300CE:ssa mielenkiintoisia sähkövaivoja

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Avatar
Zuicci
Viestit: 15
Liittynyt: 05.5.2011 21:01

300CE:ssa mielenkiintoisia sähkövaivoja

Viesti Kirjoittaja Zuicci »

Avaudunpa tänne, jos jollain asiantuntijalla olisi joko yhteen tai kaikkiin ratkaisua ("vaihda Toyotaan" ei ole ratkaisu!) - tsekkailin kyllä foorumia, mutta lopullista meriselitystä en näihin löytänyt:

1. mittaritaulussa palaa koko ajan viallisen polttimon merkkilamppu vaikka kaikki polttimot on ok, testattukin moneen kertaan

2. mittaritaulussa palaa välillä "loimottaen" välillä jatkuvasti öljynpinnan varoitusvalo, vaikka öljyä koneessa on varmasti :D

3. välillä (=melko usein) auto käynnistyy vain, jos automaatti on asennossa N

4. turvavöiden "ojentaja" repsikan puolella venyttelee jäsentään satunnaisesti jopa kesken ajon, vaikkei ketään olisikaan kuskin lisäksi autossa

5. talven aikana lakkasi keskuslukitus avaamasta ovia kuskin puolen lukosta, repsikan ovesta kaikki toimii hyvin - kuskin ovikin menee kiinni ja aukeaa sieltä kautta

Onko coupessani joku yleinen sähkövika, vai kasa yksittäisiä? Maadoitusongelma jossain tms... Mistä aloittaisin ongelmavyyhden purkamisen?

- Z -

6. p.s. millä laittaisitte kiinni turvavyön ojentajan kolmionmuotoisen muovikehyksen, joka on irronnut verhoilusta? Kuumaliimaa tuubillinen?
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

1. Onko oikean tehoiset polttimot joka paikassa? Siinä yleinen syy miksi tuo voisi palaa, tosin joskus se loimottaa omia aikojaan :roll:

2. Samaa tekee itsellä vaikkakin diisselikone, aattelin seuraavan öljynvaihdon yhteydessä vaihtaa sen öljytasoanturin ja kahtoa asettuuko sillä. Voi olla myös johdossa huono kontakti tai poikki jostain.

3. Automaatin kyljessä on semmoinen kytkin mikä tunnistaa kepin asennon, se voi olla heikossa kunnossa. Pelaako pakkivalot? Kytkin ei muistaakseni ollut pahan hintainen (alle 100e).

4. Ovikytkin viallinen?

5. Keskuslukon piuhoista joku poikki? Tai sitten kuskin oven lukon elektroniikassa vikaa eikä anna pumpulle herätettä että pitäisi pyöriä. Näissähän keskuslukko toimii yli/alipaineella ja se pumppu löytyy takapenkin alta vänkärin puolelta.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

lisäystä edelliseen:

4. ojentajassa on muistaakseni 3-4 mikrokytkintä ovikytkimen lisäksi eli saattaa johtua niidenkin huonosta kunnosta/kosketushäiriöstä että ajossa ojentaa kun kuopassa johdot tärähtää ja saa kosketusta?

5. lukkopesän päässä (oven sisässä) on tappi joka kääntyy avainta käännettäessä ja vetää/painaa keskuslukon painemorkulaa josta tulee tanko lukon tappiin joka sitten avaa/lukitsee ovet.

pääset tutkimaan keksintöä tarkemmin kun otat ovipahvin pois. voi olla myös niinkin simppeli vika että tanko lukkopesän ja alipainemorkulan välillä on irronnut jommasta kummasta päästä sillä ne on muovisilla klipseillä kiinni tai sitten alipainemorkulan päästä on kulunut kierteet ja tappi on uponnut syvemmälle kuin normaalisti eikä täten "yllä" avaamaan ovea kun avaimella vääntää, tällöin kuitenkin toimii toisesta ovesta.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Zuicci
Viestit: 15
Liittynyt: 05.5.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Zuicci »

Multiviri kirjoitti:1. Onko oikean tehoiset polttimot joka paikassa? Siinä yleinen syy miksi tuo voisi palaa, tosin joskus se loimottaa omia aikojaan :roll:
Hmm? Pitäisi vissiin käydä kaikki polttimot läpi ajatuksella. Lista "oikeantehoisista" polttimoista löytynee jostain...
Multiviri kirjoitti:2. Samaa tekee itsellä vaikkakin diisselikone, aattelin seuraavan öljynvaihdon yhteydessä vaihtaa sen öljytasoanturin ja kahtoa asettuuko sillä. Voi olla myös johdossa huono kontakti tai poikki jostain.
Ok. Eihän tuo ole kuin estetiikkaa mutta vähän se syö miestä kun kaveri kyydissä ollessa aina keljuilee että "kuluttaako tämä kovastikin öljyä, kun tuo merkkivalo koko ajan palaa".
Multiviri kirjoitti:3. Automaatin kyljessä on semmoinen kytkin mikä tunnistaa kepin asennon, se voi olla heikossa kunnossa. Pelaako pakkivalot? Kytkin ei muistaakseni ollut pahan hintainen (alle 100e).
Jaa, nythän mä hokasinkin, että taisin saada semmoisen harmaan mötikän coupen ostaessani mukaan. Vissiin tuo osa just. Onko kummonen vaihdetteva?
Multiviri kirjoitti:4. Ovikytkin viallinen?
Ai se voisi tulla siitä? Kummallinen vaiva kun ei esiinny kuin satunnaisesti ja tuntuu siltä että enemmän kostealla kuin kuivalla kelillä. Tai sitten vaan kuvittelen.
Multiviri kirjoitti:5. Keskuslukon piuhoista joku poikki? Tai sitten kuskin oven lukon elektroniikassa vikaa eikä anna pumpulle herätettä että pitäisi pyöriä. Näissähän keskuslukko toimii yli/alipaineella ja se pumppu löytyy takapenkin alta vänkärin puolelta.
Onko lukossa elektroniikkaa vai vain jokin kontaktipinta joka ei nyt kytke? Vaatiiko tuon tsekkaaminen ovenverhoilun purkamisen?

Kiitos vastauksista. Jään ihmettelemään josko noille jotain osaisi itse tehdä. Ei pikkujuttujen takia viitsi telakalle viedä ja kun itsellä ei ole tallia missä räplätä... Odottelen kesää, aikaa jolloin saa ajaa takaikkunat alhaalla :D

- Z -
Viimeksi muokannut Zuicci, 13.3.2012 12:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Zuicci
Viestit: 15
Liittynyt: 05.5.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Zuicci »

Shatter kirjoitti:lisäystä edelliseen:

4. ojentajassa on muistaakseni 3-4 mikrokytkintä ovikytkimen lisäksi eli saattaa johtua niidenkin huonosta kunnosta/kosketushäiriöstä että ajossa ojentaa kun kuopassa johdot tärähtää ja saa kosketusta?

5. lukkopesän päässä (oven sisässä) on tappi joka kääntyy avainta käännettäessä ja vetää/painaa keskuslukon painemorkulaa josta tulee tanko lukon tappiin joka sitten avaa/lukitsee ovet.

pääset tutkimaan keksintöä tarkemmin kun otat ovipahvin pois. voi olla myös niinkin simppeli vika että tanko lukkopesän ja alipainemorkulan välillä on irronnut jommasta kummasta päästä sillä ne on muovisilla klipseillä kiinni tai sitten alipainemorkulan päästä on kulunut kierteet ja tappi on uponnut syvemmälle kuin normaalisti eikä täten "yllä" avaamaan ovea kun avaimella vääntää, tällöin kuitenkin toimii toisesta ovesta.
Kiitos lisäyksestä. Ehkä aavistuksen enemmän ymmärrän nyt mahdollisen vian laadusta.

- Z -
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Zuicci kirjoitti:
Multiviri kirjoitti:1. Onko oikean tehoiset polttimot joka paikassa? Siinä yleinen syy miksi tuo voisi palaa, tosin joskus se loimottaa omia aikojaan :roll:
Hmm? Pitäisi vissiin käydä kaikki polttimot läpi ajatuksella. Lista "oikeantehoisista" polttimoista löytynee jostain...
Myös jälkiasennettu lisäjarruvalo on kätevä tapa saada tuo systeemi sekaisin eli löytyykö semmoista?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

keskuslukituksessa avaimia kääntäen ei mun tietääkseni kyllä ole mitään muuta kuin mekaniikkaa ja pneumaattisia ventiilejä?!? :shock: Se kuskin avainpesästä lukkoon menevä tappi voi katketa, ja se on helppo vaihtaa.

Minulla ei näköjää ole kuvaa siitä tapista, mutta tuosta päästä se monesti katkeaa sokkatapin ympäriltä ja se voi toisinaan toimia kunnes se murtuu irti kokonaan. Se voi tuo lukkopesän itse pääkin katketa sitä sokkatapin reijän kohdalta.
Kuva

Jos oven katkasijan sisällä oleva kosketuspinta/rengas on kulunut, niin se tosiaan voi aiheuttaa turvavyönojennusoireita.

Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

keskuslukosta mietin että jotain elektroniikkaa siellä ovenkin päässä täytyy olla kun pumpulle tulee kolme ohjausjohtoa (vasen etuovi, oikea etuovi, takakontin lukko) ja kaukosäätöinen keskuslukko kytketään johonkin näiden väliin...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Zuicci
Viestit: 15
Liittynyt: 05.5.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Zuicci »

Multiviri kirjoitti:keskuslukosta mietin että jotain elektroniikkaa siellä ovenkin päässä täytyy olla kun pumpulle tulee kolme ohjausjohtoa (vasen etuovi, oikea etuovi, takakontin lukko) ja kaukosäätöinen keskuslukko kytketään johonkin näiden väliin...
Kaukosäätöinen ohjaussysteemi pitäisikin rakentaa omaani. Joskus värkkäsin yhteen ranskalaiseen semmoisen (joo, tunnustan ajaneeni ennen sitikalla!). Eiköhän foorumilta löydy ohjeet moiseen?
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Löytyy tuolta "Yleinen tekniikkakeskustelu" :viewtopic.php?t=6951&start=0

Tuolta topicista löytyy HYVÄT ohjeet miten kytketään.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 kori”