imastoinnin/puhaltimen säätönapit

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
zero_cool
Viestit: 30
Liittynyt: 18.6.2007 20:42
Paikkakunta: Ylivieska

imastoinnin/puhaltimen säätönapit

Viesti Kirjoittaja zero_cool »

Eli iltaa vaan herras/rouvas väelle. Tuli taas hommattua w124:nen 300E ja pitäs vaihtaa siihen lamppuja sinne ilmastoinnin säätönappeihin ja valokatkasijaan. Mitenkä ne napit saa ehjänä irti?

Ja sitten olis vielä toinen kysymys mikä on konetilassa jarrupääsylinterin edessä olevan valinta kytkin? Jossa on asentoja:1, 2, 3, S, 5, N ja 7. Lukikohan siinä että ETZ KAT. Tuosta ensimmäisestä kirjain yhdistelmästä en oo varma.

Ja eihän tässä vakkarikaan toimi mutta koitan selevitellä huomenna sitä asiaa :)

Mutta kiitos etukäteen vastauksista!
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Itse olen irrottanut ne pihdeillä – pihtien ja nupin väliin esim. jotain kangasta. Älä laita liian isoja hehkuja. Taitaa 0,4 W riittää.

Sillä EZL-nupilla säädetään sytytyksen ennakkoa. N on tarkoitettu saksan normaalibensalle, jota taitaa olla jotain 92-oktaanista. Suomen oloissa S pitäisi olla oikea. Ne muut asennot ovat sitten joko testiasentoja taikka sitten vielä myöhäisemmän sytytyksen asentoja – riippuu boksista.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
zero_cool
Viestit: 30
Liittynyt: 18.6.2007 20:42
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja zero_cool »

Kiitoksia Ristolle. Sen takia kyselin kun mulla oli ässäsä samanlainen ilmastoinnin säätö ja siitä oli joku irrotellu niitä nappeja ja oli menny jotain klipsejä poikki. Niitä nappeja sai sitten ajon aikana kerätä pitkin lattioita. Kun puhallusta vaihto. :D

N:asennossa on se sytyn säätö nyt.

Onko enää olemassa kunnollista VIN-dekooderia mistä näkis juurikin sen varustelistan minkä näki ennen sieltä itänaapureiden sivustolta?
Avatar
Moska
Viestit: 410
Liittynyt: 03.2.2008 23:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Moska »

Lämpö auttaa nuissa napeissakin, eli kapiini kuumaksi ennen irroitusta
zero_cool
Viestit: 30
Liittynyt: 18.6.2007 20:42
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja zero_cool »

Auto on tällä hetkelläkin +20c hallisa. jospa se riittäs :)
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,

Pitäisi riittää. Itellä on tallissa n. 15 astetta ja ehjinä ovat irronneet. Pitää vaan yrittää vetää suoraan ulospäin.

Sitä sytyn säätönuppia voisi koettaa käyttää S-asennossa. Jos ei nakuta, niin voi ehken säästää vähän bensaa / tuoda minimaalisen määrän lisää tehoa. :D

Moska: sullahan on vissiin se säätönuppi 3-asennossa? Vastaa koslaan asennetun uudemman boksin S-asentoa.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Moska
Viestit: 410
Liittynyt: 03.2.2008 23:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Moska »

Joo se on samassa asennossa ollu oikestaan kokoajan
zero_cool
Viestit: 30
Liittynyt: 18.6.2007 20:42
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja zero_cool »

Ei muuten ollut täsä mallissa irtoavat napit otin sen puuosan pois. Sen alla oli 2 semoosta hopian väristä teippiä ja niiden alla oli 1,2w polttimot ne kun vaihto. Niin valkeus tuli :)

Mutta kiitos kuitenkin vinkistä.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

zero_cool kirjoitti:Ei muuten ollut täsä mallissa irtoavat napit otin sen puuosan pois. Sen alla oli 2 semoosta hopian väristä teippiä ja niiden alla oli 1,2w polttimot ne kun vaihto. Niin valkeus tuli :)
Hetkinen... Onko sulla siinä automaatti-ilmastointi? Nuo meidän ohjeet oli manuaali-ilmastoinnin puhaltimen ja suunnanvalitsimen nuppien irrotukseen. Manuaalimallissa ei lahopuu irtoa ennen nuppien irrotusta.

Hyvä, että selvisi, etkä alkanut repiä nappuloita irti. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
zero_cool
Viestit: 30
Liittynyt: 18.6.2007 20:42
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja zero_cool »

Joo. Automaatti ilmastointi kyseessä :)
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

zero_cool kirjoitti:Sen alla oli 2 semoosta hopian väristä teippiä ja niiden alla oli 1,2w polttimot ne kun vaihto. Niin valkeus tuli :)
Milläs muuten sait ne polttimot pois paikoiltaan? Omaan meseen tarvis kanssa vaihtaa nuo polttimot. :ei_tajuu:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
zero_cool
Viestit: 30
Liittynyt: 18.6.2007 20:42
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja zero_cool »

ahashan se reikä on mutta kyllä ne sopivalla letkulla sieltä pois sai :)

Eli painaa letkun polttimon päälle. ja varovasti nitkuttaa ja vetää.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 kori”