W124 260E
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Samanlaisella kuin ne ylemmät.
5mm kuusiokolobitsi, siihen 1/4" hylsyadapteri ja puolipitkä jatko sekä pikkuräikkä. Sopivanmittasella L-kuusiokolollakin saa avattua lenkkiavain jatkovartena. Jos kädet on tiellä, niin tunneli ja visko alta pois.
Kutostenavassa on vielä ahtaampi, vaan lähtee siitäkin muuta purkamatta.

5mm kuusiokolobitsi, siihen 1/4" hylsyadapteri ja puolipitkä jatko sekä pikkuräikkä. Sopivanmittasella L-kuusiokolollakin saa avattua lenkkiavain jatkovartena. Jos kädet on tiellä, niin tunneli ja visko alta pois.
Kutostenavassa on vielä ahtaampi, vaan lähtee siitäkin muuta purkamatta.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Virranjakajan kansi lähti tänään irti ja hyvältä näytti pyörijää myöten ja ei ollut kosteutta.
Alkaa konstit loppumaan tuon käyntihäiriön kanssa.
Ajossa veto loppuu kuin kääntäisi virrat avaimesta pois ja röpöttää kun yrittää kiihdyttää,nykii ja tyhjäkäynti seilaa ja sammuilee.
Välillä taas tuntuu pelaavan ja silloin tyhjäkäynti on n.700rpm ja seilaa viisarin verran.
Ei tunnu olevan väliä onko kone kylmä tai kuuma.
Tähän mennessä vaihdettu uusi:bensapumpunrele,ylijänniterele,polttoainesuodatin,tyhjäkäyntimoottoriin suihkutettu WD40,ilmavuotoja ei ole ainakaan vielä tullut vastaan,kaasuvivuston mikrokytkin naksahtaa heti kun vivusto alkaa liikkumaan,tulpat ei näyttänyt huonoilta eikä tulpanjohdot räpissyt vaikka sumupullolla tarjosi niihin vettä.
Mitähän sitä sitten keksisi?
Alkaa konstit loppumaan tuon käyntihäiriön kanssa.
Ajossa veto loppuu kuin kääntäisi virrat avaimesta pois ja röpöttää kun yrittää kiihdyttää,nykii ja tyhjäkäynti seilaa ja sammuilee.
Välillä taas tuntuu pelaavan ja silloin tyhjäkäynti on n.700rpm ja seilaa viisarin verran.
Ei tunnu olevan väliä onko kone kylmä tai kuuma.
Tähän mennessä vaihdettu uusi:bensapumpunrele,ylijänniterele,polttoainesuodatin,tyhjäkäyntimoottoriin suihkutettu WD40,ilmavuotoja ei ole ainakaan vielä tullut vastaan,kaasuvivuston mikrokytkin naksahtaa heti kun vivusto alkaa liikkumaan,tulpat ei näyttänyt huonoilta eikä tulpanjohdot räpissyt vaikka sumupullolla tarjosi niihin vettä.
Mitähän sitä sitten keksisi?

Onko noin?
Nyt tosin paikallaan jotain Made in Italy (lukee ainakin pyörijässä) kuraa mutta hyväkuntoiselta näytti kansi ja pyörijä.
Ei ihan suotta viitsisi vaihdella.
Nyt tosin paikallaan jotain Made in Italy (lukee ainakin pyörijässä) kuraa mutta hyväkuntoiselta näytti kansi ja pyörijä.
Ei ihan suotta viitsisi vaihdella.
Viimeksi muokannut Patrol31, 27.8.2012 22:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Tänään vaihdettu kokeeksi vain uusi Bremin pyörijä,ei vaikutusta.
Jakajankannessa ei sisäpuolella mitään jälkiä että olis tuli karkaillut vaan aivan puhdas ja kuiva.
Eikös kierroslukumittarin pitäisi tippua nollille kun veto katkeaa ajossa vaikka sekunniksi jos sytytysvika?
Ei nimittäin tipu.
Ruiskunohjausboxi menee huomenna syyniin stereomikroskoopin alle.
Ja sen jälkeen tyhjennetään tankki kokonaan irroitamalla se.
Jakajankannessa ei sisäpuolella mitään jälkiä että olis tuli karkaillut vaan aivan puhdas ja kuiva.
Eikös kierroslukumittarin pitäisi tippua nollille kun veto katkeaa ajossa vaikka sekunniksi jos sytytysvika?
Ei nimittäin tipu.
Ruiskunohjausboxi menee huomenna syyniin stereomikroskoopin alle.
Ja sen jälkeen tyhjennetään tankki kokonaan irroitamalla se.
joo, bremi on kestäny minulla sellasta 5-11 kuukautta ja sen jälkee menny vaihtoon. osa on iha kauheas kunnos ollu ja osa ihan kuin uusia. ne ei vaa kestä jostain syystä. vuonna 1997 asennettu bosch mulla on takakontissa varallla jos kipuna karkaa 

I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Itellä teki tuos kupeen lintas kaikkee hauskaa puolalta jakajalle menevä piuha.
Oli pikkuse joku sen huosti sijoitellu, oli hinkannut kuoren rikki ja löi siitä väillä maihin.
Oli pikkuse joku sen huosti sijoitellu, oli hinkannut kuoren rikki ja löi siitä väillä maihin.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Eilen vaihdoin 260 kattikoneeseen 300:sesta koko määränjakajan oman jumivan tilalle ja säädin seokset diagnostiikkapistokkeesta mitatun pulssisuhteen perusteella. Päästöt katoin varulta vielä putken päästä ja oli kerrasta kun uuvessa. Lambdaksi valittiin jo aiemmin Mitsusta yli jäänyt Denson anturi.
Ny pelaa ko enkelin p*rse, aiemmin pätki, ryyty ja nakkeli tyhjäkäyntikierroksia miten sattuu, kulutus oli tolkuton.
Sytkäosiin ei koskettu.


Sytkäosiin ei koskettu.

Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Tuossa ei minun mielestä kattia ole,eka vaimennin on siellä etupenkkien takana ja en ole mitään lambdoja putkesta löytänyt.
Edelleen eikös syttyviassa kun autosta häviää veto esim. sekunniksi niin kierroslukumittari pitäisi heittää nollille?
2 ruiskunrunkoa on kontissa ja toisessa myös määräjakaja,onkos rungon ja määräjakajan välissä millainen tiiviste?
Jos tosiaan joku tietää näistä jotain Lahden seudulla niin ottakoon yhteyttä.
Menee muuten varmaan viallisena myyntiin,harmi vaan kun olisi ollut kori niin pirun hyvässä kunnossa.
Edelleen eikös syttyviassa kun autosta häviää veto esim. sekunniksi niin kierroslukumittari pitäisi heittää nollille?
2 ruiskunrunkoa on kontissa ja toisessa myös määräjakaja,onkos rungon ja määräjakajan välissä millainen tiiviste?
Jos tosiaan joku tietää näistä jotain Lahden seudulla niin ottakoon yhteyttä.
Menee muuten varmaan viallisena myyntiin,harmi vaan kun olisi ollut kori niin pirun hyvässä kunnossa.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Eikaisse korkeajännitepuolen vikaantuissa nuin tee.Patrol31 kirjoitti: Edelleen eikös syttyviassa kun autosta häviää veto esim. sekunniksi niin kierroslukumittari pitäisi heittää nollille?
Elä lannistu.Patrol31 kirjoitti:Menee muuten varmaan viallisena myyntiin,harmi vaan kun olisi ollut kori niin pirun hyvässä kunnossa.

Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Bensapumpunrele on edellisen omistajan mukaan uusi ja näyttääkin siltä.
Vaihdoin vielä uuden ylijännitereleen kun vanha oli murjottu ikävän näköiseksi.
Heinolan reissu pistetään korvan taakse.
Vaihdoin vielä uuden ylijännitereleen kun vanha oli murjottu ikävän näköiseksi.
Heinolan reissu pistetään korvan taakse.
Viimeksi muokannut Patrol31, 31.8.2012 23:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Kaasuläpän asentotunnistimen liitin. Tuo kertoo poksille että läppä on kiinni ja kierroksia tulee alkaa säätää lisäilmaventtiilillä. Toinen kärki taas kertoo täyskaasuasennossa että lambdasäätö kytketään pois, eli täyskaasurikastus tulee sieltä. Vivustossa oleva mikrokytkin taas katkasee moottorijarrutuksessa syötön.Patrol31 kirjoitti:Mikäs tämä liitin on?
Järjestelmän "hätäkäyttö" kytkee kaiken sähköisen toiminnan pois sekä ruiskutuksen, että tyhjäkäynnin ohjauksesta, mikäli joku tärkeä järjestelmän sähköosa on mykkä tai liitin irroitetaan. Lisäilmaventtiili kuristaa tarpeen mukaan ilmansaantia toimiessaan lämpimällä koneella ja avaa kylmällä. Hätäkäytöllä kierrokset siis nousee lämpösenä, kylmänä ei taho käydä ensinkään.
Korjakkaa jos meni reisille, mielestäni tolleen.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Jaahas,
Vika alkoi tänään pikkuhiljaa tulla takaisin,tosin aika lievänä vielä.
Mutta luultavasti pahenee aikaisemmalle tasolle.
Epäilykset kohdistuvat ruiskuboxiin.
Se oli näet aikaisemmin 2 päivää virrattomana ja sen jälkeen pelasi oireetta useita satoja kilometrejä.
Nyt boxi on uudestaan kokeeksi irti.
Löytyykö keltään lähistöltä tuollaista boxia: Bosch 0 280 800 284
Vika alkoi tänään pikkuhiljaa tulla takaisin,tosin aika lievänä vielä.
Mutta luultavasti pahenee aikaisemmalle tasolle.
Epäilykset kohdistuvat ruiskuboxiin.
Se oli näet aikaisemmin 2 päivää virrattomana ja sen jälkeen pelasi oireetta useita satoja kilometrejä.
Nyt boxi on uudestaan kokeeksi irti.
Löytyykö keltään lähistöltä tuollaista boxia: Bosch 0 280 800 284