Listojen alla ruoste kukkaa

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Listojen alla ruoste kukkaa

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

no tää on niin tätä. ei oo mese edes museo iässä ja johan alkaa kukat kukkuu.. ei siinä mitään mutta kun tuo muhkurainen värivamma tulee jo näkyville ja se harmittaa..

olen aatellut nyt tämän kevään aikana ..ottasin listat irti, hiekkapuhaltasin ruosteet pois.. pohjustus ja pakkeli..

muttakun se maalaus homma tuolla metallihohtomaalilla vähän arveluttaa.. osaan kyllä maalata oikeen ruiskulla mutta en ole koskaan maalannut metallihohtomaalilla ..lakkaus :shock:

niinpä olen aatellut jospas maalaisin mersun alaosan kylki listasta alaspäin jollain tummemmalla värilla ja vetäis puskuritkin samalla sävyllä..

ainoo harmittava juttu on että täytyy maalata kylkilistan yläpuolelle noin 2cm ylöspäin.. no kaippa siihen löytäis jonkun välttävän näköisen romilistan vaikka MOTONETISTÄ..

mitäs mieltä olette tälläsestä kaksiväri ajatuksesta.. kun ei mulla oikeen olis rahhoo mihinkään maalarille tuota viedä.. saan kummiskin itte väriä pintaan niinkuin halvalla,,

ja mikä olis väri alaosassa.. yläosa on vaalean sininen.. :roll: :roll:
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10647
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Itse ehdottaisin tummemman sinistä taikka harmaata. Jossain oli värikartta siitä, millaisin variaatioin mersun on saanut. Viisaammat saa jatkaa.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

itse olen aatellut just jotakin tuollasta tumman harmaata. oikeen tummaa..

mistäköhän tollasen väri jutskan löytäis :roll:
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Oli kyllä ihan pakko sanoa, mutta mitä jos tekisit seuraavasti.

Ostaisit muutaman spraypullon ruskeaa maalia ja maalaisit auton sillä? Kun vielä huolehtisit, että maali on valmiiksi ruosteen väristä, niin ei tarvitsisi hioa ruosteita pois. Eikä haittaa, vaikka maali leviäisi hieman epätasaisesti ympäri autoa, koska tällöin olemassaolevat ruosteet naamioituvat paremmin "ruostemaalin" sekaan.

Käytännöllistä, vaivatonta ja suht halpaa?

Hyvä, tunnustan, nukuin viime yönä noin 5 tuntia :whistle: Tosiasiassa alkaa tuo ruosteiden paikkamaalaus koskettaa itseäkin pikkuhiljaa, joten mielenkiinnolla seurailen tätäkin topiccia.
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

no huh.. mä jo peljästyin.. ruosteen väristä maalia ehdottelet.. täytyy oikeen nappaa kuvia kunhan saan brojektin aloitettua.. OOTTELEN ilmojen lämpenemistä :D
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Joo älä välitä Samposta :roll:
Sillä on yksi kieroimmista huumorintajuista mitä maa päällään kantaa :shock:

Aikanaan paikkasin metallihohtovihreän mersun oven peltiä valkoisella sikaflexillä. Ei sitä autoa voinu edes pestä sen jälkeen. Tai ainakin piti tarkasti jättää se kohta pesemättä 8)
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

mä olen vähän sellanen jos jotain teen ja kun sitten lopulta teen se täytyy tehdä hyvin ellei todella hyvin.. ja nää ruosteet on semmoset jotka täytyy saada pois ettei heti tuu uusix .. muuten menee koko homma ketuille :evil:
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10647
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Mesen etusivulta löytyi tämä värikartta....
http://people.freenet.de/m-arc/br201/lacke/farben.htm
:oops:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

metallimaali on helppo maalata ei kyllä oukein herkästi valu eikä tarvi saada kiiltoa tupakin mittaisen tauon jälkeen lakka päälle se sitten valuukin herkästi tai jää vajaaksi tai on appelsiini pinnalla jos siinä ei ole mitään näistä niin siinä on sitten hyönteisiä :lol:
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Mitenkäs olisi kakkossarjalaisen muovihelmat? Niillä saisi aika hyvin peittoon koko alaosan, eikä tarvitsisi maalata kuin sen parin sentin alueelta :arrow: ei maksa kummoisia maalarillakaan. Listojen alle jäävät alueet taas voit itse korjata, kun ne eivät jää näkyville kuitenkaan.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

mä reijasin maalia ja lakkaa päälle.. ihan ok.. ei tuo mikään näyttely kärry ole sentäs.. laittasin muovihelmat jos saisin sellaset.. ostamaan ei viitsi ruveta.. oli niin hyvät vielä nuo ovet :wink:

ja toisaalta.. ruosteet on nyt poissa :D
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
jd-mies
Viestit: 59
Liittynyt: 25.11.2006 20:11

Viesti Kirjoittaja jd-mies »

dollarihymy kirjoitti:mä reijasin maalia ja lakkaa päälle.. ihan ok.. ei tuo mikään näyttely kärry ole sentäs.. laittasin muovihelmat jos saisin sellaset.. ostamaan ei viitsi ruveta.. oli niin hyvät vielä nuo ovet :wink:

ja toisaalta.. ruosteet on nyt poissa :D
Eli kyseessä oli ilmeisestikkin metalliväri :roll: ?näkyykö selvä raja maalaamattoman ja maalatun kanssa?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 kori”