Sivu 2/6
Lähetetty: 31.3.2012 16:57
Kirjoittaja aaltojarvi
miqum_86 kirjoitti:aaltojarvi kirjoitti:Noissa(kin) on kuristuksia siellä sun täällä, vaikka tuo nelitahti ei ny mikää varsinainen voimapesä ole alunalkaenkaa. Eli jos ei vielä ole räplätty kuristuksia pois ni alja vaikka siittä.
ite riisunu jokikisen kuristuksen ja viritellytkin..kulkee sen 90km/h napista
Juu nimenomaa, kulkemaan sen saa tarvittaes vaikka kuin
. Muttaettä ilman virittämistä se tahtoo tommonen pikkunen nelitahti olla vähän semmonen laiskansitkee. Kuristuksia pois ja pikkasen isompaa suutinta ni alkaa jo helpottaa.
Ja variaattoria sopivasti hypistelemällä saanee silti tarvittaessa nopeuden pidettyä sallituissa rajoissa
.
Itte tykkäsin ku viime suvena tommosella ajelin, nuo vähätahtiset antaa semmosen fiiliksen että on ninku ampiaisia jalkoväli täynnä
.
Lähetetty: 31.3.2012 17:00
Kirjoittaja aaltojarvi
jovihava kirjoitti:Mistäpä tuota tuommosta on kuristeltu?
Ykkösvariaattorilla ei ainakaan ole mitään rajoitinta, enkä kyllä kaasaristakaan älynnyt
Ja nelitaakivehkeessä ei kait mitään pakorajoittimia oikein saata olla, ja kakkosvariaattorillakaan ei ole mitään nopeusanturia
Kyyllähän sieltä pakoputken alkupäästä voi jotakin löytyä. Sitte sytkäboksilla voi olla rajotettu kierroslukua, liian pieni suutin ja kuristin ilmanputsaris...
Lähetetty: 01.4.2012 10:24
Kirjoittaja miqum_86
aaltojarvi kirjoitti:jovihava kirjoitti:Mistäpä tuota tuommosta on kuristeltu?
Ykkösvariaattorilla ei ainakaan ole mitään rajoitinta, enkä kyllä kaasaristakaan älynnyt
Ja nelitaakivehkeessä ei kait mitään pakorajoittimia oikein saata olla, ja kakkosvariaattorillakaan ei ole mitään nopeusanturia
Kyyllähän sieltä pakoputken alkupäästä voi jotakin löytyä. Sitte sytkäboksilla voi olla rajotettu kierroslukua, liian pieni suutin ja kuristin ilmanputsaris...
ilmanputsarissa kuristus,luultavimmin myös kaasarin ja putsarin välissä.Putken alkukäyrä tarvii vaihtaa isommaks,mieluiten koko putki.ja variaattoria roplata.Ite löysin netistä sivuston missä kuristuksien sijainti kerrotaan mopokohtaisesti.Ja printtasin 90-sivuisen räjäytyskuva-sarjan.ei muuta ku guuggeliin hakua ja alkaa sunkin mopo keulia
Lähetetty: 01.4.2012 10:35
Kirjoittaja dealer
Varsinaisia kuristuksia kiinan-nelitahdeissa harvemmin on muualla kuin tappirajoitin kaasarin kannessa ja sytkäboksissa kierroslukurajoitin, olikohan pinkki johto jonka katkaisu auttaa - jos nyt muutenkaan jaksaa mennä rajoittimeen.
Hyviä pelejä hintaisikseen, meillä Yiyingilla ajettiin 14000 huoletonta kilometriä ja vakiona huippunopeus vähän yli 60.
Ylämäet eivät ole kiinanskootterien parasta reittiä...
Lähetetty: 02.4.2012 11:19
Kirjoittaja jovihava
Pakopillin käytin irtaallaan, ei siellä kyllä alkupäässä mittään kuristimia ollut. Laikkasin poikki sen lisäpillin josta syötetään lisäilmaa putkeen ja hizzazin umpeen, sai heittää naapurin kissaa silla alipainemurikalla, muttei taaskaan osunut
Toosin, putken sisähalkaisija on sisämitaltaan etusormen pakususta, mutta änkkäriltä lähtö on noin 11mm pilli, voi tulla aika hyvät pakopaineet kierroksilla
Ehkä se kuristin onkin juuri tuossa
Myös imumutkan ja kaasarin käytin irtaallaan, ei mitään rajoittimia löytynyt sieltäkään
Syttöpoksista irroittelin nettiohjeiden mukaan pinni neljään menevän piuhan, väittäävät että se olisi se rajoitin
Tämän jälkeen kävin kojiksella, vaan olihan kylmää homaa parin asteen pakkasessa
En kyllä vielä uskalla mennä väittämään että olisi kulkenut yhtään sen paremmin
Pystyykö tuosta kaasarista jotenkin säätämään kylmäkäyntipiiriä?
Kylmänä käynnistäminen ja liikkeelle lähteminen on aika tuskallista, sammuu heti jos kaasuun koskee kun menee laihalle
Lähetetty: 02.4.2012 21:20
Kirjoittaja aaltojarvi
Kaasuttimen luisti nousi varmasti ylös asti? Koskas venttiilit on säädetty, kiinalaiset (pienet nelitahtimoottorit
) on aika tarkkoja siitä
. Kylmäkäyntipiiris ei oo säätöä erikseen, mut saattaapi käydä laihalla koko ajan. Tai sitte ryyppy ei pelaa ollenkaa. Ja kaasuttimen tiivisteet o kaikki ehjiä? Siin on semmone O-rinkula mikä saattaa ruveta vuotaa ja sitte saa liikaa ilmaa. Mää voin muistaissani fiilistellä vaikka jonku kuvan tuolta purkuromuista
.
Kokeiles vaikka seosruuvista pistää puolikkaan kierrosta kerrallaan kiinnipäi
, josko helpottas. Vai oliko se sittenki auki päin ku se rikastu, emmää muista
, ku nois kakspyöräsis o molempaa mallia.
Lähetetty: 03.4.2012 3:14
Kirjoittaja jovihava
Venttiinivälyksiä ei ole tullut kahtottua, mitäs ne pitäs olla? 0.1 mm?
Ilmaruuvin sääteleminen oli kyllä aika sekavaa hommaa, tuntui että se ei oikein vaikuta mihinkään tai ehkä sittenkin
Säädetäänkö tuosta tyhjäkäynti kaasuläpästä, ettei ole erillistä säätöä?
Ja missä siinnä on ryyppy, minen ole tajunnut
Onko se se juttu mihkä tulee parit piuhat
Luistia ei minusta rajoita mikkään muu kuin sen kalvokotilon kansi
Mitäkautta tuommosen kaasarin pääsuutin vaihtuu? Oisko siellä joku 0.88 paikallaan vakiona?
Lähetetty: 03.4.2012 17:57
Kirjoittaja aaltojarvi
Kalvokotelon kannessa on tuo luistin rajoitinruuvi. Sultako seki puuttu kokonaan
? Kalvo on ehjä?
Kohon munuaisten välissä on pari suutinta, alempi o pääsuutin, tässä kaasarissa se on 85.
Läpästä säätyy tyhjäkäynti ja ryypyn solenoidi on just se musta murkula mihin tulee ne pari piuhaa (puuttuu kuvassa olevasta). Kiihdytyspumppu näkyy tossa kuvassa kaasuttimen vasemmassa alakulmas, ko. kokkareesta puuttuu se tappi pumpun ja kaasuvivun välistä.
Venttiilien välykset on just tuo 0,1. Imu saa olla aika nahkee ku virallinen ohje ollee 0,08. Kantavat venttiilit tekee muuten sitäki ettei seosruuvin säätely vaikuta oikee mitenkää...
Lähetetty: 03.4.2012 20:16
Kirjoittaja jovihava
Juu, ei siellä mitään rajoitinta ollut, vaan kotelo itsessään on matalampi ja metallinen, voisiko olla että siinä on rakenteellinen rajoitin
Kalvo oli ainakin viim ekesänä eheä
Mikä tuota kylmäkäyntisolenoidia ohjaa?
Lähetetty: 03.4.2012 20:31
Kirjoittaja aaltojarvi
Kotelosta tai rajottimesta en tiedä enempää, mullon kaikki ollu noita muovisia
. Enkä sano ryypyn ohjauksestakaan, ainakaan ennen ku olen tutkinu tuolta purkuromuista lisää tietoa
.
Edit:
http://www.skootterini.com/joomla/index ... &Itemid=71
Se onki tommonen vaha juttu.
Lähetetty: 03.4.2012 20:34
Kirjoittaja dealer
Mulla on jossain tuommonen kaasari ja jotain muita osia, jos satut tarviin joskus.
Kakstahtikoneen vaihtamiseen tarvittavia korvakoita ei oo tallessa, ainakaan toista
Ettäkö metallinen kansi kaasarissa ?
Otas kuva.
Lähetetty: 08.4.2012 7:24
Kirjoittaja jovihava
Hyvä tietää notta osia löytyy, toki kaksitahtikonetta en vaihtaisi missään tapauksessa, sillä tulee liituraitapukuun ikävä käry työmatkalla
Tänks Aaltojärvi linkistä, onpa meleko jäynä systeemi, vähän eppäilen että minun tapauksessa tuo ryyppysuutin ei koskaan aukene
Lähetetty: 23.4.2012 19:50
Kirjoittaja jovihava
Ajokausi avattu
Ihan mukavastihan tuo kululki
Lähetetty: 29.4.2012 13:34
Kirjoittaja jovihava
Jokakeväinen motokuume vaati sitten uhrinsa, taitaa jäädä Kinroad nyt vähän sivuun
Lähetetty: 29.4.2012 14:53
Kirjoittaja Hese126
jovihava kirjoitti:Jokakeväinen motokuume vaati sitten uhrinsa, taitaa jäädä Kinroad nyt vähän sivuun
No huh huh, mitähän siellä nyt on tontilla?
H
Lähetetty: 29.4.2012 16:09
Kirjoittaja kondivo
Hese126 kirjoitti:No huh huh, mitähän siellä nyt on tontilla
Lähetetty: 30.4.2012 7:47
Kirjoittaja Ilpo L
jovihava kirjoitti:Jokakeväinen motokuume vaati sitten uhrinsa, taitaa jäädä Kinroad nyt vähän sivuun
KUVIA
Lähetetty: 04.5.2012 15:53
Kirjoittaja jovihava
Vuorossa viikon antikliimaksi
Oli tuossa lähellä halavalla tuommonen vähän isompipyöränen ja -runkonen kiinanskootteri niin kävin noppimassa poikkeen
Tietysti kun halavalla ostaa niin remonttiakin saapi tehhä, semmonen normaali käyttöönottohuolto
Variaattoria tutkailin, epäilin että olisiko ollut liian lyhyt hihna, mutta kuulemma tuo on just kohilleen
Purkiin ja puhistin ykkösvariaattorin, samoin tuon hoodin muutenkin, korjasin käynnistinpolkimen, oli seekeri lipsahtanut, voitelin kaikki paikat mitä tuolla tuntu semmosta kaipaavan
Sitten konepuolelle, heti havaitsin tuon imukurkun meleko huolella pykineeksi, elikkäs uusittavien listalle. Säätelin venttiilit, revin saastelaitteet mäjelle ja tulppasin niille lähtevän pakokanavan. Pakopuolella olikin venttiilivälys toista kymppiä, timmasin lähemmäs totuutta.
Ilmanputsarin pesin, tässä olikin uskottavampi filtteri kun kinroadissa.
Yhessä vaiheessa tuossa Vappuaamupäivästä aloin haistella että savu käryää jostain, ja kohta alkoi paloautoja lappaa ohitte, lähdinpä uteliaisuuttani kahtelemaan että missä pallaa
Olipa surkia näky, erään jokkisharrastajan talon yhteydessä oleva talli siellä roihusi
Mikä lie räjähellyt, välillä kuului ihan sarjana semmoisia teräviä räjähdyksiä varmaan toistakymmentä tuolta palopaikalta
Tuossa on uutta imukurkkua paikoillaan ja saastelaitteet on jo uhrattu tehon jumalalle kevennyksen nimissä
Katteethan näissä on tietysti aina murusina jostain kohden, niitä sai harsia
Tuolta puuttuu tuo alakate kokonaan, mistähän löytäs harsimiskelpoisen? Uus makssaa rahhaa
Vessanpytyn sarantkin oli menneet särki, piti patentoida reikälistalla ja popparilla korjausta, hyvä tuli
Sähköremppaa pääsi kanssa harrastelemaan muunmuassa jarruvalojen kanssa sekä pääsulake vaihtui lattatyyppiseksi. Akun uusin, nyt lähtee napista käyntiin
Lähetetty: 30.5.2012 10:27
Kirjoittaja jovihava
Tällä on tullut nyt vähän ajeltua, mutta on tuossa yksi ongelma ilmennyt
Kun lämpenee niin ei tahdo päästä liikkeelle, paikaltaan lähtiessä ei nosta kierroksia, tuntuu ihan niinkuin olisi liian iso vaihde päällä
Ykkösvariaattorissa ei ole mitään ilmeistä vikkaa, on purettu ja puhdistettu, ja siellä on 5.5g rullat eli sen puolesta pitäisi päästä ottamaan kiekkaa. Kakkosvarin käytin irtaallaan, mutta eipä siittä purkamatta saanut mitään seleville enkä viihtinyt alkaa palottelemaan. Päällepäin näytti kuiten ehjältä ja jousi tuntui hyvinkin jämäkältä.
Olen tuossa kuiten pohdiskellut että ilmiö kait voisi syntyä jos kakkosvari jumittaisi auki, silloinhan kun ykkönen kierrosten noustessa pääsisi sulkeutumaan liikaa niin siellä olisi liian pitkä välitys päällänsä.
Tietysti voihan se olla että koneestakin loppuu jostain syystä veto lämpimänä, vaikkei se varsin booaa taikka röpötä. Silloin kait se meinaisi esimerkiksi että rikastin jäisi päälle, jolloin seos olisi liian rikas ja kone tukehtuisi kun alkaa vedättää
Olisiko ideoita mistä lähteä vikaa hakemaan
Lähetetty: 31.5.2012 6:02
Kirjoittaja jovihava
Tuli tuossa testimielessä kokeiltua ristiin variaattoreja Kinroadista, eikä ominaisuus kadonnut, kyllä se sittenkin taitaa olla niin että moottorin veto hyytyy kun lämpimänä vääntää tyhjäkäynniltä hanaa reilusti, eli laihalle taitaa jäädä
Kaasuttajassa vikkaa
Lähetetty: 17.6.2012 20:18
Kirjoittaja jovihava
Kinroadilla on tullut ajeltua, kun tuo Yiyingi on ollut niin vastahakoinen liikkeellelähtijä, kuten edellä kuvasin.
Tänään aloin kahtella Yingiä, purkasin kaasarin atomieksi, puhistelin kaikki kanavat ja tutkailin. Neula oli mutkilla, sen oioin ja hioin naarmut pinnasta 800 hiekkapaperilla sileäksi. Luistin pohjalta löytyi joku millin halkaisijainen muoviroska, jonka alipaine on todennäköisesti imassut luistin pohjalla olevaan reikään, eli ainkain kaksi vikaa löytyi kaasarista. Muuten ei ollut mitään sanomista, kiihdytyspumppua säätelin vähän, ja vaihdoin vakio 88 suuttimen tilalle 90 suuttimen. Ilmanputsarikin tuli uusi.
Variaattorin hihnan vaihtoin kanssa uuteen ja laitoin ykkösvariin 5g rullat.
Testilenkillä totesin että kulut parani huomattavasti, mutta oikein kuumaksi ajettuna vieläkin vähän empi liikkeellelähdössä ja tyhjäkäynti oli tosi matala. Säätelin kaasarista ilmaruuvia ja tyhjäkäyntiä isommalle, ja tilanne tuntui paranevan, katsotaan
Josko tuolla nyt jo viihtisi ajella menemään
Lähetetty: 19.6.2012 21:58
Kirjoittaja jovihava
Kerroppa nyt Aaltojärvi tai joku muu moponkaasariekpertti, mikä voi olla syynä että kuumana tyhjäkäynniltä liikkeellelähtiessä hanaa vääntäessä kierrokset lähtee nousemaan viipeellä, hyvä kun ei sammu mutta sitten kun se pääsee kierroksille niin vetää ihan mainiosti?
Kiihdytyspumpussa ei minusta mittään vikkaa, mikä muu siellä voi tehhä tuommoisen laihenemisen läppää avatessa? Vai voiko se käydä liian rikkaalla siinä välissä?
Lähetetty: 19.6.2012 23:18
Kirjoittaja aaltojarvi
Nyt on tulossa niin paljon tarinaa että jatkan aamulla kun pääsen koneelle. Tää samsunki kosketusnäyttö ei meikäläisen sormilla mahdollista kovin pitkän huolto-ohjeen kilpailua.
Lähetetty: 20.6.2012 3:10
Kirjoittaja jovihava
Oolrait, ihan rauhassa
Lähetetty: 20.6.2012 6:38
Kirjoittaja aaltojarvi
Jooh, töissä
. Vieläkin vaikuttaa siltä että se kärsii nälkää
. Jos ilmaruuvia kiinnipäin ruuvaamalla tilanne paranee, kannattaa vielä oikeen rassaamaalla siivota se tyhjäkäyntisuutin, hienosäikeisen kaapelin karva toimii kivasti. Luistin neula lie oikeella korkeudella? Keskimäinen kolo ollee "tehdasasetus"
Sitte taas ne venttiilinvälykset, jos siellä tosikuumana alkaa pakoventtiili kantamaan ni aiheuttaa helposti samanlaisia oireita.
Lähetetty: 20.6.2012 6:49
Kirjoittaja jovihava
Venttiilivälykset on tarkistettu, ja sitäpaitsi kun pääsee vedolle niin kulkee kovempaa kuin ns. laki sallii
Mikäs siellä siis on se tyhjäkäyntisuutin?
Neula on ihteasiassa niin korkealla kuin voi olla, eli seekeri oli alimmassa hahlossa ja sen ja luistin rungon välissä oli vielä o-rengas, en tiijä kuuluuko tehtaalta lähtien olla? En sitä muuttanut mihinkään suuntaan kun laihuutta epäilin itsekin, mutta voiko se tehhä jotain nyt sitten vikopäin?
Lähetetty: 20.6.2012 8:53
Kirjoittaja aaltojarvi
Tyhjäkäyntisuutin on se pienempi, siinä pääsuuttimen vieressä. Kokeileppa vielä tipauttaa se neula siihen keskimäiseen hahloon.
Lähetetty: 20.6.2012 9:45
Kirjoittaja jovihava
Mites se o-rengas siinä neulan sokan alla, kinroadin kaasarissa ei semmosta ole, liekkö joku koittanut poppakonstina lisätä neulan korkeutta?
Lähetetty: 20.6.2012 12:26
Kirjoittaja aaltojarvi
jovihava kirjoitti:Mites se o-rengas siinä neulan sokan alla, kinroadin kaasarissa ei semmosta ole, liekkö joku koittanut poppakonstina lisätä neulan korkeutta?
Sitä poppakonstia just siinä on haettu.
Lähetetty: 08.7.2012 12:14
Kirjoittaja jovihava
Nappasin kaasarin neulasta sen o-renkaan pois ja siirsin keskimmäiseen hahloon seekerin, ainakin eka tyypeillä pelasi hyvin, ehkä jopa paremmin kuin ennen, saapi sitten nähhä kunhan ehtii ajella kunnolla lämpimäksi
Hämikseltä saatu visiiri odotteli asennustaan, joten eikun toimeen
Tein peilien kiinnikkeisiin tuommoiset lattarautapätkät korilaattoihin hitsattuna, suorastaan sarvet
Sitten kairasin visiiriin pari uutta reikää ja pulttasin niihin M8 pultit korilaatoilla, heppasin ja hitsasin neth kohdilleen noihin lattaraudanpätkiin, tässä siis kiinnikkeet maalauksessa
Noin se klasi siihen asettu
Testilenkillä totesin että pelkästään näillä kiinnitettynä visiiri tärisee jonkin verran joten kairasin vielä pari reikää lisää ja laitoin 6mm pitkillä puuruuveilla pleksin kiinni alapäästään
Tuolla katteen ja pleksin välissä on 6mm polttoaineletkua pätkät toimimassa holkkeina
Uusi testilenkki paljasti tilanteen parantuneen huomattavasti, visiiri oli oikein tukevan oloisesti paikallaan. Tuo antaa juuri sopivasti suojaa ettei vinkka puhalla rintaan, kaulaan tai suuhun, nyt voipi ajella lyhythihasella paijalla käyttäen kirpputorilta vitosella ostettua puolivisiirikypärää mallia Judge Dredd
Lopputulos näyttääpi tältä:
Noihin tarpeettomiksi jääneisiin kiinnitysreikiin pitäisi kahtella jostain net semmoset krominapit