ke-jetin suuttimien tiivisteet
ke-jetin suuttimien tiivisteet
Tuli tuossa yhtä-äkkiä mieleen nuo suuttimien tiivisteet.Onko niitä joku vaihdellut?Nimittäin monessa k/ke-jetti vehkeessähän ilmenee puolilämpöisenä käyntiin lähdössä ongelmia,ei lähde heti kaikilla käyntiin..Suuttimen vaihtohan on monelle/kaikille auttanut,mutta selviäisiköhän ainakin osassa tapauksista ihan niiden tiivisteiden vaihdolla?Ainakin volkkareissa ovat pelkästään sillä saaneet tuon ominaisuuden pois..kai mersussakin samanlaiset rinkulat suuttimien juurelta löytyy?Mistähän noita tiivisteitä löytyy,KL:ltä varmaankin?Kalliitahan eivät voi olla..eihän..
Mulla ainakin K-Jetissä oli muoviset o-renkaat tiivisteinä. Laitoin suuttimien vaihdon yhteydessä kumiset o-renkaat tilalle.
Vai tarkotitko niitä muovisia kartionmallisia tivareita?
No jokatapauksessa, kyllä niitä kait KL:stä löytyy ja varmaankin jopa paikallisesta varaosaputkasta. Samanlaisia ne on Foorteissa ja muissa yms-merkkisissä.

Vai tarkotitko niitä muovisia kartionmallisia tivareita?
No jokatapauksessa, kyllä niitä kait KL:stä löytyy ja varmaankin jopa paikallisesta varaosaputkasta. Samanlaisia ne on Foorteissa ja muissa yms-merkkisissä.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

-Jokaisella kukalla on juuret

En tiedä yhtään mitä tarkoitinSivonen kirjoitti:Mulla ainakin K-Jetissä oli muoviset o-renkaat tiivisteinä. Laitoin suuttimien vaihdon yhteydessä kumiset o-renkaat tilalle.![]()
Vai tarkotitko niitä muovisia kartionmallisia tivareita?

En muista, mikä kone AM:llä on mutta tässä vinkkeja M102:een.
Viime kesänä vaihdoin (tosin samalla vaihdoin myös uudet suuttimet). M102:n tiiviste on tämän näköinen ja maksaa parisen euroa kappaleelta. Suuttimet on lukittu pitkulaisella palikalla, joka pitää paikallaan kahta suutinta.
Suuttimien irrotus ei ole iso homma, kunhan on saanut ne putket pois edestä. Yksi vaihtoehto on Sivosen ehdottama ruiskun irrotus. Pikkuisen helpommalla saattaa kuitenkin päästä pelkkien putkien irrottamisella (ei tarvitse irrottaa kaikkia määränjakajalle tulevia sähköjohtoja ja bensaputkia).
Vanhan tiivisteen irrottaminen saattaa olla viheliäisin homma. Ovat sen verran kovettuneet, etteivät välttämättä irtoa ilman puukkoa. Uusien tiivisteidenkin asennus vanhaan suuttimeen on vähäv niin ja näin. Omassa olivat suuttimen varret sen verran kontsäiset, että uuden tiivisteen liu'uttaminen niille olisi saattanut olla oma sirkustemppunsa. Jos suutin on puhdas tai sen saa puhtaaksi niin sitten vain voimaa peliin ja uusi tiiviste paikoilleen.
t.
Risto
EDIT: AM:llä oli näköjään M103. Siinä on sitten erinäköiset systeemit. Anteeksi häiriö.

Viime kesänä vaihdoin (tosin samalla vaihdoin myös uudet suuttimet). M102:n tiiviste on tämän näköinen ja maksaa parisen euroa kappaleelta. Suuttimet on lukittu pitkulaisella palikalla, joka pitää paikallaan kahta suutinta.
Suuttimien irrotus ei ole iso homma, kunhan on saanut ne putket pois edestä. Yksi vaihtoehto on Sivosen ehdottama ruiskun irrotus. Pikkuisen helpommalla saattaa kuitenkin päästä pelkkien putkien irrottamisella (ei tarvitse irrottaa kaikkia määränjakajalle tulevia sähköjohtoja ja bensaputkia).
Vanhan tiivisteen irrottaminen saattaa olla viheliäisin homma. Ovat sen verran kovettuneet, etteivät välttämättä irtoa ilman puukkoa. Uusien tiivisteidenkin asennus vanhaan suuttimeen on vähäv niin ja näin. Omassa olivat suuttimen varret sen verran kontsäiset, että uuden tiivisteen liu'uttaminen niille olisi saattanut olla oma sirkustemppunsa. Jos suutin on puhdas tai sen saa puhtaaksi niin sitten vain voimaa peliin ja uusi tiiviste paikoilleen.
t.
Risto
EDIT: AM:llä oli näköjään M103. Siinä on sitten erinäköiset systeemit. Anteeksi häiriö.

Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Eikös se nyt melkein sama kone ole?Parilla sylinterillä vaan jatkettu...Kiitän vinkeistä,eihän tuohon tekisi pahaa suuttimien vaihtokaan mutta eipä raaskisi laittaa uusiakaanRoisto kirjoitti:
EDIT: AM:llä oli näköjään M103. Siinä on sitten erinäköiset systeemit. Anteeksi häiriö.

