Moottorin johtosarja

Vastaa Viestiin
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Moottorin johtosarja

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Onko kukaan uusinut moottorin johtosarjaa bensamersuun??
Onko se täysin irrallinen vai meneekö muiden sähköjen kans samoissa nipuissa? Alkaa itellä näyttään sen verta hauraalta että olis korkea aika alkaa niille jotain tekeen.
Jos nyt jotain suuntaa tietäis paljonko johtoja on saako uusia liittimiä ja kuinka paljon johtoa menee, jos ei hirveitä niin vois tehdä ainakin moottorin seudulle menevät silikonijohdosta.
Auto on -91 200E KE-jetillä.
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Jostakin vuosimallista eteenpäin on vähän aikaa ollut näitä biohajoavia sarjoja. Veholta saa uuden johonkin yhden tonnin pintaan. Toisaalta kun hankkii oikeat työkalut, niin sarjan voi parilla sadalla askarrella itsekin. Lähinnä niitä työkaluja tarvitaan niiden liittimien parissa työskentelyyn.

Nimimerkki Roisto on on ainakin tehtaillut moisen autoonsa.

Tuossa on vähän opiskeltavaa aiheestas:

viewtopic.php?t=24657&highlight=johtosarja

http://www.mercedesdefects.com/2008/04/ ... efect.html
Kein siknatuur
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Veho hinta oli tuolle M119 koneen johtosarjalle 450€, joten en katsonut nyt kovinkaan pahaksi siinä kohtaa.

Vanhat pois ja uudet tilalle, eikä tarvinnut metsästää liittimiä jne.
W124 500E
W903 316cdi
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Mutta eikai tuossa ke-jetissä ole puoliakaan johdoista mitä on täysin elektronisessa polttoainejärjestelmässä
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

H.Salminen kirjoitti:Mutta eikai tuossa ke-jetissä ole puoliakaan johdoista mitä on täysin elektronisessa polttoainejärjestelmässä
Lisäksi KE:n johdoissa on liittimistä suurin osa helposti purettavia. Toisaalta saattavat olle vanhemmuten kovettuneita ja menevät rikki. Niitä kuitenkin todennäköisesti saa tiskiltä, kun ottaa numeron ylös.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Roisto kirjoitti:
H.Salminen kirjoitti:Mutta eikai tuossa ke-jetissä ole puoliakaan johdoista mitä on täysin elektronisessa polttoainejärjestelmässä
Lisäksi KE:n johdoissa on liittimistä suurin osa helposti purettavia. Toisaalta saattavat olle vanhemmuten kovettuneita ja menevät rikki. Niitä kuitenkin todennäköisesti saa tiskiltä, kun ottaa numeron ylös.

t.
Risto
Osaakko sanoa paljonko suurinpiirtein johtoa tarvii, jos uusii pelkästään moottorille menevät johdot. Muualta johdot näyttää olevan ihan ok. Sehän noissa on kans että johtonippujen suojakuoret muuttuu ihan korpuiksi eikä niitä kestä taitella yhtään.
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

H.Salminen kirjoitti:Osaakko sanoa paljonko suurinpiirtein johtoa tarvii, jos uusii pelkästään moottorille menevät johdot. Muualta johdot näyttää olevan ihan ok. Sehän noissa on kans että johtonippujen suojakuoret muuttuu ihan korpuiksi eikä niitä kestä taitella yhtään.
Sori, en näin äkkiseltään. Varmaan kannattaa hommata jostain kytkikset (esim. Alfamerin kirjasta), jotta on vähän tietoa, minkävärisiä ja -paksuisia johtoja siellä kulkee. Sitten heiluu mittanauhan kanssa ja laskee summittaiset pituudet johtojen tilaamista varten. Kun johtosarja on pöydällä / lattialla, ottaa tarkemmat mitat.

Tuossahan menee johtoja sekä sytytyksen että suihkun bokseille. Taitaa kuitenkin olla aikalailla samaa johtohässäkkää.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Sehän olis helpoin ku sais ylimääräsen johtosarjan jonka tekis uusiksi ja vaihtais vain paikalleen ku saa valmiiksi.
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”