Mersu täristää oudosti
Mersu täristää oudosti
Moro!
Taas käännyn viisaampien puoleen: kun ajelee menemään ja käyttää vaikka tyhjäkäynnillä vaihde silmässä ja painaa taas hitaasti kaasua niin tuntuu kuin auto hetkellisesti ravistaisi. ongelma katoaa heti kun painaa kaasua. ongelmaa ei esiinny esim. reippaassa kaasutuksessa. vain hitailla kierroksilla, vaihteella ei väliä.
mikä vaivaa lossia nyt taas
Taas käännyn viisaampien puoleen: kun ajelee menemään ja käyttää vaikka tyhjäkäynnillä vaihde silmässä ja painaa taas hitaasti kaasua niin tuntuu kuin auto hetkellisesti ravistaisi. ongelma katoaa heti kun painaa kaasua. ongelmaa ei esiinny esim. reippaassa kaasutuksessa. vain hitailla kierroksilla, vaihteella ei väliä.
mikä vaivaa lossia nyt taas
e30 320i -88
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
noniin, salapoliisi-sami selvitti asiaa lisää. tärinä tulee vaikka vaihe ei olis päällä, pikkasen ku antaa kierrosta niin selvästi tulee moottorin aiheuttama.
moottorin kannattimet/kumit menny?
moottorin kannattimet/kumit menny?
e30 320i -88
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
Mulla on samoja oireita tyhjäkäynnillä. Täristää lämpimänä, mutta ei kylmänä. Olisko huonot öljyt? Nokkaketjunkiristin on kai hydraulinen näissä? Ohuet öljyt ei saa tarpeeksi painetta kiristimeen lämpimänä ja ketju löystyy=syöttöpumpun ajoitus muuttuu Tuo oli vain arvelua. Joku viisaampi kertonee lisää.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Vois ollakkin, toinen tyyny tiensä päässä. Kaasua kun antaa niin silloinhan se kone vähän kääntyy ja kenties tapaa runkoon. Kuuluuko sammutettaessa mitään ylimääräistä kopsahdusta?Bliz kirjoitti:noniin, salapoliisi-sami selvitti asiaa lisää. tärinä tulee vaikka vaihe ei olis päällä, pikkasen ku antaa kierrosta niin selvästi tulee moottorin aiheuttama.
moottorin kannattimet/kumit menny?
Huomenna on menossa auto öljyn vaihtoon kun sitä on hieman tullu laiminlyötyä... Ei kuulu muuten mitään epänormaaleja ääniä, eikä liioin kopsahdusta sammuttaessa. tai ainakaan en ole kuullut...
e30 320i -88
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
(Pitäisi varmaan siirtää tämä tuonne moottoripuolelle...)
Kyseessähän siis lienee diesel-malli sielläkin, näin rivien välistä olisin päätellyt? Anyways asiaan...
Omassa koslassa tuo ravistelu löytyy helpoiten siten, että vaihde vapaalla antaa käydä tyhjäkäyntiä. Sitten alkaa vaarooovaaaasti tarjoamaan kaasupedaalia, niin kierroksien hitaasti noustessa tulee kohta, jossa ravistelu alkaa. Tarkkaa kierrosaluetta en muista, enkä jaksa viskipäissäni lähteä pihalle nyt niitä katselemaan. Kuitenkin saisin sakot kuskin paikalla istuessani.
Röpötys on sellaista, että jos kyseessä olisi bensakone, niin luulisi että joku pytty hukkaa kipinöitä ajoittain.
Käytin omaa koslaani tuossa helmikuussa suutinhuollossa (vaihtoivat kärjet) ja samalla olin maininnut tuosta 'röpötyksestä'. Huollon jälkeen sanoivat että "(syöttö)pumpun paluupuolelta tulee paljon ilmaa". Tai jotain tuon suuntaista. Kaltaiseni insinööri kun ei kuullessaankaan ymmärrä.
Paitsi sen ymmärsin, että tuon pumpun tarkempi syynäys pajalla olisi vienyt järjen ja rahat.
Tuo 'vika' on autossa ollut jo sen ostaessani kesällä 2006, mittarissa taisi olla jotain 260tkm. Tällä hetkellä ollaan tuossa 320tkm kohdalla, eikä ravistelu ole mielestäni pahentunut. Ravistelu ilmenee myös semmoisella kierrosalueella, joka ei ajoa häiritse.
(Rieskana oleva värinänvaimennin sitten häiritseekin, mutta se onkin sitten huomisen lauantai-päivän probleema ja aivan eri tarina...)
Kuulostaa tutulta, vaan liekkö sama kun omassa 250D:ssä vm -87.Bliz kirjoitti:noniin, salapoliisi-sami selvitti asiaa lisää. tärinä tulee vaikka vaihe ei olis päällä, pikkasen ku antaa kierrosta niin selvästi tulee moottorin aiheuttama.
moottorin kannattimet/kumit menny?
Kyseessähän siis lienee diesel-malli sielläkin, näin rivien välistä olisin päätellyt? Anyways asiaan...
Omassa koslassa tuo ravistelu löytyy helpoiten siten, että vaihde vapaalla antaa käydä tyhjäkäyntiä. Sitten alkaa vaarooovaaaasti tarjoamaan kaasupedaalia, niin kierroksien hitaasti noustessa tulee kohta, jossa ravistelu alkaa. Tarkkaa kierrosaluetta en muista, enkä jaksa viskipäissäni lähteä pihalle nyt niitä katselemaan. Kuitenkin saisin sakot kuskin paikalla istuessani.
Röpötys on sellaista, että jos kyseessä olisi bensakone, niin luulisi että joku pytty hukkaa kipinöitä ajoittain.
Käytin omaa koslaani tuossa helmikuussa suutinhuollossa (vaihtoivat kärjet) ja samalla olin maininnut tuosta 'röpötyksestä'. Huollon jälkeen sanoivat että "(syöttö)pumpun paluupuolelta tulee paljon ilmaa". Tai jotain tuon suuntaista. Kaltaiseni insinööri kun ei kuullessaankaan ymmärrä.
Paitsi sen ymmärsin, että tuon pumpun tarkempi syynäys pajalla olisi vienyt järjen ja rahat.
Tuo 'vika' on autossa ollut jo sen ostaessani kesällä 2006, mittarissa taisi olla jotain 260tkm. Tällä hetkellä ollaan tuossa 320tkm kohdalla, eikä ravistelu ole mielestäni pahentunut. Ravistelu ilmenee myös semmoisella kierrosalueella, joka ei ajoa häiritse.
(Rieskana oleva värinänvaimennin sitten häiritseekin, mutta se onkin sitten huomisen lauantai-päivän probleema ja aivan eri tarina...)
hmh, tärinä jatkuu.. huomasin että moottori kuumana paineet on vähä alta 1.5 tyhjäkäynnillä, nousee heti 3 kun painaa kaasua. onko tyhäjkäyntipaine ok? kannen tiivisteen välistä ei näy mitään vuotoja, mutta edestäpäin katottuna ekan suuttimen kohdalla on selvästi kosteampaa. voisko täristys pienillä kierroksilla johtua siitä?
e30 320i -88
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90