Käykö mersuun muun merkkisen auton ratti?

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
ville8711
Viestit: 16
Liittynyt: 30.10.2013 9:20
Paikkakunta: Savonlinna

Käykö mersuun muun merkkisen auton ratti?

Viesti Kirjoittaja ville8711 »

Onko mersun ohjausakselissa ihan uniikki pooritus, vai olisko mahdollista että jossain muussa autossa ollut ratti kävisi tuohon?

On nimittäin aika isohko tuo 230E:n (87) oma ratti :)
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Ihan uniikki on. mutta laita siihe tuninkiratti! tai alkuperäinen Sportline ratti, se on 3cm pienempi kuin se wanha ruori.

esim:
[nettivaraosa]1527587[/nettivaraosa]
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
ville8711
Viestit: 16
Liittynyt: 30.10.2013 9:20
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja ville8711 »

kiitti tiedosta :) olis ollu tuossa luisin tuuninkiratti datsunin keskiöllä, mutta jooh.. pitänee laittaa siihen keskiö tai koko ratti hakuseen!


ei vastanneella sattuis ylimääräistä olemaan? ;)
janttu
Viestit: 342
Liittynyt: 22.10.2010 15:18
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja janttu »

nuissa vanhemmissa lankuissa on kyllä hurjat ruorit, eti uudempi eli se pienin vakio ruori niin on just passeli ja näkee mittariakin vielä lukea.
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
ville8711
Viestit: 16
Liittynyt: 30.10.2013 9:20
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja ville8711 »

Juu sitä mietinkin, et ei liian pientä rattiakaan viittis laittaa ku mittarit peittyy eikä yllä käsi ikkunankarmilta :D

Pitänee ettiä jostai sitä uuemman mallin alkuperäistä rattia, jos kohtuuhintaan löytyis.
janttu
Viestit: 342
Liittynyt: 22.10.2010 15:18
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja janttu »

jos ei nahkanen tarvia olla niin löytyy varmasti edullisesti.
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
ville8711
Viestit: 16
Liittynyt: 30.10.2013 9:20
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja ville8711 »

Joo ei tarvitse.

Jos jollain on ylimääräsiä niin voi linkittää.

Siis onko tuo kuvissa näkyvä: http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/924531 pienempi ku tuo -87 vakioratti? Kuvista ei oikein erota.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Lievä ot, mut mikähän keskiö passais sprinteriin....? Tai tietääkö joku missä ois järkevän hintasia keskiöitä, rattejahan kyl löytyy.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
janttu
Viestit: 342
Liittynyt: 22.10.2010 15:18
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja janttu »

ei varmaan pienin ole mutta kysäse halkaisia.
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
ville8711
Viestit: 16
Liittynyt: 30.10.2013 9:20
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja ville8711 »

400 mm on kuulemma halkaisijaltaan tuo Sportline-ratti, eli ei kovin paljon perusrattia pienempi.

Luisin 13" ratti omaan kulkineeseen hommattu foorumin kautta :)
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

390mm on Sportlinen ratti.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Sergey kirjoitti:390mm on Sportlinen ratti.
Ja se oli vissiin tämmönen ja uuemmissa bägin kans?

Kuva



Mikä se tämmönen 400m ratti oli? Joku vakio faceliftin jota ei oo ku muutamassa veisliftatussa? Sportlinen rattina näitäki kyllä kaupitellaan. :D

Kuva
E46 330D & E46 328i
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tuossaha o kaksi kuvaa samanlaisesta ratista? Eli Nahkaratti ilman bägiä, halkasija se sama 390mm. En oo muute ikinä ees kuullu 400mm ratista? Muovinen on muistaakseni 420 tai 430mm.

Miul sportissa o bäggi ja halkasija 390mm eli amerikkalaisittain 15.3"
Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Kyllä tuos yllä on 2 erilaista rattia :!:

Keltsillä oli aikanaan kääpiössä (ei ollu sportline) tuo ylempi ratti,ite oon ostanu tuon alemman "jälkiasennus ratin",lie lähtöjään w140 koppasesta :roll: ihan vain veikkaus :roll: voisin jopa vähä väittää että tuo ylempi on pienempi kun tuo alempi ratti :shock:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Eikös facelifteissä ole kaikissa tuollainen alempi ratti? Mummielestä ainakin E124:ssa oli 2x bägi vakiona?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

sonikki kirjoitti:Eikös facelifteissä ole kaikissa tuollainen alempi ratti? Mummielestä ainakin E124:ssa oli 2x bägi vakiona?
Enno nähny ku harvoissa. livenä nähny muissa ko tenavassa kerran. :D
E46 330D & E46 328i
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Sergey kirjoitti:En oo muute ikinä ees kuullu 400mm ratista?
Mulla on kyllä tossa lankisessa tämmönen varuste:

280 STEERING WHEEL (400 MM DIA.) AND GEARSHIFT LEVER IN LEATHER TRIM; ON W202 390 MM DIA.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Jaajoo nii noissaha o nuo alapienat eri kohassa. Olisko tuo ns. kapeammalla alaosalla 400mm? ts Dixonin kuvassa ylempi?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Toi mun 400mm ratti on ulkonäöltään tismalleen samanlainen kun 123/124/126 perusratti, halkasija vaan pienempi. Täytyy kuitenkis varuulta mitata, että on tosiaan ton 400mm. Senverta kulahtannu se on, että olis tehtaalla laitettu ratti :tuumaus:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
ville8711
Viestit: 16
Liittynyt: 30.10.2013 9:20
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja ville8711 »

Jjooh..

Luisin ratti paikallaan (320 mm halkaisija)

Peittää aika ikävästi missä tahansa penkin asennossa nopeusalueen 50-160 kmh, bensamittarin lähes kokonaan ja kierroslukumittarin alueelta 1-4 K rpm..

Muuten on kyllä hyvä käteen ja asiallisen näköinen.

Pitänee alkaa etsiskelemään Sportlinen rattia ja laittaa Luisin ratti myyntiin :)
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

Mulla olis semmonen nahkane bäkitön 390mm 150€
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ville8711
Viestit: 16
Liittynyt: 30.10.2013 9:20
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja ville8711 »

Vähän turhan kallis on tuon hintaluokan vehkeeseen :)

Ei tarviis olla nahkainen ja plussaa ois jos olis vaihdossa tarvetta tolle Luisin ratille
janttu
Viestit: 342
Liittynyt: 22.10.2010 15:18
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja janttu »

390mm nahkaratti tuossa omassa ja ihan sopiva minun mielestä.
ja ei bäggiä.
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Tuollanen on se 400mm ratti

Kuva

Kuva
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
ville8711
Viestit: 16
Liittynyt: 30.10.2013 9:20
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja ville8711 »

No just tollanen ratti tuossa itelläkin on vakiona.

Tuntuu vaan vaikealta ajaa tuolla ainakin talvikelissä (luisun "yllättäessä"), kun alakehä ottaa kiinni polveen ja yläkeha tuulilasiin :lol:

Nyt on postissa matkalla vajaa 15" Luisin nahkaratti, jospa se olisi kompromissi tuon ylikokoisen ruorin ja liian pienen mittarit peittävän tuuninkipyörän väliltä :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 kori”