Takaluukun sulkemis-systeemi??

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Lisko-

Takaluukun sulkemis-systeemi??

Viesti Kirjoittaja Lisko- »

Moi, kiitoksia hyvästä sivustosta.

En löytäny tälläsestä ongelmasta mitään tietoa, kun takaluukun farmarissa (124 -89) laskee alas, niin jonkunlaisen sydeemin pitäis vetää se itestään kiinni (?), mutta mulla se ei ainakaan toimi. Otin pahvin irti ja yritin katella sinne, mut en oikeen ymmärtäny mitään siitä systeemistä. Paljon johtoa, ja vähän ymmärrystä... Tyhjäkäynnillä kierrokset muuttuu hieman vähäksi aikaa kun laittaa luukun kiinni.... Yksikertaisesti siis että onko kellään mitään tietoa sen systeemin anatomiasta?? :?
dealer
Itämaan tietäjä

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tervetuloa Meselle Lisko-.

Ei se systeemi toimi minunkaan autossani ...

Pahvin takana on se lukkosysteemi johon menee johtoja, ison nyrkin kokoinen osa.
Siinä on pari kolme mikrokytkintä jotka ohjaavat sähkömoottoria (moottori on samassa paketissa ja kääntää siis vain lukon kielekettä), se "surauttaa" luukun kiinni kun se on laskettu varovasti "ensimmäiseen lukkoasentoon".

Mutta kuten sanottu ei toimi minun lavetissa, kertokoot viisaammat tarkemmin toimintaperiaatteesta... :roll:
romu
Orkkis-entusiasti

Viesti Kirjoittaja romu »

Idioottivarmasti on täällä toiminut, auton ikä huomioiden (21v).

Mielelläni tekisin johtopäätöksen että lukkokoneisto ei ole mitenkään vikaherkkä. Johtosarja taas on. Uskoisin että ensimmäiseksi kannattaisi tutkia tuleeko sähkö ko. heebelille. Saranan seuduilta johtosarjasta etsisin ongelmaa, mikäli jännite ei tule perille. :roll:

(Olen kyllä kuullut vetomoottorin savunneen jos luukun väliin on jäänyt jotakin. Itse olen visusti varonut sitä. :!:)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 kori”