Voisiko polttoainesuodatin vaikuttaa asiaan. Ostettu on mutta ei vaihdettu. Bensapumpun releen vaihdoin eikä auttanut mihinkään. Voiko yj rele olla syynä moiseen.

Tulpatkin vaihdoin juuri. Bosch yksikärkiset
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Tuossa omassa m102 koneessa oli n. 3-4 sek startti aina. Jakoketjun vaihdon jälkeen käynnistyy heti.
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Tuohon on jokunen vaihtoehto joista olitkin näköjään PA-pumpun releen jo kokeillut, helpoimpana ehkä suuttimet jotka jää lepopaineella tiputtamaan suoraan kanavaan. Ilmenee juurikin puolilämpimällä koneella, eli ei ihan heti sammutuksen jälkeen mutta 10-30min aikaikkunalla useimmiten menee vaivalloiseksi käynnistyminen.

Jos hörähtää melkeen heti kun tarjoat kaasua niin viittaa vahvasti tuohon, eli saa vähän lisaa happea niin pitäs hörähtää ilosesti käymään.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
juhaeino
Viestit: 41
Liittynyt: 12.6.2015 15:29

Viesti Kirjoittaja juhaeino »

Nyt sitten kaverin kanssa vaihdeltiin se bensansuodatin. Oli ihan musta. ja pientä metallisilppuakin näkyi. Ainakin nyt parilla käynnistyskerralla lähti ihan hyvin käyntiin. Tai juurikin se 3-4 sek strartti mikä on aina ollut kun auto on perheessä ollut.

Ilmottelen kun on ajeltu pari päivää. Kaveri ainakin sanoi että lähti paremmin kun aikasemmin. Tosiaan on sillä lainassa kun sillä väyryseen pitää jousikuppi vaihtaa.

Yj releenkin ehdin jo hommata kaverin purkuautosta. mutta saa nähdä kannattaako siihen edes puuttua.
juhaeino
Viestit: 41
Liittynyt: 12.6.2015 15:29

Viesti Kirjoittaja juhaeino »

Noniin ei se sitten tainnutkaan olla siinä. tosiaan tovin kun seisoo niin huonosti lähtee käymään. Oiskohan se vika sittenkin suuttimissa... Paljonkos moinen urakka tulee maksamaan.

Jakoketjukin on varmasti venynyt kun kilsoja melkein 500tkm. Ja se yj rele mikä mulla on on erilainen. tuossa kaverilta otetussa on yksi sulake. Paikallaan olevassa kaksi
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

juhaeino
Viestit: 41
Liittynyt: 12.6.2015 15:29

Viesti Kirjoittaja juhaeino »

Juu pitää tuolta tai mister autosta tilata jos vuotaa. Tosiaan on noin vuoden seissyt. Eli oisiko etanolibensa siellä järjestelmässä lilluessaan vaikuttanut asiaan ja suuttimet menneet sentakia.
juhaeino
Viestit: 41
Liittynyt: 12.6.2015 15:29

Viesti Kirjoittaja juhaeino »

Mitä kaikkea jakopää remppaan kannattaa ostaa. Ketju, kiristin. Tarvitaanko muuta?
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

juhaeino kirjoitti:Mitä kaikkea jakopää remppaan kannattaa ostaa. Ketju, kiristin. Tarvitaanko muuta?
Eipä kai juur muuta. Tosin jos vimpan päälle tekee, niin purkaa koneen naaman auki ja vaihtaa laahaimetkin. Mutta ei taida olla välttämätöntä. Eli ketjulla ja kiristimellä pärjää hyvin.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
juhaeino
Viestit: 41
Liittynyt: 12.6.2015 15:29

Viesti Kirjoittaja juhaeino »

Katselimpa että kl varaosista saisi sopivasti tarpeelliset osat. ja venttiilikopantiipiste siihen samaan vielä
juhaeino
Viestit: 41
Liittynyt: 12.6.2015 15:29

Viesti Kirjoittaja juhaeino »

Kirjoitellaans tännekkin kun en tykkää siitä että kysymyksiä esitetään eikä vikaa paljasteta. Suodattimen vaihto tosiaan hieman auttoi. Ilmansuodatin on vaihdettu ja kotelo ja "ilmaläppä" tai mikä onkaa on puhistettu jollai carburettor cleanerilla. En ole vielä suuttimiin jaksanut perehtyä. Auto on nyt lähiviikkoina menossa jakopääremppaan niin katsotaan miten se vaikuttaa vai vaikuttaako tähän mitenkään.

Laitoin myös kerran sekaan samoihin aikoihin suodattimen vaihon kanssa vajaaseen tankkiin STP polttoainejärjestelmänpuhdistusainetta.

Noin 5tkm olen nyt ajellut ja tätä takkuilua on satunnaisesti etenkin kuumalla ja kuivalla säällä. viileemmällä ja kosteemmalla toimii paremmin. Tossa pariviikkoa sitte käytii hesassa ja auto oli vajaan tunnin kuumassa verkkokauppa.com parkkihallissa niin sieltä lähtiessä tarvitsi pari pitkää starttia.

Tää oli nyt vaan tämmönen tilanteen päivitys jos jotain kiinnostaa. Jatkoa jakopäärempan jälkeen
juhaeino
Viestit: 41
Liittynyt: 12.6.2015 15:29

Viesti Kirjoittaja juhaeino »

Ei mennyt jakopääremppa hukkaan. kone käy nätimmin kun ennen ja nokka akselin ratas oli melko kulunut ja vanha ketju pitempi kun uusi. ärsyttävä ronklotus kiihyttäessä hävisi. kylmiltää lähtee nyt nopeemmin käyntiin.

Mutta epäilykseni on että ruiskusuuttimet kusee kun nyt lämpimänä käynnistellessä lähtee siis kaasulla avittamal käyntii helpommi. vai yritänkö vaan korjata ominaisuutta niinkun sanotaan
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Saatat olla oikeassa. Oire sopii suuttimiin.

http://www.ebay.de/itm/4-x-EINSPRITZVEN ... 2c746ff618
juhaeino
Viestit: 41
Liittynyt: 12.6.2015 15:29

Viesti Kirjoittaja juhaeino »

Ei taida olla tolkuttoman vaikeaa noitten suutinten vaihto. Jos vaihdan itse niin tarvitseeko ruiskua säätää tai mitään muuta, vai voiko ne vaan vaihtaa
juhaeino
Viestit: 41
Liittynyt: 12.6.2015 15:29

Viesti Kirjoittaja juhaeino »

Nyt laitoin käytetyt suuttimet tuosta kansipahvinvaihtoprojektista. Pari vuorokautta liotin ruiskunpuhdistusaineessa ja uudet tiivisteet laitoin. Mutta mikään ei muuttunut mihinkään. Silti joutuu sahaamaan lämpimänä hetken seisotuksen jälkeen
juhaeino
Viestit: 41
Liittynyt: 12.6.2015 15:29

Viesti Kirjoittaja juhaeino »

YJ rele vaihdettu ja nyt ryypyttää paljon paremmin ja ajallaan. Aina startatessa pomppaa sinne kahtee tonnii. Ja tyhjäkäynti laski Noin 1200 kierroksesta 900 kierrokseen.

Onko tälläinen starttauksen pituus normaali vai pitääkö lähtä vielä nopeemmi avainta hipasemalla. Lämpimällä kyllä välillä hieman pitempi.

https://www.youtube.com/watch?v=58ZpYktzPnc

Taidan kyllä vaihtaa vielä virranjakajan kannen ja pyörijän ja tulpanjohdot. Johdot ainakin ovat hieman kovia jo.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”