M103 käynnistyy viidellä pytyllä

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2271
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

M103 käynnistyy viidellä pytyllä

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Potilas on 300CE armon vuodelta -90. Lähtee useimmiten kylmänä käyntiin viidellä pytyllä ja muutaman sekunnin kuluttua lähtee viimeinen mukaan.

https://www.youtube.com/watch?v=aFP42xzmqrg

Tuossa video kylmäkäynnistyksestä. Sytytysosat on vaihdettu vastikään, eikä sillä ollut vaikutusta oireeseen. Syö öljyä reippaasti, vuotuinen ajomäärä on pyörinyt 1-5tkm. ja useamman kerran vuodessa saa lisätä.
Jokin vennttilinnostin myös naputtaa toisinaan.

Onkos näissä ollut vastaavaa oiretta kuin OM60x moottoreissa, että venttiilit painuu pikkuhiljaa kanteen ja nostajan säätövara loppuu :?:
Jotensakin haiskahtaisi siltä, että joku venttiili vuotaa hetken kylmänä ja alkaa pitämään kun hiukan saa lämmintä :roll:

Ei tarvitse tietää, saa vapaasti arvailla ja ehdotella :lol: Muutoinkin kaikenlainen horina KE-jettien ongelmista ja niiden mahdollisista ratkaisuista on suotavaa jopa toivottavaa, vaikkakin oma veikkaukseni on ettei tämä ongelma liity mitenkään ruiskutuslaitteistoon :shock:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29116
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pikkusen savuttaakin, kostealla kelillä parhaiten huomaa käynnistäessä ? Ehkä joskus joutuu nestettäkin lisäämään ? Kannentiiviste
wiimax.fi
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2271
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Varsinkin jos käy joutokäyntiä kauemmin niin alkaa savuamaan sinistä :arrow: lie venttiilinohjurit väljät. Jotakin vesihöyryn tapaista tulee ainakin kylmänä aina. Pakokaasu ei tuoksu makealle.

Nestettä en muista lisänneeni, joskus pakkaskelissä on tuoksahtanut keulasta pakkasnesteelle :roll: Lämmöt pysyy tasaisesti 90 nurkilla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”