124 valojen korkeussäätök

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

124 valojen korkeussäätök

Viesti Kirjoittaja Köster »

Hellou tietäjät!

Laitoin tuossa 124 E 300 D turbon tuontimallin ja huomasin oitis , jotta ei tapahdu mitään liikettä säätökiekosta pyöritettäessä.
Olisko ehdotuksia mistä alottaa?
Sivuvilkutkin jo hommattu jos huomenissa puhkos lokasuojat...
Kuinkas tuo bägimallin ratin irroitus, tuppaa narisemaan käännöksissä josko sais voideltua akselia ratti irti paremmin vai mistä lie kitisee?
Vai läsähtääkö nuo bägit silmille jos aukomaan alkaa??

Anyway tuo säätömekanismin vuotokohta tms. Vakio syy kiinnostaa jos jollakin hajua asiasta, kunnossa olevä säädin näemmä suhahtaa mut tässä ei tapahdu mitään? Vuotoko vai mikä lie, onko vakiopaikkoja joista aloittasin projektin jos nuo vilkut saan paikalleen ensin..
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Vakiopaikkoja on itse säädin, umpion päät ja liitokset kuskin kohdalla tulipellin luona jarrutehostajan takana.
® Mesen linttaklubi
Saku124
Viestit: 103
Liittynyt: 23.4.2014 23:42

Viesti Kirjoittaja Saku124 »

Valojen korkeudensäädöstä en osaa sanoa miten se säätönappi toimii, mutta eihän sinne mene kuin 2 letkua?

Ja jos se valojen korkeudensäätö nappi jostain vuotaisi ilmaa niin ei auton pitäisi sammua.

Näin kävi itsellä kun purkasin kojetaulua ja ihmettelin auton käydessä miksei se sammunut enään avaimesta. Oli siis valojen säätönappula irti silloin:)

Tarkista nyt alipaineletkujen liitokset ja mahdolliset tukokset/vääntymät alipaineletkuissa kuitenkin. Voihan olla umpiossakin vikaa.

Juuri tuollaisesta autosta en ole ottanut airbaggia poies ikinä, enkä rattia.

Mutta yleensähän ratin irroitus airbag autoissa menee niin että ihan ensiksi irroitetaan akun kengät akusta irti, odotetaan vaikka varmuuden vuoksi 10minuuttia ettei mitään sähköä enään ole airbag järjestelmässä.
Sitten sieltä ratin takaa mahdollisesti löytyy muutamia ruuveja jotka auki ruuvaamalla koko airbag paketti lähtee irti. Se sitten laitetaan pöydälle paikkaan josta se ei tipu maahan ja on muutenkin turvassa.

Sieltä airbagin alta sitten paljastuu varmaankin rattia kiinni pitävä iso mutteri joka otetaan auki ja sitten ratti lähtee irti kun vähän sitä heiluttelee ja vetää.

Ehkä itse laittaisin ratin mutterin vielä kierrelukitteella kiinni niin ei ainakaan irtoa ajossa. Näitäkin on tullut vastaan kun muutaman vuoden vanhassa autossa jossa ei ikinä ole ollut ratti auki, niin sieltä on lähtenyt ratin mutteri melkein kokonaan irti ja ratti heiluu todella paljon :)

Niin ja ei kannata laittaa virtoja sitten päälle kun airbag on irti autosta, jää vielä joku varotusvalo palamaan. Ja muistaa liittimen laittaa myös kiinni kasattaessa:D
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Arto N kirjoitti:Vakiopaikkoja on itse säädin, umpion päät ja liitokset kuskin kohdalla tulipellin luona jarrutehostajan takana.
Tänk juu!

Tästäpä aluksi, ja sitten lisää ihmettelemään......kolme putkee tuli/meni siitä säädinkiekon takaa...kohtuu kuosissa näytti olevan, ehkäpä lainaan toisesta lankusta säädintä ensin, siinä ainakin pelaa kaikki jos saman mallinen härpäke kyseessä....

Tuo ratti narinoineen saanee vielä odotella kunnes varmistuu katsastuskuviot ensin, ikävää nuo valojen syttymiset, niiden sammuttelu rahastuksista puhumattakaan....! :roll:
Nippe
Viestit: 331
Liittynyt: 26.2.2007 20:41
Paikkakunta: Rivervalley

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Mulla on letkut halki, valolta tulipeltiin asti.
Pitäs vauhtaa ku löytys intoo.
MB s203 270cdi -04
MB s124 300td -91 tuned by PPD
MB s124 300e24v -91(ex)
MB w210 220d -96(ex)
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Nippe kirjoitti:Mulla on letkut halki, valolta tulipeltiin asti.
Pitäs vauhtaa ku löytys intoo.
Saapiko tuota letkua ihan motonet tavarana?, näyttää kyllä ehjiltä silmämääräisesti. Selvinnee ku puhalteloo ja kattoo vuotaako sitte mistään vaikka saippuvettä pintaan jos ei muute huomaa.....
Nippe
Viestit: 331
Liittynyt: 26.2.2007 20:41
Paikkakunta: Rivervalley

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Uskosin, että löytyy motonetistäkin.

Ihan sellasta muovista paineilmaletkua (sinistä) ostin. Olikohan 7€ 10m
Liitoksien tekoa varten otin kumista polttoaineletkua, jollen saa esim. liittimiä vaihdettua.
MB s203 270cdi -04
MB s124 300td -91 tuned by PPD
MB s124 300e24v -91(ex)
MB w210 220d -96(ex)
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Nippe kirjoitti:Uskosin, että löytyy motonetistäkin.

Ihan sellasta muovista paineilmaletkua (sinistä) ostin. Olikohan 7€ 10m
Liitoksien tekoa varten otin kumista polttoaineletkua, jollen saa esim. liittimiä vaihdettua.
No niin, käytimpä lankun rekisteröintikatsastuksessa ym asiat samalla toimittelin.... Aikas homman tekivät, tunti kahteen mieheen
Nyt saa sitte körötellä seuraavan vuoden marraskuulle jahka veropäätös saapuu enne joulua....
Siis vieläkään noita valojen korkeuden säätimen tutkimuksia ei ole ehtinyt tekemään, mutta onhan nuo kunnostettava jahka ehtii... Ensin tietenkin öljyt jokapaikkaan ja jarru sekä jäähdytysnesteet uusiksi ja alkuperäisen mukaiseksi, febi syyläriin ja tehostimeen jo ootteleekin, kun vielä moottoriin vaihteistoon ja peräänkin peräänkin sopivat keksii kyl se siitä. Olisikohan Omat öljyt motonetissa perään ja TB koneeseen ja laatikkoon ok. Jos vaikka nostimet ei alkais naputtelemaan enempi ku nykyisillä. Saattas olla Valvolinet sisällä ja aika topakoilla kilometreillä otaksun.....
Kiitän tiedosta, hyvä tietää tuo letkumahdollisuus
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 kori”