ke-jetin suuttimien tiivisteet

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

ke-jetin suuttimien tiivisteet

Viesti Kirjoittaja AM »

Tuli tuossa yhtä-äkkiä mieleen nuo suuttimien tiivisteet.Onko niitä joku vaihdellut?Nimittäin monessa k/ke-jetti vehkeessähän ilmenee puolilämpöisenä käyntiin lähdössä ongelmia,ei lähde heti kaikilla käyntiin..Suuttimen vaihtohan on monelle/kaikille auttanut,mutta selviäisiköhän ainakin osassa tapauksista ihan niiden tiivisteiden vaihdolla?Ainakin volkkareissa ovat pelkästään sillä saaneet tuon ominaisuuden pois..kai mersussakin samanlaiset rinkulat suuttimien juurelta löytyy?Mistähän noita tiivisteitä löytyy,KL:ltä varmaankin?Kalliitahan eivät voi olla..eihän..
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Mulla ainakin K-Jetissä oli muoviset o-renkaat tiivisteinä. Laitoin suuttimien vaihdon yhteydessä kumiset o-renkaat tilalle. :roll:

Vai tarkotitko niitä muovisia kartionmallisia tivareita?

No jokatapauksessa, kyllä niitä kait KL:stä löytyy ja varmaankin jopa paikallisesta varaosaputkasta. Samanlaisia ne on Foorteissa ja muissa yms-merkkisissä.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Sivonen kirjoitti:Mulla ainakin K-Jetissä oli muoviset o-renkaat tiivisteinä. Laitoin suuttimien vaihdon yhteydessä kumiset o-renkaat tilalle. :roll:

Vai tarkotitko niitä muovisia kartionmallisia tivareita?
En tiedä yhtään mitä tarkoitin 8) En ole sen paremmin niihin kurkkinut.Ajattelin vain jos joku olisi vaihtanut ja saanut tuon heikon käyntiin lähdön sillä kuriin..Noista o-renkaista ainakin volsuäijjät näytti puhuvan,hapertuvat aika äkkiäkin.
Pietu
Mersutohtori
Viestit: 36
Liittynyt: 02.10.2005 14:21

Viesti Kirjoittaja Pietu »

Joo ke-jetissä on semmoset puolisenttiä korkeet kumitiivisteet suuttimen ympärillä.Mulla ne oli aikas kovat ku vaihdoin samalla kun suuttimetkin.Vartin homma vaihtaa :lol:
230TE vm.86 Koirankoppi
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Pietu kirjoitti:Vartin homma vaihtaa :lol:
:shock: Vai oliko kyseessä niitä "vartin homma" juttuja 8) No ei kai siinä oikeastikaan iso homma?Putket irti ja suutin nykäisemällä irti?Vaiko eikö...eikös ne aika helpolla paikallaankin ole.(pitäisiköhän jaksaa itsekin kurkata pellin alle).
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Taitaa lähteä helpommin kun repäisee koko ruiskun irti imusarjasta.. Ei tarvitse putkia irroitella ollenkaan.

Noin tehtynä se ainakin on vartin homma (280E K-Jetronikissa ainakin).
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

En muista, mikä kone AM:llä on mutta tässä vinkkeja M102:een. :D

Viime kesänä vaihdoin (tosin samalla vaihdoin myös uudet suuttimet). M102:n tiiviste on tämän näköinen ja maksaa parisen euroa kappaleelta. Suuttimet on lukittu pitkulaisella palikalla, joka pitää paikallaan kahta suutinta.

Suuttimien irrotus ei ole iso homma, kunhan on saanut ne putket pois edestä. Yksi vaihtoehto on Sivosen ehdottama ruiskun irrotus. Pikkuisen helpommalla saattaa kuitenkin päästä pelkkien putkien irrottamisella (ei tarvitse irrottaa kaikkia määränjakajalle tulevia sähköjohtoja ja bensaputkia).

Vanhan tiivisteen irrottaminen saattaa olla viheliäisin homma. Ovat sen verran kovettuneet, etteivät välttämättä irtoa ilman puukkoa. Uusien tiivisteidenkin asennus vanhaan suuttimeen on vähäv niin ja näin. Omassa olivat suuttimen varret sen verran kontsäiset, että uuden tiivisteen liu'uttaminen niille olisi saattanut olla oma sirkustemppunsa. Jos suutin on puhdas tai sen saa puhtaaksi niin sitten vain voimaa peliin ja uusi tiiviste paikoilleen.

t.
Risto

EDIT: AM:llä oli näköjään M103. Siinä on sitten erinäköiset systeemit. Anteeksi häiriö. :oops:
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Roisto kirjoitti:
EDIT: AM:llä oli näköjään M103. Siinä on sitten erinäköiset systeemit. Anteeksi häiriö. :oops:
Eikös se nyt melkein sama kone ole?Parilla sylinterillä vaan jatkettu...Kiitän vinkeistä,eihän tuohon tekisi pahaa suuttimien vaihtokaan mutta eipä raaskisi laittaa uusiakaan :roll: Koneeseen pitäisi kyllä vaihtaa ohjurin kumitkin..saa nähdä jos sitten vaihtelisi samalla nuo tiivisteet.Kunhan nyt joskus tuo auto emännän käytöstä ehtisi sen verran pysähtyä että ehtisi remottia tekemään :lol:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”