KE-jetronicin säätö

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
DavidB
Viestit: 1
Liittynyt: 11.1.2015 23:34

KE-jetronicin säätö

Viesti Kirjoittaja DavidB »

Eli ongelmatapauksena tällä kertaa siis 1992 230E:n (KE-jetronic) käyntiongelmat.
Kone saatu nyt suurimmaksi osaksi käymään hyvin. Ongelmana enää
huono käyntiinlähtö jälkilämpöisenä, usein sammuu heti käynnistyttyään, jos ei anna kaasua, ja täyskaasulla nykiminen/hyytyminen. :(

Käytetty Alppilan autohuollossa Karjalankadulla,
Siellä tarkistettu paineet, seokset, pumput toimii, takaiskuventtiili tankille päin pelaa, ja järjestelmä pitää paineen hienosti.
Lambda antaa myös oikeanlaista signaalia.
Paine-eron säädin (EHA) todettu vialliseksi, testattu ensin toimivasta koneesta vastaavalla osalla, ja sitten ostettu 5000km käytetty osa kolariautosta - ei vaikutusta. Akku on uusi, ja laturi pelaa.

Tässä vielä lista mitä on tehty:

-Tulpat, -johdot (bremi) & ilmanputsari vaihdettu
-Virranjakajan kansi, pyörijä ja puola (bosch) vaihdettu
-Imuilmavuodot tarkistettu
-Polttoainesuodatin vaihdettu
-Suuttimet (bosch) vaihdettu
-Ilmamäärämittarin potentiometri vaihdettu uuteen ja säädetty 0,75v tyhjäkäynnillä
-Lämpötila-anturi mitattu, antaa oikeita arvoja
-Kaasuvivuston tyhjäkäyntikytkin mitattu, toimii
-Tyhjäkäyntimoottori/lisäilmaluisti pesty voideltu ja tarkistettu - avautuu
-YJ-rele ja bensapumpun rele tsekattu

Luin jostain että EHA-venttiiliä/paine-eron säädintä hienosäätämällä voisi tällainen ’’ominaisuus’’ korjaantua? :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”