220 CDI vm 2012 hiukkaspönttö ym.

Vastaa Viestiin
Lexa
Viestit: 86
Liittynyt: 29.12.2010 11:14
Paikkakunta: Kalafornia

220 CDI vm 2012 hiukkaspönttö ym.

Viesti Kirjoittaja Lexa »

Moro. Taas vaimon mese piiputtaa,kierrokset rajoitettu 3000, eli vikakoodit:

P0087
P0252
P2463
U3FFF

Nämä torquella - Delphillä löytyy kyllä muitakin vikoja mm. webasto lukossa, parkkitutkat yms.

Kuittauksen ja käynnistyksen jälkeen tulee tuo P2463, eli pänttö liian täynnä (400%). Pakkopoltto ei onnistunut Boch-testerillä korjaamolla.
Putsasin pöntön wurthin aineella mutta tuo koodi ei taida poistua kuin starilla?


P0087 ja P0252 taas tulee reilummin kiihdyttäessä, eli paineet on jossakin alhaiset, delphillä katottuna tankin pumpun jännite alle 10V - onkos liian vähän?
Kierroksilla n. 10V.

Juu tiedän, että oikean piuhan päähän pitää mennä...ja toivottavasti tänään illalla menossa. Tsekkaan samalla paine-eroanturinkin arvot onko sinne päinkään.
Viimeksi muokannut Lexa, 19.7.2023 19:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W168 Evolution (mun), S212 (vaimon)
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: 220 CDI vm 2012 hiukkaspönttö ym.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Lexa kirjoitti: 19.7.2023 12:04 Moro. Taas vaimon mese piiputtaa,kierrokset rajoitettu 3000, eli vikakoodit:

P0087
P0252
P2463
U3FFF

Nämä torquella - Delphillä löytyy kyllä muitakin vikoja mm. webasto lukossa, parkkitutkat yms.

Kuittauksen ja käynnistyksen jälkeen tulee tuo P2463, eli pänttö liian täynnä (400%). Pakkopoltto ei onnistunut Boch-testerillä korjaamolla.
Putsasin pöntön wurthin aineella mutta tuo koodi ei taida poistua kuin starilla?


P0087 taas tulee reilummin kiihdyttäessä, eli paineet on jossakin alhaiset, delphillä katottuna tankin pumpun jännite alle 10V - onkos liian vähän?
Kierroksilla n. 10V.

Juu tiedän, että oikean piuhan päähän pitää mennä...ja toivottavasti tänään illalla menossa. Tsekkaan samalla paine-eroanturinkin arvot onko sinne päinkään.
400% niin tarkista kaikki anturit
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Lexa
Viestit: 86
Liittynyt: 29.12.2010 11:14
Paikkakunta: Kalafornia

Re: 220 CDI vm 2012 hiukkaspönttö ym.

Viesti Kirjoittaja Lexa »

CDI203 kirjoitti: 19.7.2023 12:36 400% niin tarkista kaikki anturit
Jep. Unohdin tuossa kertoa, että pönttöön liittyen juurisyy tais olla termostaatti kun ei lämmennnyt 80 asteeseen, eli poltot ei ole onnistunut vähään aikaan - nyt sekin on vaihdettu ja lämmöt normaalit.

Se piti kysyä, että näyttääkö st** antureille tavoitearvoja?
W168 Evolution (mun), S212 (vaimon)
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7100
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: 220 CDI vm 2012 hiukkaspönttö ym.

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Lähtee yleensä ihan itte tekemään polttoa kun kertoo autolle että siellä on uus pönttö kiinni.
Lexa
Viestit: 86
Liittynyt: 29.12.2010 11:14
Paikkakunta: Kalafornia

Re: 220 CDI vm 2012 hiukkaspönttö ym.

Viesti Kirjoittaja Lexa »

Mika.T kirjoitti: 19.7.2023 13:56 Lähtee yleensä ihan itte tekemään polttoa kun kertoo autolle että siellä on uus pönttö kiinni.
Juu näin teemme ja lopuksi vielä opetus.
W168 Evolution (mun), S212 (vaimon)
Lexa
Viestit: 86
Liittynyt: 29.12.2010 11:14
Paikkakunta: Kalafornia

Re: 220 CDI vm 2012 hiukkaspönttö ym.

Viesti Kirjoittaja Lexa »

Lexa kirjoitti: 19.7.2023 14:16
Mika.T kirjoitti: 19.7.2023 13:56 Lähtee yleensä ihan itte tekemään polttoa kun kertoo autolle että siellä on uus pönttö kiinni.
Juu näin teemme ja lopuksi vielä opetus.
Hommahan onnistui Xentryllä pelkästään kertomalla, että on uusi pönttö. Paine-eroanturikin näytti järkeviä lukemia.
P2463 on historiaa.

Muuten hyvä mutta kiihdytyksissä tulee edelleen nuo P0252 (korjasinkin eka viestiin) ja P0087 ja sen jälkeen rajoittaa taas kierrokset.

Taitaa olla paras aloittaa suuttimien ohivuotomittauksella?
W168 Evolution (mun), S212 (vaimon)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Re: 220 CDI vm 2012 hiukkaspönttö ym.

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos nuo oli liian alhaisesta railpaineesta kertovia, niin joo. OM651 suuttimien ohivuotomittaus ei onnistu ilman testeriä (Star) kuten vanhemmissa koneissa.
oulaistenliikenne.fi
Lexa
Viestit: 86
Liittynyt: 29.12.2010 11:14
Paikkakunta: Kalafornia

Re: 220 CDI vm 2012 hiukkaspönttö ym.

Viesti Kirjoittaja Lexa »

dealer kirjoitti: 19.7.2023 20:09 Jos nuo oli liian alhaisesta railpaineesta kertovia, niin joo. OM651 suuttimien ohivuotomittaus ei onnistu ilman testeriä (Star) kuten vanhemmissa koneissa.
Pitää vielä xentryllä tutkia ajan kanssa paremmin noita koodeja kunhan ehtii.

Tuo mun torque sanoo tuolle P0252 -> Voimansiirto. Injection Pump fuel metering control "A" Range/Perfomance (Cam/Rotor/Injector).
Ja tuolle P0087 -> voimansiirto pelkästään, eli taitaa olla railpaine...

Boch sanoo P025218 -> Polttoaineen määränohjausventtiili Lähtö. Virta liian alhainen. Tämän perusteella ostin jo sen määränsäätimen korkeapainepumppuun...sen vaihto on sitten muutaman tunnin homma. Ei viitsis vielä jos turhaa.

Vikamahdollisuuksia on kai suuttimet, railin paineanturi ja -säädin, tuo kp-pumpun säädin ja itse kp-pumppu, sekä tankissa oleva pumppu. Ja vielä johdotus. Jos oikein olen ymmärtänyt?
Vehjes ei kyllä tee pitkää starttia talvellakaan, joten ehkä suuttimet ok(?).

Kamppeella pitäis vielä hyrskytellä vajaa 90tkm, niin olis milijuuna kilometriä takana :!: :shock: Totta ne antaa Veholta vaimolle sitten uuden mersun iliman eestä vaihdossa :wink:

Edit: korjailtu asiavirheitä yms.
W168 Evolution (mun), S212 (vaimon)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo moottori”