Ovipaneelien irrotus?
Ovipaneelien irrotus?
Eli tarkotus ois pukata sähkönostimet etuikkunoille tohon lossiin ja mietiskelin että mites on ne sisäpuolen paneelit kiinni ja miten saa irti niin että pääsee moottoreita yms. näpertämään sinne?
e30 320i -88
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
Re: Ovipaneelien irrotus?
Mekasta löytyy:BLIZ kirjoitti:Eli tarkotus ois pukata sähkönostimet etuikkunoille tohon lossiin ja mietiskelin että mites on ne sisäpuolen paneelit kiinni ja miten saa irti niin että pääsee moottoreita yms. näpertämään sinne?
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... n_irroitus
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
katos, luulis jo että vuoden ku täällä oon pyöriny niin muistasin tuon mekan mutta ei kiitos Dry kun opastit puusilmää
saa pistää topikin bittitaivaaseen mun puolesta
saa pistää topikin bittitaivaaseen mun puolesta
e30 320i -88
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
Huhut kertovat, että niissä on jopa sähkölasit, joita voi vieläpä kauko-ohjata avaimella. Eriasia on, kuinka ne toimivat ja ennen kaikkea, milloin ne eivät toimi (Yleensä tällainen ilmiö lienee odotettavissa yli -25:n asteen pakkasessa ja vesisateella).AM kirjoitti:Onko Volvoissa nykyään jo oviverhoilutkin Niin se vaan kehitys menee sielläkin eteenpäin
BMW 318d -09
Jatkokysymys kaikille ovipahvien kanssa miekkailleille...
Takaoven pahvi tuli taannoin räpelöityä irti auki-asentoon hirttäneen ovenrajoittimen inhaloimiseksi. Tiukassa istui mutta irtosi lopulta.
Nyt ovat luurangot alkaneet kalistella garderoobien perukoilla, ja tummanpuhuvat menneisyyden varjot synkistävät JuMun tarpoman kivisen kinttupolun varret.
Nimittäin tuli hätäpäissään oltua ehkä aavistuksen verran turhan riuska otteissaan tuota takaoven verhoilupaffia irrotettaessa. Eikös sen kumitiivisteen kuulukin lähteä ovipahvin mukana irti ovesta? No niinpä niin, kiva juttu.
Jonkin aikaa ihmettelin takimmaisen kolmioikkunan alareunan kumitiivisteen taakse pureutuneiden metallisten "kynsien" tarkoitusta ja mahdollista oikeaa asennustapaa niiden saamiseksi takaisin paikoilleen siten että niistä jotain hyötyäkin olisi ollut. No nytpä sitten on ajan kanssa valjennut niiden syvin olemus. Ko takaovipahvin vinyyliverhoilu on nyt alkanut helteiden vaikutuksesta rullautua kolmioikkunan kohdilta suoraksi tiivisteen päälle, ja tämä aiheuttaa itse aiheutettuna töpeksintänä erittäin suurta sisäistä tuskaa.
Eli nähtävästi tulee irroittaa samainen ovipahvi uudelleen, tällä kertaa yrityksellä saada se takimmainen tiivisteenpätkäkin mukaan. Vinyylin uskon saavani taittumaan takaisin paikoilleen, mutta mikä mahtaa olla se oikea asennustapa noiden metalliklipsien kanssa. Liekö kellään hallussaan tietoa aiheesta, tai vielä parempaa, kuvamateriaalia?
Takaoven pahvi tuli taannoin räpelöityä irti auki-asentoon hirttäneen ovenrajoittimen inhaloimiseksi. Tiukassa istui mutta irtosi lopulta.
Nyt ovat luurangot alkaneet kalistella garderoobien perukoilla, ja tummanpuhuvat menneisyyden varjot synkistävät JuMun tarpoman kivisen kinttupolun varret.
Nimittäin tuli hätäpäissään oltua ehkä aavistuksen verran turhan riuska otteissaan tuota takaoven verhoilupaffia irrotettaessa. Eikös sen kumitiivisteen kuulukin lähteä ovipahvin mukana irti ovesta? No niinpä niin, kiva juttu.
Jonkin aikaa ihmettelin takimmaisen kolmioikkunan alareunan kumitiivisteen taakse pureutuneiden metallisten "kynsien" tarkoitusta ja mahdollista oikeaa asennustapaa niiden saamiseksi takaisin paikoilleen siten että niistä jotain hyötyäkin olisi ollut. No nytpä sitten on ajan kanssa valjennut niiden syvin olemus. Ko takaovipahvin vinyyliverhoilu on nyt alkanut helteiden vaikutuksesta rullautua kolmioikkunan kohdilta suoraksi tiivisteen päälle, ja tämä aiheuttaa itse aiheutettuna töpeksintänä erittäin suurta sisäistä tuskaa.
Eli nähtävästi tulee irroittaa samainen ovipahvi uudelleen, tällä kertaa yrityksellä saada se takimmainen tiivisteenpätkäkin mukaan. Vinyylin uskon saavani taittumaan takaisin paikoilleen, mutta mikä mahtaa olla se oikea asennustapa noiden metalliklipsien kanssa. Liekö kellään hallussaan tietoa aiheesta, tai vielä parempaa, kuvamateriaalia?
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Viikko sitten tuli purettua toisesta takaovesta pahvi pois. Tiukassa oli, mutta irti lähti. Mulla irtosi ne klipsit kokonaan ja kilisivät hetken lattialla. Pienen pähkäilyn jälkeen löytyi niillekkin (3kpl) paikka takimmaisen kolmioikkunan alapuolelta kumitiiviteen alta. Siellä on levettu ne paikat, johon se klipsi tulee. Ovipahvin sai takasin paikalleen, kun ensin laittaa yläpään hollille(ja muistaa katsoa, että se oven lukitusnamikka menee reikäänsä. Mulla ei mennyt=uusinta) ja sitten painaa pahvia ovea kohti samalla alaspäin painaen. Ja muistaa kattoa, että kaikki ne koukut on menneet oikeisiin kolosiin. Kyllä se siitä paikkansa löytää.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Juu, sinnehän kolosiinhan sinne tiivisteen raunan taakse ne klipsit menee. Mutta miten ne sitten kiinnittyvät ovipahviin, ja miten kiinnitys hoituu asennettaessa ovipahvi paikoilleen jälkeenpäin?
Ei ole montaa kuukautta aikaa kun oli itsellä tuo pahvi pois, mutta silloin kun jotain asentelee niin on pitävinään niin kiirettä ettei aina ehdi joka klipsin tarkoitusta miettimään... Nyt on sitten aikaa surkutella kun väärästä asennuksesta johtuen joku paikka repsottaa.
Ei ole montaa kuukautta aikaa kun oli itsellä tuo pahvi pois, mutta silloin kun jotain asentelee niin on pitävinään niin kiirettä ettei aina ehdi joka klipsin tarkoitusta miettimään... Nyt on sitten aikaa surkutella kun väärästä asennuksesta johtuen joku paikka repsottaa.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Miten sait takaoven pahvin irti...
Miten sait tai onnistuit saamaan oven pahvin irti oven olessa lukossa, itsellä nyt kävi siten että ovi ei auennut ulkoa päin ja ajattelin lapsilukon olevan päällä ja napsautin vivun toiseen asentoon sitten ei auennut sisältäkään ja ei myös ulkoakaan miten saan ehjänä pahvin pois ja mikä vika...
JuMu S kirjoitti:Jatkokysymys kaikille ovipahvien kanssa miekkailleille...
Takaoven pahvi tuli taannoin räpelöityä irti auki-asentoon hirttäneen ovenrajoittimen inhaloimiseksi. Tiukassa istui mutta irtosi lopulta.
Nyt ovat luurangot alkaneet kalistella garderoobien perukoilla, ja tummanpuhuvat menneisyyden varjot synkistävät JuMun tarpoman kivisen kinttupolun varret.
Nimittäin tuli hätäpäissään oltua ehkä aavistuksen verran turhan riuska otteissaan tuota takaoven verhoilupaffia irrotettaessa. Eikös sen kumitiivisteen kuulukin lähteä ovipahvin mukana irti ovesta? No niinpä niin, kiva juttu.
Jonkin aikaa ihmettelin takimmaisen kolmioikkunan alareunan kumitiivisteen taakse pureutuneiden metallisten "kynsien" tarkoitusta ja mahdollista oikeaa asennustapaa niiden saamiseksi takaisin paikoilleen siten että niistä jotain hyötyäkin olisi ollut. No nytpä sitten on ajan kanssa valjennut niiden syvin olemus. Ko takaovipahvin vinyyliverhoilu on nyt alkanut helteiden vaikutuksesta rullautua kolmioikkunan kohdilta suoraksi tiivisteen päälle, ja tämä aiheuttaa itse aiheutettuna töpeksintänä erittäin suurta sisäistä tuskaa.
Eli nähtävästi tulee irroittaa samainen ovipahvi uudelleen, tällä kertaa yrityksellä saada se takimmainen tiivisteenpätkäkin mukaan. Vinyylin uskon saavani taittumaan takaisin paikoilleen, mutta mikä mahtaa olla se oikea asennustapa noiden metalliklipsien kanssa. Liekö kellään hallussaan tietoa aiheesta, tai vielä parempaa, kuvamateriaalia?
EX Lintta, MB W124 200D, 4-lov.man Vm-1987 ajettu: 220th