W124 260E

Patrol31
Viestit: 17
Liittynyt: 26.8.2012 22:19
Paikkakunta: Lahti

W124 260E

Viesti Kirjoittaja Patrol31 »

Minkälaisella työkalulla saisi virranjakajankannen alimman pultin nätisti auki,ahtaassa paikassa näyttää olevan?

Pitäis päästä kurkkaamaan kunto kun auto välillä nykii,rykii ja yskii.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Samanlaisella kuin ne ylemmät. :lol:

5mm kuusiokolobitsi, siihen 1/4" hylsyadapteri ja puolipitkä jatko sekä pikkuräikkä. Sopivanmittasella L-kuusiokolollakin saa avattua lenkkiavain jatkovartena. Jos kädet on tiellä, niin tunneli ja visko alta pois.

Kutostenavassa on vielä ahtaampi, vaan lähtee siitäkin muuta purkamatta.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Patrol31
Viestit: 17
Liittynyt: 26.8.2012 22:19
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Patrol31 »

Virranjakajan kansi lähti tänään irti ja hyvältä näytti pyörijää myöten ja ei ollut kosteutta.

Alkaa konstit loppumaan tuon käyntihäiriön kanssa.

Ajossa veto loppuu kuin kääntäisi virrat avaimesta pois ja röpöttää kun yrittää kiihdyttää,nykii ja tyhjäkäynti seilaa ja sammuilee.

Välillä taas tuntuu pelaavan ja silloin tyhjäkäynti on n.700rpm ja seilaa viisarin verran.

Ei tunnu olevan väliä onko kone kylmä tai kuuma.

Tähän mennessä vaihdettu uusi:bensapumpunrele,ylijänniterele,polttoainesuodatin,tyhjäkäyntimoottoriin suihkutettu WD40,ilmavuotoja ei ole ainakaan vielä tullut vastaan,kaasuvivuston mikrokytkin naksahtaa heti kun vivusto alkaa liikkumaan,tulpat ei näyttänyt huonoilta eikä tulpanjohdot räpissyt vaikka sumupullolla tarjosi niihin vettä.

Mitähän sitä sitten keksisi? :roll:
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

siinä se on virranjakajan kannessa ja pyörijässä se vika.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Patrol31
Viestit: 17
Liittynyt: 26.8.2012 22:19
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Patrol31 »

Onko noin?

Nyt tosin paikallaan jotain Made in Italy (lukee ainakin pyörijässä) kuraa mutta hyväkuntoiselta näytti kansi ja pyörijä.

Ei ihan suotta viitsisi vaihdella.
Viimeksi muokannut Patrol31, 27.8.2012 22:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ei mene suotta vaihtoon vaikka olis eilen asennettu se italialainen. Bosch tuntus olevan ainoa joka hetken toimii.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Patrol31
Viestit: 17
Liittynyt: 26.8.2012 22:19
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Patrol31 »

Eikö Bremillä tee mitään?

Löytyisi Motonetistä ja Boschin pyörijää olisi myös.

Mistä Boschin kantta saisi?
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Patrol31 kirjoitti:Eikö Bremillä tee mitään?

Löytyisi Motonetistä ja Boschin pyörijää olisi myös.

Mistä Boschin kantta saisi?
Voihan sillä tehä, vaan ei oo possin väärti. Merteil myy ainakin Boschia, liekö KL-varaosat myös.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Patrol31
Viestit: 17
Liittynyt: 26.8.2012 22:19
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Patrol31 »

Täytyy paikallisen Mega-auton hintaa käydä kyselemässä.
Patrol31
Viestit: 17
Liittynyt: 26.8.2012 22:19
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Patrol31 »

Tänään vaihdettu kokeeksi vain uusi Bremin pyörijä,ei vaikutusta.

Jakajankannessa ei sisäpuolella mitään jälkiä että olis tuli karkaillut vaan aivan puhdas ja kuiva.

Eikös kierroslukumittarin pitäisi tippua nollille kun veto katkeaa ajossa vaikka sekunniksi jos sytytysvika?

Ei nimittäin tipu.

Ruiskunohjausboxi menee huomenna syyniin stereomikroskoopin alle.

Ja sen jälkeen tyhjennetään tankki kokonaan irroitamalla se.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

joo, bremi on kestäny minulla sellasta 5-11 kuukautta ja sen jälkee menny vaihtoon. osa on iha kauheas kunnos ollu ja osa ihan kuin uusia. ne ei vaa kestä jostain syystä. vuonna 1997 asennettu bosch mulla on takakontissa varallla jos kipuna karkaa :D
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Patrol31
Viestit: 17
Liittynyt: 26.8.2012 22:19
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Patrol31 »

Jos Lahden seudulta löytyy joku joka näistä tietää niin saa ilmoittautua. :D
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Itellä teki tuos kupeen lintas kaikkee hauskaa puolalta jakajalle menevä piuha.
Oli pikkuse joku sen huosti sijoitellu, oli hinkannut kuoren rikki ja löi siitä väillä maihin.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Eilen vaihdoin 260 kattikoneeseen 300:sesta koko määränjakajan oman jumivan tilalle ja säädin seokset diagnostiikkapistokkeesta mitatun pulssisuhteen perusteella. Päästöt katoin varulta vielä putken päästä ja oli kerrasta kun uuvessa. Lambdaksi valittiin jo aiemmin Mitsusta yli jäänyt Denson anturi. :D Ny pelaa ko enkelin p*rse, aiemmin pätki, ryyty ja nakkeli tyhjäkäyntikierroksia miten sattuu, kulutus oli tolkuton. 8)

Sytkäosiin ei koskettu. :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Patrol31
Viestit: 17
Liittynyt: 26.8.2012 22:19
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Patrol31 »

Tuossa ei minun mielestä kattia ole,eka vaimennin on siellä etupenkkien takana ja en ole mitään lambdoja putkesta löytänyt.

Edelleen eikös syttyviassa kun autosta häviää veto esim. sekunniksi niin kierroslukumittari pitäisi heittää nollille?

2 ruiskunrunkoa on kontissa ja toisessa myös määräjakaja,onkos rungon ja määräjakajan välissä millainen tiiviste?

Jos tosiaan joku tietää näistä jotain Lahden seudulla niin ottakoon yhteyttä.

Menee muuten varmaan viallisena myyntiin,harmi vaan kun olisi ollut kori niin pirun hyvässä kunnossa.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Yks mikä voi katkoa kulkua on sopparele kun juotokset murtuu. Yleensä vaan katkasee menon kokonaan, pelaa taas hetken, taas mykistyy jne. Lopen mykkenee tyystin kunnes tinaa sen kuntoon. Voipa se muullakin tavoin tieten hajota, mutta nuin kai yleensä.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Patrol31 kirjoitti: Edelleen eikös syttyviassa kun autosta häviää veto esim. sekunniksi niin kierroslukumittari pitäisi heittää nollille?
Eikaisse korkeajännitepuolen vikaantuissa nuin tee.
Patrol31 kirjoitti:Menee muuten varmaan viallisena myyntiin,harmi vaan kun olisi ollut kori niin pirun hyvässä kunnossa.
Elä lannistu. :D
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Tuu käymään Heinolassa niin voidaan pähkäillä asiaa, mulla on 300 TE, eikös niissä ole samat sytkän osat :roll:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Patrol31
Viestit: 17
Liittynyt: 26.8.2012 22:19
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Patrol31 »

Bensapumpunrele on edellisen omistajan mukaan uusi ja näyttääkin siltä.

Vaihdoin vielä uuden ylijännitereleen kun vanha oli murjottu ikävän näköiseksi.

Heinolan reissu pistetään korvan taakse.
Viimeksi muokannut Patrol31, 31.8.2012 23:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3050
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

teppo21 kirjoitti:Tuu käymään Heinolassa
Mie voin tulla valon eteen :pappa:
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Patrol31
Viestit: 17
Liittynyt: 26.8.2012 22:19
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Patrol31 »

Tervetuloa jos lähiaikoina liikut Lahden suunnalla. :D
Patrol31
Viestit: 17
Liittynyt: 26.8.2012 22:19
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Patrol31 »

Onko kellään Lahden lähistöllä lainata Jetronicin boxia joka akun takana hetkeksi että saisi senkin testattua?

Alkaa tuolla vanhalla Mazdalla ajo jo puuduttaa. :D
Patrol31
Viestit: 17
Liittynyt: 26.8.2012 22:19
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Patrol31 »

------------
Viimeksi muokannut Patrol31, 06.9.2012 23:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

normaali tyhjäkäynti on 650 rpm
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Patrol31 kirjoitti:Mikäs tämä liitin on?
Kaasuläpän asentotunnistimen liitin. Tuo kertoo poksille että läppä on kiinni ja kierroksia tulee alkaa säätää lisäilmaventtiilillä. Toinen kärki taas kertoo täyskaasuasennossa että lambdasäätö kytketään pois, eli täyskaasurikastus tulee sieltä. Vivustossa oleva mikrokytkin taas katkasee moottorijarrutuksessa syötön.

Järjestelmän "hätäkäyttö" kytkee kaiken sähköisen toiminnan pois sekä ruiskutuksen, että tyhjäkäynnin ohjauksesta, mikäli joku tärkeä järjestelmän sähköosa on mykkä tai liitin irroitetaan. Lisäilmaventtiili kuristaa tarpeen mukaan ilmansaantia toimiessaan lämpimällä koneella ja avaa kylmällä. Hätäkäytöllä kierrokset siis nousee lämpösenä, kylmänä ei taho käydä ensinkään.

Korjakkaa jos meni reisille, mielestäni tolleen.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Patrol31
Viestit: 17
Liittynyt: 26.8.2012 22:19
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Patrol31 »

Ruiskunboxi oli virrattomana 2 päivää kontissa ja sitten sen tinaukset tarkistettiin loopilla,ei vikaa.

Laitoin paikalleen ja puhdistin kaikki maapisteet konehuoneesta.

Muut töpselit tarkistettu jo aikaisemmin.

Toimi tänään ilman ongelmia 3 tunnin sekalaisen ajon.

Seurataan nyt tilannetta.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Easy Rider kirjoitti:Korjakkaa jos meni reisille, mielestäni tolleen.
kyllä se jokseenkin noin menee.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Patrol31
Viestit: 17
Liittynyt: 26.8.2012 22:19
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Patrol31 »

Edelleen pelaa. :D
Patrol31
Viestit: 17
Liittynyt: 26.8.2012 22:19
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Patrol31 »

Jaahas,

Vika alkoi tänään pikkuhiljaa tulla takaisin,tosin aika lievänä vielä.

Mutta luultavasti pahenee aikaisemmalle tasolle.

Epäilykset kohdistuvat ruiskuboxiin.

Se oli näet aikaisemmin 2 päivää virrattomana ja sen jälkeen pelasi oireetta useita satoja kilometrejä.

Nyt boxi on uudestaan kokeeksi irti.

Löytyykö keltään lähistöltä tuollaista boxia: Bosch 0 280 800 284
Patrol31
Viestit: 17
Liittynyt: 26.8.2012 22:19
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Patrol31 »

Joo.

Laitetaan mersu kiertoon,ei näihin kannata enää rahaa pumpata.

Ja pysytään erossa jatkossakin bensaversioista.

Kiittää ohjeista ja avusta ja kumartaa syvään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”