Sivu 36/37

Lähetetty: 13.3.2016 22:45
Kirjoittaja jovihava
Vielä ei ole koittanut se päivä kun tulen viimeisen kerran Kaapista ulos :ope:

Muutta, onpahan jäänyt tämän topikin päivittäminen vähän heikoille, oisko tässä taas kopeutua :P

Kuva
Väriä pinnassa

Kyljen pituudelta
Kuva

Kiiltoakin löytyy
Kuva

Kabiinin lunkka
Kuva

Ja lissää kuvasia tieten tuolla: http://s242.photobucket.com/user/joviha ... aus%202015

Lähetetty: 14.3.2016 20:58
Kirjoittaja Meissenkeri
Vähän on näitä kuvia odoteltu. Onko tämä jo liikenteessä?

Lähetetty: 15.3.2016 6:05
Kirjoittaja jovihava
Kiitosta kiinnostuksesta Meissenkeri :)

Onhan se liikenteessä, heti joulun jälkeen palasi takas ajoon 8) Takajarrujen tasapainon kanssa meinasi olla säätöä että sai kohdilleen, johti siihen että tehtiin kaverin kanssa toteuttamiskelpoisuustutkimus rintterin levyjarrujen soveltamisesta taka-aksilalle, mutta ei se oikein onnista :(

Mutta 3.77 välitys rintteristä voisi onnistua kyllä siirtää, vaan siitä tuonnempana jos menee työn alle :idea:

Lähetetty: 15.3.2016 20:51
Kirjoittaja Lerssinen
Mulla otatti kans nuitten takajarrujen kans melko kauan että kelpas leimalle, sekin leimasedän säälistä rimaa hipoen vaikka kengät oliki uudet :lol:

Jeesuksen paska systeemi vaikka on täysin manuaali.

Lähetetty: 15.3.2016 21:26
Kirjoittaja Easy Rider
Lerssinen kirjoitti:Jeesuksen paska systeemi vaikka on täysin manuaali.
Kumma juttu sinänsä, kun yleensä vanhempi tekniikka on ollut yksinkertaisempaa ja näin toimintavarmempaa.

Se toki silti on pari tuhatta vuotta sitten ollut kaiketi haasteellisempaa kehitellä toimiva systeemi, mutta yksi ihme lisää keksijänsä listalle mun tietoon. Vaikkei toimi odotetusti sekään. :D
johanonlihava kirjoitti:toteuttamiskelpoisuustutkimus rintterin levyjarrujen soveltamisesta taka-aksilalle, mutta ei se oikein onnista
Mikä muuten on levyjarrukonversiossa kynnyskivenä?

Lähetetty: 15.3.2016 21:59
Kirjoittaja jovihava
Greasy Aider kirjoitti:Mikä muuten on levyjarrukonversiossa kynnyskivenä?
Kaikki. Kokonaista rintterin akselia ei saa mahutettua kaappiin tai pitäisi levittää takapyöränkaaria törkeästi ulospäin. Rintterin perän kaventamiseen tulee ongelmaksi rintterin vetoakselit joissa on boorin jälkeen pitkälti niin ohutta matskua että siihen ei saa uutta booria jyrsittyä. Kaapin vetoakseli olisi sopivan pituinen ja perään tuleva boori sopii eli on samoilla mitoilla mutta siinä taas ei ole vetolaipan päässä tilaa edes rintterin laakerille saatikka kun se laakeri pitäisi tulla paljon sisäänpäin että seisontajarrun hilppeet mahtuisi vetolaipan ja laakerin väliin.

Yksi miinuspuoli noissa Kaapin isoissa rumpujarruissa on kanssa se että joka kiesuksen kerta kun vesikeliltä pakastuu yön yli on takajarrut jäässä, joskus niin tiukkaan että on pitänyt lämmittimien kanssa sulatella että pääsee pois pihasta.

Miten muuten Lerssinen, onko sulla 23 vai 26 cm rummut? Noita näyttää olevan jotenkin randomisti sekasin näissä 2xx ja 3xx alustoissa.

Lähetetty: 15.3.2016 22:02
Kirjoittaja Hese126
Tuusaa sellaset formuloista tutut renkaanlämmittimet rumpujarruille? :D

Lähetetty: 15.3.2016 22:19
Kirjoittaja Easy Rider
jovihava kirjoitti:
Greasy Aider kirjoitti:Mikä muuten on levyjarrukonversiossa kynnyskivenä?
Kaikki. Kokonaista rintterin akselia ei saa mahutettua kaappiin tai pitäisi levittää takapyöränkaaria törkeästi ulospäin. Rintterin perän kaventamiseen tulee ongelmaksi rintterin vetoakselit joissa on boorin jälkeen pitkälti niin ohutta matskua että siihen ei saa uutta booria jyrsittyä. Kaapin vetoakseli olisi sopivan pituinen ja perään tuleva boori sopii eli on samoilla mitoilla mutta siinä taas ei ole vetolaipan päässä tilaa edes rintterin laakerille saatikka kun se laakeri pitäisi tulla paljon sisäänpäin että seisontajarrun hilppeet mahtuisi vetolaipan ja laakerin väliin.

Yksi miinuspuoli noissa Kaapin isoissa rumpujarruissa on kanssa se että joka kiesuksen kerta kun vesikeliltä pakastuu yön yli on takajarrut jäässä, joskus niin tiukkaan että on pitänyt lämmittimien kanssa sulatella että pääsee pois pihasta.

Miten muuten Lerssinen, onko sulla 23 vai 26 cm rummut? Noita näyttää olevan jotenkin randomisti sekasin näissä 2xx ja 3xx alustoissa.
Etenet siis törkeästi ja olet muutenkin tuiki röyhkeä. Asennat 4xx Kirmaajan akselin parirattailla ja kaaret pistät rouvisti kattopeltiruuveilla tynnöripellistä sopevilla puolipeittävillä pisaraskirteillä. Katsurin viet sitten nurkan taa rakentavaan keskusteluun.

Uhkaus, lahjonta ja kiristys on kaikki hyviä neuvotteluaiheita teknisen kelvollisuuden rinnalla. :idea: :lol:

Lähetetty: 15.3.2016 22:20
Kirjoittaja Lerssinen
Mulla oli ne isommat mihin ei saanu niitä kenkiä vaan pelkät pinnat..



Hömm.. Mullahan olis leveämmälle akselille tilaa helposti :happy:

Lähetetty: 15.3.2016 22:33
Kirjoittaja Runtula
http://www2.dana.com/pdf/44DIMSPEC-812.pdf

Laittaa sinne jonkun tämmösen niin on varoja lyhennellä ja palikkaa löytyy niin paljon että nuukaa hirvittää.

Lähetetty: 15.3.2016 23:14
Kirjoittaja Fenton
No entäs jos tekee pienoisen korinvaihdon ja sittenhän se pikajuoksijan akseli mahtuu jo helposti.

Tai levittää koko koria takaosasta hieman, jolloin se muuttuisi huomattavasti aerodynaamisempaan kiilamuotoon :idea:

Lähetetty: 15.3.2016 23:39
Kirjoittaja Easy Rider
Fenton kirjoitti:Tai levittää koko koria takaosasta hieman, jolloin se muuttuisi huomattavasti aerodynaamisempaan kiilamuotoon :idea:
Sitä minä varovasti niillä tynnörinpuolikkailla meinoottelinki. :D

Lähetetty: 16.3.2016 8:45
Kirjoittaja Fenton
Ei ku koko kori halki ohjaamoon asti ja takapäätä leviämmälle. Säilyy linjakas suora kylkipelti ennallaan.

Lähetetty: 16.3.2016 22:58
Kirjoittaja jovihava
Nii tahi hommaiis ylimääräsen kaapin korin ja laittas siivun keskelle eli levittäs koko koria, tulisi vähän semmonen hummerityylinen kuappi :idea:
Runtula kirjoitti:http://www2.dana.com/pdf/44DIMSPEC-812.pdf

Laittaa sinne jonkun tämmösen niin on varoja lyhennellä ja palikkaa löytyy niin paljon että nuukaa hirvittää.
Kyllähän tieten 44 dana olis makia vaan ei taija nuukan sepittäjän putjettiin upota :p


Rojektikuvia on zilijoona, kiitosta vaan tekijälle, mutta vihtoin viimein kopeuvuin ottamaan kuvija Kuapista uudessa maalissa 8)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Lähetetty: 17.3.2016 8:41
Kirjoittaja mese300
Siitähän tuli vallan upea nyt :P Kyllä nyt kelpaa taas huristella 8)

Lähetetty: 17.3.2016 17:12
Kirjoittaja dealer
Komia on Kaapi :shock: 8)

Omassa 310D:ssä en muista olleen takajarruissa juurikaan mitään vikaa niinä vuosina kun se meillä oli.

*niiskk*
Kuva

kaappi

Lähetetty: 17.3.2016 19:32
Kirjoittaja jamppa
Onko tuo 26cm jarruilla varustettu perä sama kun on 460 G mersussa.

T Jamppa

Lähetetty: 17.3.2016 19:34
Kirjoittaja jovihava
Ei kait G:ssä ole ollut lehtijousia? Eikö ne ole vietereillä aina?

Jarret tieten voisi olla tuutrillaan samat.

Lähetetty: 17.3.2016 22:37
Kirjoittaja Easy Rider
Eikai nyt puhe mistään jousituksista olekaan vaan perästä akseleineen jarruineen. Korvia ja talloja raapii irti ja liimaa kiinni vaikka pystyrauasta tarpeen sanelemana. Just siihen mihin haluvaa. :lol: :wink:

Lähetetty: 19.3.2016 9:39
Kirjoittaja Karvanaama
Komia tulikin!
Tuommonen puhtaan valkoinen ja mustat tilperöörit sopii mun silimään mainiosti.
Ainakin tommosissa pimeällä otetuissa kuvissa :wink:

Tuohon kylkipokkauksen kohalle saattais joku vauhtiviiva sattua nätisti.

Lähetetty: 22.3.2016 21:10
Kirjoittaja jovihava
Hämärässä on autokuvaajan hyvä nettiautokuvat kuvata :ope:

Joka kaappijätkällä tieten löytyy tallinkulmalla varaperä, tahtoo kuitenkin näistä pahimmillaan jo alle kahden miljoonan alkaa perä lonksumaan, etenkin jos tefat kuivuu ja öljyä puuttuu. Omani ostin nimimerkin Mese300 taustalla vaikuttavalta masinistilta.

Tämän aksilan kaivelin tippeestä tallin kulumalta ja purkasin vähän roippeita vähemmäksi, vetarit ja jarrekilivet poise ja sitten öljyt talteen.

Ihan ehjän näkönen panjo :idea:

Kuva

Eikun...

Kuva

Lähetetty: 23.3.2016 15:52
Kirjoittaja mese300
Mitäs on perän suhteen suunnittelmissa? :roll: Vai ihanko huvin ja urheilun vuoksi ajattelit kurkata mitä se on syönyt :lol: Et uskokaan miten olisi perän tarvitsijoita ollut sen jälkeen kun kaupat tehtiin :lol: Muunmuuassa serkkupoikakin sitä sitten sen jälkeen kyseli :twisted:

Lähetetty: 16.3.2017 9:01
Kirjoittaja jovihava
Ajat ja tarpeet muuttuvat. Muunmuassa perhetilanteessamme tulleiden muutosten takia tämä silmäteräni ja terapiaprojektini on myytävänä :cry:

Ei helppo päätös mutta joskus on aika mennä eteenpäin :fillari:

Jos jotakuta kiinnostaa keskustella asiasta niin numeroon 040 849 3103 voi ottaa yhteyksiä, tahikka millä muulla nykyajan suomalla tavalla tahansa, mukaanlukien tämä tuttu ja turvallinen foorumi.

Myynnissähän ei ole vain auto vaan elämäntapa :pappa: Ja mukaan tulee tietenkin kattava harrastepaketti varaosia ja tarvikkeita sekä loppuelämän Kaappikonsultaatioturva :whisper:

Lähetetty: 16.3.2017 9:36
Kirjoittaja eero1989
Suosittelen unohtamaan kaapin myynnin, vaikeista ajoista pääsee yli ja sit kaappi on taas hyvä olla..
Mulla on ollut -11 mallin mersu ja se oli joka puolelta teknisesti aina rikki, rahaa hävisi tuhansia euroja aina kun kävi marmoritiskilla kyselemässä.. vikavalo syttyy-> koneet sammuu, kaapissa ei edes ole vikavaloa, kun siihen tekee perushuollot se toimii varmasti..
Nyt pitkän etsimisen jälkeen löysin korkeen pätkä kaapin enkä usko että myyn sitä ihan heti.. on kumminkin hyvä muistaa että Kongolainen maksaa läpiruosteisesta matalasta pätkä kaapista 3000€ koska ne saa siitä +6000€ kongossa... 2000vm pitkä/korkee sprintteri ei kelpaa niille mistään hinnasta...
(Siinä on vikavalo ja muita turhuuksia)(ja Kongolainenkin ymmärtää sen verran dieseltekniikan päälle että 130hp ottaminen melkeist kolmelitrasesta turbodiesel-moottorista ei vaadi minkäänlaista elektroniikkaa..)

Lähetetty: 16.3.2017 9:47
Kirjoittaja jovihava
Ongelmanahan tämmösellä maattomalla miehellä on se ettei ole tiloja missä piilottaa kalustoaan sille varalle josko joskus olisi vielä paluu vanhaan :?

Lähetetty: 16.3.2017 11:01
Kirjoittaja Hese126
Minä kattoinki että joku punanen kinneri sillä oli alla kun sählättiin.

Lähetetty: 16.3.2017 11:27
Kirjoittaja jovihava
Soli semmonen 2006 kolohvi, ei jää talouteen, oli vaan päivähoidossa eräältä vaimon sukulaiselta ;)

Lähetetty: 16.3.2017 11:33
Kirjoittaja eero1989
Kaapinhan voi lainata jollekkin kaverille siksi aikaa....
Mulla olis kyllä yksi kaveri joka on aina mun kaappeja ihaillut, ja juuri kun tuon pätkän ostin se höpisi että tuollasen kun jostain joskus sais,, ei mitään muuta ihminen tarttis.. se vois tyhmyyksissään myydä sen takasikkin sitten kun sellanen aika koittaa..

Lähetetty: 16.3.2017 11:36
Kirjoittaja jovihava
Ei muuta kun pyyät kaveria ottamaan yhteyksiä :hvm_asentaa:

Lähetetty: 16.3.2017 18:28
Kirjoittaja eero1989
Kaveri on kyllä meinannu että mä saan hommata sille sen valmiiks ku määä kuulemma käsnään jotain noista vehkeistä :roll:
Että sillä on kuulemma hommana vaan maksaa ja nauttia kyydistä :shock:
Oletko miettinyt hintaa jo kaupankohteelle?