Coupen kattoluukku reistaa

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Tikku
Viestit: 82
Liittynyt: 27.4.2008 17:56
Paikkakunta: Kauhajoki

Coupen kattoluukku reistaa

Viesti Kirjoittaja Tikku »

En löytäny mitään vedenpitävää ja samantyylisistä ongelmista kertovaa topikkia. Eli coupessa (jos sillä nyt mitään merkitystä on), kattoluukku takeltaa. Välillä toimii ihan jees, mutta välillä varsinkin loppumatkan menee todella tahmeasti. Nyt ilmaantui myös sellainen vika, että ikäänkuin ahdistaa tämä ns. "tilt" asento. Eli usein jää nousematta, vaikka nappia räpyttäis, mutta pieni helppaus kädellä ja taas pelaa. Paikallistin ongelman sellaiseksi, että aina kun on käyttänyt luukun kokonaan takana, niin sen jälkeen ei usein nosta luukkua pystyasentoon, mutta taas kun pikkasen helppaa kädellä, niin nousee. Sen jälkeen kun on kerran käyttänyt ylhäällä, niin saattaa hyvinkin toimia muutaman kerran ilman kädellä autteluita. Tuli toki tuoksinassa tehtyä sekin virhe, että menin ropeloimaan säätönappulaa takakontista ja tottahan sitä piti ekana vääntää 1/4 kierros johonki suuntaan "että varmasti näkee menikö parempaan vai huonompaan". Missä siis vika? Onko mahdollisesti vaijerissa, saranoissa, vai jopa moottorissa? Moottori tuntuu kyllä sekin aika hengettömältä, mutta voisko se muka jotenki "menettää tehoaan"?... Tässä kirjoitellessa tuli kyllä mieleen, että maadotuksen vois ainaki tarkistaa :D

Mut hei, kertokaas omia kokemuksia! Myös kiinnostais kuulla mahdollisista korjauksista! Sorminäppäryyttä löytyy kyllä ja ymmärrystä, mutta ehtooaika on hyvin rajallista ja pitäis melkein "yhtenä varmasti aurinkoisena" iltana saada homma toteutettua. Pystyykö vaijerin muuten voitelemaan kattoluukun päästä jotenkin? Sais sen ölön valumaan sinne kunnolla. Kiitos jo etukäteen.
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

veikkaisin, että paras se ois purkaa ja öölitä sitten :shock:

missäs kunnossa ne ns. "liut" on? mitä pitkin se luukku kulkee?

vikakin varmaan tulee esille purkaessa :oops:
En sitten tiedä mitään näistä, että lähinnä mutua :?
® Mesen linttaklubi
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Aika vähän näkynyt juttuja noista luukuista. Voisitko kertoa miten sen pitäisi toimia? Miten eteen / taakse, mistä napista, miten tilttiin jne. Painallusten kesto ja määrä olis myös oleellista tietoa...
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

viewtopic.php?t=28625

Osien vaihtokin kohtuu helppoa. Pari-kolme tuntia meni kun purin varaosa-autosta luukun siihen kuntoon että sai tarvittavat osat (samalla purin myös muuta sisustaa) ja ne sai vaihdettua itelle.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Tikku
Viestit: 82
Liittynyt: 27.4.2008 17:56
Paikkakunta: Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja Tikku »

Kiitos paljon! Eiköhän tuo iteltäki onnistu noilla ohjeilla... tosin jos vaijerin vaihto tulee ajankohtaiseksi, niin se kai kovempi työmaa? Liukupinnat oon yleensä putsannu aina pesun yhteydessä, eli aika usein. Nyt myös öljysin ne ja onkin kyllä pitkän aikaa toiminut hyvin. Vielä kysymys, että mitäs osia tuonne mahdollisesti kannattais varata? Toki varaosa-auto on tuossa pihassa, mutta kai on samat osat, vaikka varaosa-auto onkin sedan? Kiitos vielä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 kori”