Osaako joku auttaa miten nollaisin W212 E350 CDI:n webaston, ja antaisi yrittää uudestaan käyntiin.
Ongelma muodostui siis:
nyt kovilla pakkasilla ei lähtenyt webasto käyntiin. Pöhisi ja savutti kyllä, mutta ei käynnistynyt, yritti iteksiään aina toisen kerran uudestaan, mutta sammui ja savutti. vartin ajon jälkeen webasto suostui lähtemään napista päälle, eli olisiko ollut jähmeää polttoainetta, että ei syttynyt tai pumpannut sitä tarpeeksi.
No nyt seuraavana päivänä sama homma, mutta en saanut edes ajossa käyntiin. yritin muutaman kerran ja nyt ei enää suostu edes yrittämään, vaan herjaa, että katso ohjekirja.
Luin jostain, että antaisi viisi kertaa yrittää ja jos ei käynnisty niillä, niin menee vikatilaan. miten tämän saisi nollattua?
Löysin vinkkejä, että sulakkeet irroittamalla saisi nollattua, mutta mistään en löytänyt oikeita sulakkeita mitkä irrottaa.
Kokeilin peräkontista irrottaa 73 ja 75 numerot, mutta niillä en saanut mitään aikaiseksi.
w212 webaston nollaus
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Noniin Vähän reilu pari vuotta vanha auto. Webasto rupesi nyt käryttämään käynnistyksessä ja ilmoittaa mittaristoon että "Inoperative". Lähtee käyntiin kun auton ajaa lämpimäksi ja toimii loppuun asti.
Seuraavana aamuna taas käryttää kun kylmänä yrittää käynnistää. Epäilen että oululaisille on myyty p*skaa polttoainetta joka nyt tankkauksen jälkeen on realisoitunut webastongelmaksi. Puoli tankkia vielä jäljellä (80l tankki).
Mitä tuolle nyt olisi tehtävissä vai ajelenko kaikessa rauhassa tankin tyhjäksi ja katson että tokeneeko tankkauksen jälkeen?
Seuraavana aamuna taas käryttää kun kylmänä yrittää käynnistää. Epäilen että oululaisille on myyty p*skaa polttoainetta joka nyt tankkauksen jälkeen on realisoitunut webastongelmaksi. Puoli tankkia vielä jäljellä (80l tankki).
Mitä tuolle nyt olisi tehtävissä vai ajelenko kaikessa rauhassa tankin tyhjäksi ja katson että tokeneeko tankkauksen jälkeen?
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Ei toennut uusilla tankkauksilla. Jonku aikaa lähti käyntiin toisella yrityksellä, sitten harvemmin ja lopulta käynnistyvyys oli niin huono että lukitus meni päälle, ennen kuin vehje käynnistyi. Käytännössä kylmin talviaika meni Defan järjestelmän varassa, letkulämmitin, sisätilalämmitin, akkulaturi 10A (silloin kun töpselisähkö oli saatavissa ei melkein aina).
Kevätlomalla tempaisin Webaston auton keulalta työpöydälle tutkittavaksi. Palopesä ja liekkirengas olivat pahasti karstoittuneet. Webaston suutinreiät olivat täysin tukossa. Hehkutulppa ja muut sähköiset komponentit olivat ehyet. Rapsuttelin pahimmat karstat meisselin kärjellä pois ja sen jälkeen aloitin bräkeclean-huuhtelin (polttoaineen syöttöputki Webastossa palopesälle päin ja paineilmaa perään). Kun paineilmaa alkoi lopulta menemään läpi, asensin takaisin paikoilleen. Nyt pelaa taas kuin uusi.
Kevätlomalla tempaisin Webaston auton keulalta työpöydälle tutkittavaksi. Palopesä ja liekkirengas olivat pahasti karstoittuneet. Webaston suutinreiät olivat täysin tukossa. Hehkutulppa ja muut sähköiset komponentit olivat ehyet. Rapsuttelin pahimmat karstat meisselin kärjellä pois ja sen jälkeen aloitin bräkeclean-huuhtelin (polttoaineen syöttöputki Webastossa palopesälle päin ja paineilmaa perään). Kun paineilmaa alkoi lopulta menemään läpi, asensin takaisin paikoilleen. Nyt pelaa taas kuin uusi.