V***uileva ASD??
V***uileva ASD??
Mikä häntä riivaakaan??
Mitä tehdä ja kuinka korjata?
W124, 300 D vm. 93 ja ASD ei toimi.
Vika tuli kun vaihdoin etupyörän laakerin. Mutta ABS toimii, eli vika ei etu pyörässä? Mistä alan etsiä vikaa?
Säädänkö katkaisijan jarrupolkimessa?
Oisko joku niin ystävällinen ja kertois kaikki ASD:n vika koodit, tai linkin niihin.
Ja miten tehdään ASD:n itse testi? Mitkä navat yhdistetään? 1 ja 9?
(tuota en kokeile... muistelen niin..)
Kertokaa suuret gurut mikä pikkuista vaivaa..
Mitä tehdä ja kuinka korjata?
W124, 300 D vm. 93 ja ASD ei toimi.
Vika tuli kun vaihdoin etupyörän laakerin. Mutta ABS toimii, eli vika ei etu pyörässä? Mistä alan etsiä vikaa?
Säädänkö katkaisijan jarrupolkimessa?
Oisko joku niin ystävällinen ja kertois kaikki ASD:n vika koodit, tai linkin niihin.
Ja miten tehdään ASD:n itse testi? Mitkä navat yhdistetään? 1 ja 9?
(tuota en kokeile... muistelen niin..)
Kertokaa suuret gurut mikä pikkuista vaivaa..
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Napoja en muista ulkoa, mutta se yleisin vika on juuri siellä jaqrruvalokatkaisijassa 

They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Sen katkaisijan piirin voipi testata kun nykäisee ASD releen irti ja mittaa pohjan navasta 10 maata vasten jännitteen Kun jarrua ei paineta tulee yli 11.5v ja kun painaa jarrua Ei ole jännitettä
ja kun yhdistää nastan 10 maihin johdolla niin paineakun mangeetti venttiili napasahtaa....
Jouduin viime viikon keskiviikkona rassaan tuossa omassa lintassa kun syttyi häiriö valo ja vaikka vaihdoin J-valo katkaisijan ei ensin kuittaantunut vaikka kuinka piti 10s 1-5 nastaa testipistokkeesta yhdessä piti napsutella venttiiliä ja rele paikalle ja sitten kuitata..... venttiili on vissiin sarjassa jarruvalokytkimen kanssa....
ja kun yhdistää nastan 10 maihin johdolla niin paineakun mangeetti venttiili napasahtaa....
Jouduin viime viikon keskiviikkona rassaan tuossa omassa lintassa kun syttyi häiriö valo ja vaikka vaihdoin J-valo katkaisijan ei ensin kuittaantunut vaikka kuinka piti 10s 1-5 nastaa testipistokkeesta yhdessä piti napsutella venttiiliä ja rele paikalle ja sitten kuitata..... venttiili on vissiin sarjassa jarruvalokytkimen kanssa....
Runoileppa petska sama mekkaan, kullanarvoista tietoa.petska kirjoitti:Sen katkaisijan piirin voipi testata kun nykäisee ASD releen irti ja mittaa pohjan navasta 10 maata vasten jännitteen Kun jarrua ei paineta tulee yli 11.5v ja kun painaa jarrua Ei ole jännitettä
ja kun yhdistää nastan 10 maihin johdolla niin paineakun mangeetti venttiili napasahtaa....
Jouduin viime viikon keskiviikkona rassaan tuossa omassa lintassa kun syttyi häiriö valo ja vaikka vaihdoin J-valo katkaisijan ei ensin kuittaantunut vaikka kuinka piti 10s 1-5 nastaa testipistokkeesta yhdessä piti napsutella venttiiliä ja rele paikalle ja sitten kuitata..... venttiili on vissiin sarjassa jarruvalokytkimen kanssa....

Oonpas ollut ajattelamton, kun viimeksi kirjottanut. Eihän siinä testipistokkeessa ole kun 8 reikää.
Ei toimi vielläkään! Mittailin Petskan ohjeiden mukaan. Se puoli oli kunnossa, siis virrat tuli, niinkuin kuuluikin.
Rele paikoilleen (ollut pari viikkoa irtaallaan) ja 1-5 navat yhteen. Välähtää 5 kertaa. Eli ASD:n painepuolella vikaa ??
Tämän venttiilin kela (vai millä sitä ohjataan) on rikki ?
(joku hämärä muisti kuva tuosta 5:stä vilauksesta, että painepuolen vika..)
Muuten, kun autoon mennään ja laittaa virrat päälle vilahtaa kolimio 2 kertaa ja sammuu, joku rele naksuu silloin.
Mitäs tekisin seuraavaksi? Missä päin autoa on tuo venttiili? Aattelin, että vois mitata sen.
Niin ja tuota nastan 10 maadoitusta kokeilin, ei kuulunut mitään. Toisaalta kokeilin sitä yleismittarin läpi. (voi olla sulake rikki mun mittarissa)
Mitäs sitten? Oisko neuvoja? Bornit-Pikku-Paholainen olis iloinen jos se tulisi kuntoon

Ei toimi vielläkään! Mittailin Petskan ohjeiden mukaan. Se puoli oli kunnossa, siis virrat tuli, niinkuin kuuluikin.
Rele paikoilleen (ollut pari viikkoa irtaallaan) ja 1-5 navat yhteen. Välähtää 5 kertaa. Eli ASD:n painepuolella vikaa ??
Tämän venttiilin kela (vai millä sitä ohjataan) on rikki ?
(joku hämärä muisti kuva tuosta 5:stä vilauksesta, että painepuolen vika..)
Muuten, kun autoon mennään ja laittaa virrat päälle vilahtaa kolimio 2 kertaa ja sammuu, joku rele naksuu silloin.
Mitäs tekisin seuraavaksi? Missä päin autoa on tuo venttiili? Aattelin, että vois mitata sen.
Niin ja tuota nastan 10 maadoitusta kokeilin, ei kuulunut mitään. Toisaalta kokeilin sitä yleismittarin läpi. (voi olla sulake rikki mun mittarissa)
Mitäs sitten? Oisko neuvoja? Bornit-Pikku-Paholainen olis iloinen jos se tulisi kuntoon

Kiitos !
Joo, vika tuli sen yhteydessä, kun etupyörän laakeri rikkoontui. Toimi siis siihen asti kun laitoin uuden laakerin. No joo..
Pitänee etsiä vikaa sieltä. Voi olla anturi kaukana (rakenteesa en ole varma, että pystyykö se pakenemaan)
Siksi en osannut epäillä sitä, koska ABS toimii normaalisti.
Kiitos jälleen kerran!
Joo, vika tuli sen yhteydessä, kun etupyörän laakeri rikkoontui. Toimi siis siihen asti kun laitoin uuden laakerin. No joo..
Pitänee etsiä vikaa sieltä. Voi olla anturi kaukana (rakenteesa en ole varma, että pystyykö se pakenemaan)
Siksi en osannut epäillä sitä, koska ABS toimii normaalisti.
Kiitos jälleen kerran!
Do diih
Nytpä se toimiikin. Mittailin resistanssi ABS:n antureista, molemmista siis että voin verrata niitä keskenään.
Kunnossa oli, näytti mittari jotain alle kilo-ohmin (jos muistan oikein). Eli anruri ehjä. Hyvä, hyvä...
Sittenpä nostin kulmaa ilaan ja rengas pois, aattelin että anturi on etäällä, siksi ei toimi. Irrotin anturin ja puhistin ruosteet päästä. Ja paikoilleen...
Aloin nollata vikamuistia... Pidin napoja 1-5 yhdessä jotain yli 10 sekunttia. Ei auttanut. Sama vika viellä. Vasta joskus 4:llä kertaa se onnistui. Ja nyt toimii hyvin.
Loppujen lopuksi, oliko siinä koko anturi jutussa mitään vikaa, kerran ABS toimi, tuo ASD oli vaan vikatilassa. Aika herkkä näemmä.
Pääasia että nyt toimii.
Miten muuten se öljy, ZH-M. Olisko se syytä vaihtaa joskus. Kumminkin, onhan se siellä jo aikansa pyörinyt. Ootteko koskaan vaihtanut sitä?
(kannataa ehken olla vaihtamatta, ilmaus voi tuottaa päänvaivaa liiaksi
)

Nytpä se toimiikin. Mittailin resistanssi ABS:n antureista, molemmista siis että voin verrata niitä keskenään.
Kunnossa oli, näytti mittari jotain alle kilo-ohmin (jos muistan oikein). Eli anruri ehjä. Hyvä, hyvä...
Sittenpä nostin kulmaa ilaan ja rengas pois, aattelin että anturi on etäällä, siksi ei toimi. Irrotin anturin ja puhistin ruosteet päästä. Ja paikoilleen...
Aloin nollata vikamuistia... Pidin napoja 1-5 yhdessä jotain yli 10 sekunttia. Ei auttanut. Sama vika viellä. Vasta joskus 4:llä kertaa se onnistui. Ja nyt toimii hyvin.
Loppujen lopuksi, oliko siinä koko anturi jutussa mitään vikaa, kerran ABS toimi, tuo ASD oli vaan vikatilassa. Aika herkkä näemmä.
Pääasia että nyt toimii.
Miten muuten se öljy, ZH-M. Olisko se syytä vaihtaa joskus. Kumminkin, onhan se siellä jo aikansa pyörinyt. Ootteko koskaan vaihtanut sitä?
(kannataa ehken olla vaihtamatta, ilmaus voi tuottaa päänvaivaa liiaksi

Vikamuisti pitää ensin lukea niin tyhjentäminen onnistuu ensimmäisellä yrityksellä.
Ilmaruuvi on perän luona.
Säiliö tyhjäksi ja uutta täyteen, ilmaruuvi auki , käyntiin pyörät ilmassa ja vaihde päälle.
Jonki aikaa kun valuttaa niin vaihtuu putkistoon ja pumppuunkin.
VARO
kättäsi jos yrität pyörittää ilmaruuvia kardaanin pyöriessä.
Ilmaruuvi on perän luona.
Säiliö tyhjäksi ja uutta täyteen, ilmaruuvi auki , käyntiin pyörät ilmassa ja vaihde päälle.
Jonki aikaa kun valuttaa niin vaihtuu putkistoon ja pumppuunkin.
VARO

Mut eihän ASD-järjestelmässä ole paluuta, vain tasonsäädössä
Ainakin itsellä menee magneettiventtiililtä vain yksi putki perälle, josta toinen putki perän toiselle puolelle ja siinä se on. Eli jos ilmata meinaa tai öljyt vaihtaa, niin ilmausruuvia auki? Vai onko noita erilaisia periä, 4maticissa taisi olla hiukan erilainen?

dealer kirjoitti:Arvaa.jarruvalokytkin
outo kapistus toi asd..... mittasin heti asd releen kannasta voltaget olikos se 10 navasta et sieltä tuntuu piiri pelaavan... mut ei saa näköjään pitää mersua liikaa paikallaan alkaa juonitteleen..... nyt kuiteskin pelaa...kun aikansa kuittaili....

Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Jahas.
Tiedossa oli kyllä että asd:n putki on tulpattuna tandem-pumpulta ja tänään sinne tehtiin putkiremonttia, mutta tuo valo
En ole kyllä sen kummemmin vielä asiaan/ autoon kerenny perehtymään, jotta onko siellä ees lamppua. Edellisellä ei ollut koskaan palanu...
Kyllä se kolmio palaa tosiaan luisussa kokoajan, eli luisto havaittu.
Tiedossa oli kyllä että asd:n putki on tulpattuna tandem-pumpulta ja tänään sinne tehtiin putkiremonttia, mutta tuo valo

En ole kyllä sen kummemmin vielä asiaan/ autoon kerenny perehtymään, jotta onko siellä ees lamppua. Edellisellä ei ollut koskaan palanu...
Kyllä se kolmio palaa tosiaan luisussa kokoajan, eli luisto havaittu.
Laitoin vaihdelaatikoon uudet liemet ja painetta kaksi kierrosta lisää ja pikkuisen "kisasäätöjä" haettu....ja kakosella continentaalit hurttaa ja asd valo palaa...ala polläytystä pitäisi saada aikaan oli vaan ruuvi niin veemäinen....ruuvata...
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...