Kinroad > Yiying > Chica > Jonway
Juu, tänä aamuna päryytin matkahuoltoon tällaisessa lastissa

Että oisko voinu Kaapilla viijä tuon pikkufillarin? Mitäs hauskaa siinä olisi ollut
Kinroadin laitoin myyntiin, ja tänään soittelikin jo hyvin kiinnostunut ostaja. Sovittiin että tulee illasta ostamaan poise. Kinkku on ollut nyt ajamatta lipo kuukauden ja ajattelin että siirrän sen tallista pihalle ajamalla. Noh, aikeeksi jäi, ei millään käyntiin. Tankissa on bensaa ja tartti pyörittää kuin Vataja lihamyllyä, mutta ei etes lupaakaan. Ei edes tarttipilotilla.
Mikäpä siinä muu auttoi kun soittaa ostajakanditaatille että elä vaivaudu, tämä romu ei lähhe käyntiin
 
Tutkiskelin sitä tuossa hetkonen sitten, ja vaikuttaisi että ei tule kipunaa. Testasin kahdella eri puolalla ja kahdella eri tulpalla, ei kummallakaan jälkeäkään kipunasta
 Eikös sen pitäisi irtotulpalla tehhä kipunata jos tuluppa lepää johdin nokassa vaikkapa venttiilikopan päällä?
Meniköhän tuosta syttöyksikkö sönder? Mites alan tuota selevittelemään?
			
			
									
									
Että oisko voinu Kaapilla viijä tuon pikkufillarin? Mitäs hauskaa siinä olisi ollut
Kinroadin laitoin myyntiin, ja tänään soittelikin jo hyvin kiinnostunut ostaja. Sovittiin että tulee illasta ostamaan poise. Kinkku on ollut nyt ajamatta lipo kuukauden ja ajattelin että siirrän sen tallista pihalle ajamalla. Noh, aikeeksi jäi, ei millään käyntiin. Tankissa on bensaa ja tartti pyörittää kuin Vataja lihamyllyä, mutta ei etes lupaakaan. Ei edes tarttipilotilla.
Mikäpä siinä muu auttoi kun soittaa ostajakanditaatille että elä vaivaudu, tämä romu ei lähhe käyntiin
Tutkiskelin sitä tuossa hetkonen sitten, ja vaikuttaisi että ei tule kipunaa. Testasin kahdella eri puolalla ja kahdella eri tulpalla, ei kummallakaan jälkeäkään kipunasta
Meniköhän tuosta syttöyksikkö sönder? Mites alan tuota selevittelemään?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
						-Kuluttaa muttei kulje
- 
				aaltojarvi
 - pingviinitrokari
 - Viestit: 2708
 - Liittynyt: 20.10.2010 19:12
 - Paikkakunta: Pori
 
Laitahan Aaltojärvi puhelinnummeroa niin minä alan puhelinterroristiksi, siulla tuntuu tuotta nouhauta näistä väläpeistä siihen malliin olevan 
 
Kokeilin tosiaan kaheela eri puolalla joissa tietennii molemmissa omat tulupanhatut paikallaan
 
Tosin en mie kyllä niillä saanu kipunata aikaan kun kokeilin pätkiä suoraan sähköä akulta
 Mitähän mie en nyt ossaa? 
			
			
									
									Kokeilin tosiaan kaheela eri puolalla joissa tietennii molemmissa omat tulupanhatut paikallaan
Tosin en mie kyllä niillä saanu kipunata aikaan kun kokeilin pätkiä suoraan sähköä akulta
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
						-Kuluttaa muttei kulje
- 
				aaltojarvi
 - pingviinitrokari
 - Viestit: 2708
 - Liittynyt: 20.10.2010 19:12
 - Paikkakunta: Pori
 
Jatkoin tutkimuksia, ja tulosta alkoi syntyä vasta kun pistin Yiyinginkin lihoiksi, testasin siinä että puola ja tuluppa on ehiä, sitten ryöstin siittä syttöyksikön ja laitoin Kinroadiin niin johan alakoi salamoida 
 
Elikkäs se syttömorkula on särki, pistin jo uuden tiluuseen, sitten vaan odottelemaan
 
Kiitosta Aaltojärvelle henkisestä puhelintuesta ja hyvistä vinkeistä
Ainiin, kuvat:
Syttömotuli


Kinkku lihoina

			
			
									
									Elikkäs se syttömorkula on särki, pistin jo uuden tiluuseen, sitten vaan odottelemaan
Kiitosta Aaltojärvelle henkisestä puhelintuesta ja hyvistä vinkeistä
Ainiin, kuvat:
Syttömotuli


Kinkku lihoina

® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
						-Kuluttaa muttei kulje
Vaihtoin cdi-boksin ja sehän alakoi Kinkki pärpättää 
 Uusin myynti-ilmon ja johan tuosta on pari soittoa tälle päivää tullutkin 
 
Kun loppui nämä pienkonehaasteet niin kaivelinpa tallin takaa hatelikosta 110cc Samurai Crossin, joka tuli hylättyä sinne viime kesänä kun lakkasi pelittämästä soramontulla
 Kaasarihan tuossa on aina ollut vähän sevon, ja nyt oli kaasuvaijerikin juuttunut ettei kahva kääntynyt, joten purustelin polttoaineslaitteet. Kaasari oli monimutkainen kuin löylykauha, purin, putsasin ja kasasin takas. Polttoaineputket oli haperot ja kovettuneet, vaihtelin kumiletkua tilalle, sekä voitelin kaasuvaijerin.
Tämän jälkeen kaikki tuntui pelaavan, kaasarille meni bensaa ja kaasu liikkui, sitta eikun yrittämään tulille
 Vaan ei sitten millään 
 Tulpan käytin irti ja totesin että kipunaakin tulee, eikä ole märkä, vaan ei vaan käynnisty 
 Puristuksia en päässyt mittaamaan kun mittarissa ei ollut sopivaa päätä. Hmph 
Tuossapa potilas päreinä

			
			
									
									Kun loppui nämä pienkonehaasteet niin kaivelinpa tallin takaa hatelikosta 110cc Samurai Crossin, joka tuli hylättyä sinne viime kesänä kun lakkasi pelittämästä soramontulla
Tämän jälkeen kaikki tuntui pelaavan, kaasarille meni bensaa ja kaasu liikkui, sitta eikun yrittämään tulille
Tuossapa potilas päreinä

® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
						-Kuluttaa muttei kulje
Kinkku meni kaupaksi, kolmas soittaja tuli ja haki poise poijalleen kalastusmopoksijovihava kirjoitti:Vaihtoin cdi-boksin ja sehän alakoi Kinkki pärpättääUusin myynti-ilmon ja johan tuosta on pari soittoa tälle päivää tullutkin
![]()
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
						-Kuluttaa muttei kulje
Jatkoin Samurain tutkiskelua tänään, tein toisen yrityksen puristusten mittaamiseen Biilteeman mittarilla, käyttäen mukana tullutta kumilutteroa. Ei sitten viisari värähtänytkään 
 Tästä kummastuneena kokeilin sormella että puhaltaako se yhtään, ja tulos oli että ei 
 Ei siis minkäänlaista yritystä tehdä painetta pyttyyn, ei baarin kymmenystä 
Loppui harrasteaika, mutta seuraavaksi häätyisi kait kahtella että liikkuuko venttiilit ja onko männässä reikää
 
Tuollahan on ajettu viime kesänä, ajelut jäi siihen kun ei lähtenyt enää käyntiin yhden ajosession aikana, sen jälkeen ollut pressun alla tallin takana säilössä. Olisiko raadilla haluja veikkailla missäpä on vika
			
			
									
									Loppui harrasteaika, mutta seuraavaksi häätyisi kait kahtella että liikkuuko venttiilit ja onko männässä reikää
Tuollahan on ajettu viime kesänä, ajelut jäi siihen kun ei lähtenyt enää käyntiin yhden ajosession aikana, sen jälkeen ollut pressun alla tallin takana säilössä. Olisiko raadilla haluja veikkailla missäpä on vika
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
						-Kuluttaa muttei kulje
Pijetään peukkuja ristissä 
 
Tutkimukset Samuraihin jatkuivat heti kerralla kannen irroituksella ja sieltähän se vika löytyikin hetj

Pakoventtiilin väliin oli jäänyt jotain kovaa, siittä oli lohennut palanen ja koko tatti oli mutkalla
 
Venttiilin irroittaminen vaati vähän säveltämistä, longotin 13mm kiintoavaimen avulla venttiilijousen niin että sain venttiilin irti


Vääntynythän se on

Mäntä vaikutti intaktilta

Tuota venttiiliä ei viihti alakaa oikoa kun siitä on kuitenkin pala lohjennut, häätyy kait hommata uusi
			
			
									
									Tutkimukset Samuraihin jatkuivat heti kerralla kannen irroituksella ja sieltähän se vika löytyikin hetj

Pakoventtiilin väliin oli jäänyt jotain kovaa, siittä oli lohennut palanen ja koko tatti oli mutkalla
Venttiilin irroittaminen vaati vähän säveltämistä, longotin 13mm kiintoavaimen avulla venttiilijousen niin että sain venttiilin irti


Vääntynythän se on

Mäntä vaikutti intaktilta

Tuota venttiiliä ei viihti alakaa oikoa kun siitä on kuitenkin pala lohjennut, häätyy kait hommata uusi
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
						-Kuluttaa muttei kulje
Sama ku ladassa, ensi niin kaua kiinnippäi että pääse pieru ja sitte varttikierros aukijovihava kirjoitti:Onkos tuolle kannelle muuten jotain kiristysmomenttia?
----------------------------------------------------------
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
						Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Kasasin kannen uudella venttiilillä ja aloin sovittelemaan kantta paikalleen

Meni siinnä hetkonen kohdiskellessa, kun en ennen ole yksipyttyistä kasannut, että voiko tässä mitenkään olla alakerta kierrosta pielessä
 
Lisäksi konsultoin Aaltojärveltä nenun ajoitusohjeita, kiitoksia jälleen
 
Se momenttiinveto alkaisi olla seuraavaksi ajankohtaista
 
Kotteeririntamalla Yiyingi kerää kilometrejä työmatkoilla, hyvin pelittää
			
			
									
									
Meni siinnä hetkonen kohdiskellessa, kun en ennen ole yksipyttyistä kasannut, että voiko tässä mitenkään olla alakerta kierrosta pielessä
Lisäksi konsultoin Aaltojärveltä nenun ajoitusohjeita, kiitoksia jälleen
Se momenttiinveto alkaisi olla seuraavaksi ajankohtaista
Kotteeririntamalla Yiyingi kerää kilometrejä työmatkoilla, hyvin pelittää
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
						-Kuluttaa muttei kulje
Vetelin Samurain kannen momenttiin, haastetta antoi se että minulla oleva momenttiavain alkoi 20Nm kohdalta, mutta kun ruuvasi sen sopivasti taulukon ulkopuolelle niin sai semmoisen sopivan tuntuisen momentin 
 Sitta karbureettori ja pakorööri paikalleen, tuluppa kiinni ja kokeilemaan 
 
Jo kolmannella polkaisulla pärähti tulille
 
Huomenna jos kasailisi vähät katteet takas niin sehän olisi taas päristelykunnossa
			
			
									
									Jo kolmannella polkaisulla pärähti tulille
Huomenna jos kasailisi vähät katteet takas niin sehän olisi taas päristelykunnossa
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
						-Kuluttaa muttei kulje
Yiyingillä on nyt räimitty menemään työmatkaa kuukauden verran 
 
Vaan eilen sitten kun kävimmä kaks päällä poijan kanssa motonetissä niin alakoi tehhä jotain outoa
 Pitkäm tuppi-nurin session jälkeen ylämäessä kone alkoi räpistä sillain kuivasti niinkuin detonoisi ja vedot alkoi hyytyä 
 Kakstahtimiehelle tuli heti mieleen että nyt se leikkaa kiinni, mutta kun kaasusta hölläs niin kone laski ihan normaalisti tyhjäkäynnille ja vedot oli taas takas uudelleenkaasutettaessa 
 
Tämä sama toistui sittemmin useamman kerran, ja tuntui että oire paheni niin että tasamaallakin täyskaasulla koneesta kuului räpinää ja voima alkoi puutua, jossei sitten vähän höllännyt, jolloin toimi ihan normaalisti
 
Eilen illalla ihtellä poksahti päähän teoria mahdollisesta vian aiheuttajasta, mutta enpä kirjoita sitä vielä, josko joku haluaisi spekuloida aihetta, etten vain tulisi harhaanjohtaneeksi ajatuskulkua
			
			
									
									Vaan eilen sitten kun kävimmä kaks päällä poijan kanssa motonetissä niin alakoi tehhä jotain outoa
Tämä sama toistui sittemmin useamman kerran, ja tuntui että oire paheni niin että tasamaallakin täyskaasulla koneesta kuului räpinää ja voima alkoi puutua, jossei sitten vähän höllännyt, jolloin toimi ihan normaalisti
Eilen illalla ihtellä poksahti päähän teoria mahdollisesta vian aiheuttajasta, mutta enpä kirjoita sitä vielä, josko joku haluaisi spekuloida aihetta, etten vain tulisi harhaanjohtaneeksi ajatuskulkua
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
						-Kuluttaa muttei kulje
Pesnansuotatin tukossa ei kestä täyskaasuvetoja  
Voihan sitä oirehtia vähäinen öljynsaantikin mutta se ei liene parane kaasua löysäämällä
 
			
			
									
									Voihan sitä oirehtia vähäinen öljynsaantikin mutta se ei liene parane kaasua löysäämällä
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
						MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Mihkipä ei tietysti pensansuodinkin, mutta ihtellä tuli mieleen samassa linjassa oleva alipainekäyttöinen hana, jos se on jo vähän laijassaan saatikka vuotaa niin täysin tuppi nurin ja etenkin väännössä kun imusarjassa ei juur ole alipainetta se voisi alkaa sulkeutua ja jo ihan vähäinen kaasun höllääminen riittää antamaan tarpeeksi alipainetta sen aukaisemiseen 
			
			
									
									® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
						-Kuluttaa muttei kulje
- 
				Sampo N.
 - Virallinen Oikolukija
 - Viestit: 6252
 - Liittynyt: 05.10.2005 8:35
 - Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
 
Tulipa tästä jovin epistolasta mieleen, että täälläkin heräteltiiin käkätin tänään tulille. Oli talven aikana valunut kaasutin täyteen 2-tahtiölppää, meinasi olla vähän vaikea lähtemään käyntiin. Ruiskaus elektroniikkasprayta kaasariin kuitenkin tuotti hervottomat savut naapurinen iloksi, ääniähän tuollasesta ei lähdekään.
			
			
									
									Kein siknatuur
						Se mitä tuossa yllä kirjoitin oli täyttä soopaa, se oire mihinkään pidemmällä juoksulla poistunut 
  Ihteasiassa koko laitteesta katosi tehot niin että ei edes ota enää edes neljääkymppiä 
 Oma villi vika-arvaukseni kohdistuu kaasarin luistin kalvoon 
 
So not, Joensuun reissulla kärryyn tarttui tämmöinen:

Ja kun se seurasi minua Ouluun asti niin kysyin vaimolta että saanko pitää sen, lupasi
 

Laitos on kuvaavasti Chica eli kotimaisittain vain Sika, joka kuvaa tätä laitosta varsin hyvin, ostin sen nimittäin ihan sikana säkissä
 Kauppa hoidettiin tutun tutun kautta tekstiviesteillä, myyjää en ole koskaan nähnytkään ja laitos tuli maksettuakin jo ainakin kolme kuukautta ennen noutoa, näkemättä edes valokuvaa kaupan kohteesta 
 
Nyt sitten siirryttiin mopoluokasta hirviöluokkaan kos laitos on 125cc elikkäs kevariskootteri
 
Ehjäähän minä en osta koskaan, tai jos ostan niin puran sen kumminkin että tulisi muka paremmaksi
 Tuossakin semmoinen pikkuvika että ei mitkään sähkölaitteet pelaa 
 
Siellähän oli voimakkaasti lämmennyt käyttösähköjen virtapiuha akkukotelossa, kera ohitetun pääsulakkeen ja rikki menneen jälkiasenteisen päävirtakytkimen
 Katkoin piuhaa pois intaktiin osaan saakka ja korvasin IP55 koteloidulla lattasulakkeella alkuperäisen kiinalaispaukkulangan ja lasiputkisulakkeen

Vika väheni, muttei poistunut, akun navoista mitattuna näyttää noin 50 Ohmin virtavuotoa eli noin varttiampeerin verran mehua valuu jonnehin, siinnä ei pikkuakku kauaa tyhyjene
 
Pistin laitoksen kuitenkin pärisemään ja sehän lähti mallikkaasti, pedaalilla toki, en uskaltanut vielä akkua tuohon oikosulkuun kytkeä.
Tulille kun sai niin tuli todettua myös että akun latauskaan ei pelitä
 
Tähän väliin otin välipuhelun henkilökohtaiselle pienkonepsykiatrilleni sënor Aaltojärvelle, jolle on kiva soittaa jo Porin murretta kuullakseen, kumma kun se ei ole vielä jatkuvasta puhelinterrorista hermostunut
 
Kartoitimme pienkonesähkön filosofiaa telekommunikaatiolaitteen välityksellä ja neuvoista vaariintuneena läksin metsästämään latauksensäädintä.
Seurasin vereksiä johtolankoja magneettokopasta kohden akkukoteloa...

...ja sen ohi ja kohden ääretöntä skootterin muovikeulaa

Josta kyseinen säädin jo löytyikin

Säädin oli ensiöpuoleltaan jokseenkin oikkarissa ja toisiopuolelta se mitattu 50 Ohmia tuntui löytyvän, joten raapaisin sen irti ja mittasin ensiöpuolelta tulevaa tsigunaagigunaajeejee. 42VAC sieltä löytyi yhdestä karvasta maita vasten, mutta toisesta ei mittään, vaikka eikös sieltä pitäisi
 
Tuo säädin lienee nyt ainakin sökösöö, kustas minä uuden saisin?
			
			
									
									So not, Joensuun reissulla kärryyn tarttui tämmöinen:

Ja kun se seurasi minua Ouluun asti niin kysyin vaimolta että saanko pitää sen, lupasi

Laitos on kuvaavasti Chica eli kotimaisittain vain Sika, joka kuvaa tätä laitosta varsin hyvin, ostin sen nimittäin ihan sikana säkissä
Nyt sitten siirryttiin mopoluokasta hirviöluokkaan kos laitos on 125cc elikkäs kevariskootteri
Ehjäähän minä en osta koskaan, tai jos ostan niin puran sen kumminkin että tulisi muka paremmaksi
Siellähän oli voimakkaasti lämmennyt käyttösähköjen virtapiuha akkukotelossa, kera ohitetun pääsulakkeen ja rikki menneen jälkiasenteisen päävirtakytkimen

Vika väheni, muttei poistunut, akun navoista mitattuna näyttää noin 50 Ohmin virtavuotoa eli noin varttiampeerin verran mehua valuu jonnehin, siinnä ei pikkuakku kauaa tyhyjene
Pistin laitoksen kuitenkin pärisemään ja sehän lähti mallikkaasti, pedaalilla toki, en uskaltanut vielä akkua tuohon oikosulkuun kytkeä.
Tulille kun sai niin tuli todettua myös että akun latauskaan ei pelitä
Tähän väliin otin välipuhelun henkilökohtaiselle pienkonepsykiatrilleni sënor Aaltojärvelle, jolle on kiva soittaa jo Porin murretta kuullakseen, kumma kun se ei ole vielä jatkuvasta puhelinterrorista hermostunut
Kartoitimme pienkonesähkön filosofiaa telekommunikaatiolaitteen välityksellä ja neuvoista vaariintuneena läksin metsästämään latauksensäädintä.
Seurasin vereksiä johtolankoja magneettokopasta kohden akkukoteloa...

...ja sen ohi ja kohden ääretöntä skootterin muovikeulaa

Josta kyseinen säädin jo löytyikin

Säädin oli ensiöpuoleltaan jokseenkin oikkarissa ja toisiopuolelta se mitattu 50 Ohmia tuntui löytyvän, joten raapaisin sen irti ja mittasin ensiöpuolelta tulevaa tsigunaagigunaajeejee. 42VAC sieltä löytyi yhdestä karvasta maita vasten, mutta toisesta ei mittään, vaikka eikös sieltä pitäisi
Tuo säädin lienee nyt ainakin sökösöö, kustas minä uuden saisin?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
						-Kuluttaa muttei kulje
- 
				aaltojarvi
 - pingviinitrokari
 - Viestit: 2708
 - Liittynyt: 20.10.2010 19:12
 - Paikkakunta: Pori
 
Säätimen saa lainaan vaikka siitä viereisestä kiinanmoposta. Mut älä paa sitä paikalleen ennen ku selvität mistä se 42V tulee  
 . Puolet siitä olis jotenki normaalimman kuulonen, palaa se säädin tommosesta 42V jännitteestä, kait? Olisko siellä kaks piiriä hinkkaantunu kimppaa?
Mun miälestä o jotenki pervessiä soittaa syystä että kuulee porin murretta, ääri ruman kuulosta jos multa kysytään
 . Emmää hermostu, soittele vaan jos mun jutuista vaan on apua  
			
			
									
									Mun miälestä o jotenki pervessiä soittaa syystä että kuulee porin murretta, ääri ruman kuulosta jos multa kysytään
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
						VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65