w124 mittariston vilkku, korjattu

Vastaa Viestiin
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viesti:

w124 mittariston vilkku, korjattu

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Hei,

Minulla on outo ongelma ja en tahdo saada siihen selvyyttä. noh en kauheasti ole kyllä edes jaksanut asiaa tarkemmin tutkia. Ajattelin kysyä täältä ensiksi.

Onko kukaan törmännyt, että mittariston vilkku (oikea) ei toimi, mutta välillä taas toimiia aivan normaalisti. Itse vilkut toimivat autossa kyllä normaalisti.

Kyseessä siis ainoastaan mittariston suuntamerkin näyttö oikealle ei toimi kuin pitäisi. Olen yrittänyt haea vikaa mm mittariston takaa johdoista, mutta ei ole löytynyt kosketushäiriötä, niin vika päällä ja kun vika ei ole päällä. itse mittariston polttimon olen vaihtanut ristiin. Siinäkään ei ole mitään vikaa.

Esim eilen illalla kun ajoin pihaan villku toimi hienosti, joten heitin hätävilkut päälle ja rupesin koputtelemaan mittaristoa. Heilluttelin mittariston takana olevia johtoja ja vilkku vain jatkoi toimimista. Noh lopetin ja tänään lähdin autolla liikenteeseen, niin taas ei toiminut vilkku.

Eli mielestäni vika ei enään jää liittimiin eikä pahemmin kylmäjuotokseen, koska sen verta kovaa eilen koputtelin mittaristoa ja liittimia liikuttelin että olisi pitänyt vilkkuminen loppua jos vika olisi näissä ollut.

Eli vaikuttaa rele vialta. en ole löytänyt mittariston kytkentäkaavoja omaan mittaristoon.

Mutta onko itse mittaristossa jokin vilkkujen oma rele? Itse mittaristostahan kuuluu niin sanottu releen naksunta vilkuttaessa, jospa vika onkin kyseisessä releessä vai löytyykö mittaristolle vielä joku oma rele itse releboxista konehuoneesta?
Viimeksi muokannut kryptonite, 21.11.2012 5:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
220.128 Black devil
felmit

Viesti Kirjoittaja felmit »

ettei vaan ole monitoimirele :?:
autodidakti
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viesti:

felmit kirjoitti:ettei vaan ole monitoimirele :?:
Onko tämän releen sijainti mikä?

Millainen rele kyseessä?

Osanumero tai releen numero?
220.128 Black devil
felmit

vielä todennäköisempi on hätävilkkukatkaisin
(monitoimirele on pitkä rele sulakerasian takaosassa)
autodidakti
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viesti:

felmit kirjoitti:vielä todennäköisempi on hätävilkkukatkaisin
(monitoimirele on pitkä rele sulakerasian takaosassa)
Ilmeisesti tämä?

http://www.ebay.de/sch/i.html?_sacat=0& ... 047&_rdc=1

Mikä aiheuttaa hätävilkkukatkaisijassa ongelman?
220.128 Black devil
felmit

näin on. Ohjaa myös pyyhkijän tihkua ym.
mutta jos jommassa kummassa noista olisi vika, pitäisi se näkyä ulkona myös vilkuissa.
Joten ollaan lähtötilanteessa :oops:
Jäljelle jää mittaristo
autodidakti
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viesti:

felmit kirjoitti:näin on. Ohjaa myös pyyhkijän tihkua ym.
mutta jos jommassa kummassa noista olisi vika, pitäisi se näkyä ulkona myös vilkuissa.
Joten ollaan lähtötilanteessa :oops:
Jäljelle jää mittaristo
Aivan, eli siis mittaristossa vika. Koska vilkut toimivat normaalisti. ainoastaan mittaristossa ei toimi.
Viimeksi muokannut kryptonite, 21.10.2012 21:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
220.128 Black devil
teppo21
Kuusenjalkainsinööri

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Ei välttämättä auta vianetsintää yhtään, mutta muistaakseni tässäkin korimallissa on kaksi vilkkurelettä: Ilmeisesti monitoimirele hoitaa itse vilkuttelun ja se toinen naksutuksen sisätiloihin :lol:

Saattaapa jopa olla että tuo Naksuttelija hoitaa myös mittariston lamput. Saattaa tosin olla olemattakin :nocando:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viesti:

teppo21 kirjoitti:Ei välttämättä auta vianetsintää yhtään, mutta muistaakseni tässäkin korimallissa on kaksi vilkkurelettä: Ilmeisesti monitoimirele hoitaa itse vilkuttelun ja se toinen naksutuksen sisätiloihin :lol:

Saattaapa jopa olla että tuo Naksuttelija hoitaa myös mittariston lamput. Saattaa tosin olla olemattakin :nocando:
Joo näin minäkin olen ajatellut. Nyt pitäisi saada jostain tuo rele mittaristoon, niin vaihtelisin sen.. Sillä on juuri releelle ominainen vika kyseessä. Joten uskon tämän releen hoitavan jännitteen ohjauksen myös itse mittariston suuntavilkuille.

Ei kellään oli ylimääräistä mittaristoa josta saisi ehjän releen?
tai onko jollain heittää jotain osanumeroa releelle? perkule kun ei jaksais taas nyppästä mittaritoa irti ennen kuin on saanut releen jonka sit samalla vaihtaa sinne.
220.128 Black devil
H.Salminen

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Sekin kannattaa pitää mielessä kun tutkii elektroniikka liitoksia että heiluttelu ja ravistelu ei aina vikaa paljasta vaan monesti riittää pelkän lämpötilan muutos katkaisemaan kontaktin. Kylmäspray on kätevä apuväline noihin hommiin :wink:
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
pekkovee
pelle peloton

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

eikö se naksuttaja 124 ssa oo kuitenkin siellä mittariston takana tai alla vasemman polven yläpuolella, ei itse mittaristossa
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viesti:

Kyllä se rele on ihan mittaristossa. Eilen sain vihdoin ja viimein aikaiseksi ja kävin juotokset läpi työpaikalla kun löytyy oikeat vehkeet hommaan.
Nyt tomii.
220.128 Black devil
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”