Tupakansytytin ei toimi

Vastaa Viestiin
Avatar
Uranium
Viestit: 89
Liittynyt: 14.7.2006 11:59
Paikkakunta: Valkeakoski

Tupakansytytin ei toimi

Viesti Kirjoittaja Uranium »

Probleemi olis sellattinen, että tupakansytytin ei toimi. Missä mahtaa olla vika? Se on kylmä kuin useimpien naisten sydän. En minä autossa kyllä polta, mutta olis siinä kyllä ihan kiva telefoonia ladata. Vuosimalli 86 on kyseessä. :(
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Palaako tuhkiksessa valo? Valo ja sytytin ottavat virtansa samoilta "kiskoilta" tuhkiksen rungon sivusta, jospa se vika alkaisi löytymään sitäkautta? Sulakkeet ehjät ja pyöritelty?
Avatar
Uranium
Viestit: 89
Liittynyt: 14.7.2006 11:59
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Uranium »

HVM kirjoitti:Palaako tuhkiksessa valo? Valo ja sytytin ottavat virtansa samoilta "kiskoilta" tuhkiksen rungon sivusta, jospa se vika alkaisi löytymään sitäkautta? Sulakkeet ehjät ja pyöritelty?
Kiesus sentään. Onko tuhkiksessakin valo?? En ole huomannut ollenkaan, mutta olen tässä iät ajat etsinyt palanutta polttimoa, kun meinaan sen varoitusvalo palaa. Mistäs päin sulakkeet löytyy? :( peukku kun on keskellä kämmentä tällaisissa asioissa ihan tyystin.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Uranium kirjoitti:
HVM kirjoitti:Palaako tuhkiksessa valo? Valo ja sytytin ottavat virtansa samoilta "kiskoilta" tuhkiksen rungon sivusta, jospa se vika alkaisi löytymään sitäkautta? Sulakkeet ehjät ja pyöritelty?
Kiesus sentään. Onko tuhkiksessakin valo?? En ole huomannut ollenkaan, mutta olen tässä iät ajat etsinyt palanutta polttimoa, kun meinaan sen varoitusvalo palaa. Mistäs päin sulakkeet löytyy? :( peukku kun on keskellä kämmentä tällaisissa asioissa ihan tyystin.
Sulakkeet on konepellin alla mustassa rasiassa. Oliko se nyt 124:säkin kuskin puolella tuliseinän juuressa eli pellin saranan vieressä? Kansi auki ja lukemaan lappua kannesta. Jos Saksa ei taivu, ota lappu käteen ja käännä se toisin päin :arrow: nyt siinä lukeekin Englantia. :idea:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

olen tässä iät ajat etsinyt palanutta polttimoa, kun meinaan sen varoitusvalo palaa
Sisä- ja mittarivalojen toimimattomuus ei vaikuta varoitusvaloon, ei myöskään tuhkakupin valo.

Tarkista ettei takaparkki- tai rekkarivalopolttimo ole vääränkokoinen, wattimäärän pitää olla juuri oikea.
Avatar
Uranium
Viestit: 89
Liittynyt: 14.7.2006 11:59
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Uranium »

HVM kirjoitti:Palaako tuhkiksessa valo? Valo ja sytytin ottavat virtansa samoilta "kiskoilta" tuhkiksen rungon sivusta, jospa se vika alkaisi löytymään sitäkautta? Sulakkeet ehjät ja pyöritelty?
Sulakkeet on ehjät ja pyöritelty tuloksetta. Edelleenkään paljon kohuttua tuhkakupin valoa ei ole mistään löytynyt. Ilmeisesti tarvii ryhtyä purkutöihin? :cry:
Avatar
Uranium
Viestit: 89
Liittynyt: 14.7.2006 11:59
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Uranium »

Voi pirulainen :evil: . Täytyy kyllä ilmeisesti alkaa purkamaan todellakin jotain. Sulaketta olen vaihtanut ja vaikka mitä sähkönjohtokykyä parantavaa ainetta sytyttimeen, mutta ei sinne virta kulje. Mistä pitäis aloittaa, että pääsisi käsiksi siihen jonkun mainitsemaan kiskoon :?:
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Uranium kirjoitti:Voi pirulainen :evil: . Täytyy kyllä ilmeisesti alkaa purkamaan todellakin jotain. Sulaketta olen vaihtanut ja vaikka mitä sähkönjohtokykyä parantavaa ainetta sytyttimeen, mutta ei sinne virta kulje. Mistä pitäis aloittaa, että pääsisi käsiksi siihen jonkun mainitsemaan kiskoon :?:
Ei siellä mitään kiskoa ole 124:ssa, ihan töpseleiden kautta tulee sähkö sytkälle ja valolle.
Ne saa näkyviin irroittamalla tuhkakupin kotelon, joka on parilla ruuvilla kiinni pohjastaan.
Eli ensin se tuhkalaari pois, ja sieltä löytyy ruuvit alta :roll:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mittaa kumpi puuttuu, maa vai virta, ja vedä se vaikka erillisellä johdolla konetilasta....
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,
Jani kirjoitti:Eli ensin se tuhkalaari pois, ja sieltä löytyy ruuvit alta :roll:
Miten se tuhkalaari on kiinni siinä luukussa – joku klipsu tms. Olen kokeillut käyttöohjeiden menetelmiä mutta ei se sieltä suostu irtoamaan. (Onneksi en polta tupakkaa – olisi viheliäistä, kun karsta-aski pitäisi aina imurilla tyhjentää. :shock: :D)

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Roisto kirjoitti:Terve,
Jani kirjoitti:Eli ensin se tuhkalaari pois, ja sieltä löytyy ruuvit alta :roll:
Miten se tuhkalaari on kiinni siinä luukussa – joku klipsu tms. Olen kokeillut käyttöohjeiden menetelmiä mutta ei se sieltä suostu irtoamaan. (Onneksi en polta tupakkaa – olisi viheliäistä, kun karsta-aski pitäisi aina imurilla tyhjentää. :shock: :D)

t.
Risto
-90:ssä on ainakin pieni musta vipu, jota siirtämällä oikealle kuppi pompsahtaa ulos.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

luokyio kirjoitti:-90:ssä on ainakin pieni musta vipu, jota siirtämällä oikealle kuppi pompsahtaa ulos.
Niin sulla on tuhkaluukku sitä uudempaa mallia. :D Vanhemmassa pitäisi peukalolla tehdä joku kikka, jolla kupin pitäisi irrota. Olen kokeillus painaa alaspäin, eteenpäin ja sivuille. :nocando: Kaipa tuo on joku testi, jolla selvitetään, onko peukalo keskellä kämmentä tai jotain. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Kyllä se sieltä popsahtaa ylös, kun painaa luukkua aukipäin alareunasta.
Tai sitten ihan kiskomalla.
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Jani kirjoitti:Kyllä se sieltä popsahtaa ylös, kun painaa luukkua aukipäin alareunasta.
Öö. :shock: Siis kyllä itse luukku aukeaa mutta se tuhkankeräin ei lähde poispoikkeen. Vai ymmärsinkö ohjeet päin mäntyä. :oops:

No, eipä tuon taakse monesti asiaa ole. Uutta rariota meinasin laittaa ja enemmän tilaa saisi asennukseen, kun käyttäisi tuhkakuppia pois...

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Roisto kirjoitti:
Jani kirjoitti:Kyllä se sieltä popsahtaa ylös, kun painaa luukkua aukipäin alareunasta.
Öö. :shock: Siis kyllä itse luukku aukeaa mutta se tuhkankeräin ei lähde poispoikkeen. Vai ymmärsinkö ohjeet päin mäntyä. :oops:
Paina vaan lisää aukipäin kun oot se luukun avannut, sitten pitäis pompsahtaa tuhkaluukun ulos kolostaan...
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
Uranium
Viestit: 89
Liittynyt: 14.7.2006 11:59
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Uranium »

Hämmästelenpä. Olen ottanut tuhkalaarin pois ja tutkaillut ruuveja yms. En ole vielä päässyt siitä etemään (kiitos ajanpuutteen), mutta erään havainnon olen tehnyt. Sytytin on pari kertaa kuumentunut. Vika lienee siis jonkin sortin kosketushäiriö jossain, mutta missä? :?:
Avatar
Uranium
Viestit: 89
Liittynyt: 14.7.2006 11:59
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Uranium »

Jani kirjoitti: Ei siellä mitään kiskoa ole 124:ssa, ihan töpseleiden kautta tulee sähkö sytkälle ja valolle.
Ne saa näkyviin irroittamalla tuhkakupin kotelon, joka on parilla ruuvilla kiinni pohjastaan.
Eli ensin se tuhkalaari pois, ja sieltä löytyy ruuvit alta :roll:
Nyt on sitten tosi kivaa kun ne pirun ruuvit putos jostain rei'istä sinne laarin tms. taa jonnekin. Ja tämä pirulainen ei sieltä pois tule. Eli nyt on vähän paha enää peruakaan ko. remonttia. Pitäiskö alkaa panelointia purkamaan, kun jotenkin vaikuttaisi että se ottaisi siinä kiinni. Miten tämän ison paneelin tästä vaihdekepin ympäristöstä voisi poistaa, jos niin todellakin tarvitsee tehdä. Tässä on todellinen poropeukalo liikenteessä.
Avatar
mbsilver
Viestit: 254
Liittynyt: 18.7.2006 21:14

Viesti Kirjoittaja mbsilver »

Paneeli on kiinni takaosasta. Kiinnitys ruuvit ovat sen perässä olevan rojukaukalon pohjamaton alla. Irtoo helposti.
Avatar
Uranium
Viestit: 89
Liittynyt: 14.7.2006 11:59
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Uranium »

mbsilver kirjoitti:Paneeli on kiinni takaosasta. Kiinnitys ruuvit ovat sen perässä olevan rojukaukalon pohjamaton alla. Irtoo helposti.
Mites se pohjamatto?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Uranium kirjoitti:
mbsilver kirjoitti:Paneeli on kiinni takaosasta. Kiinnitys ruuvit ovat sen perässä olevan rojukaukalon pohjamaton alla. Irtoo helposti.
Mites se pohjamatto?
Ei ole kiinni millään, nosta vaan pois.
Avatar
mbsilver
Viestit: 254
Liittynyt: 18.7.2006 21:14

Viesti Kirjoittaja mbsilver »

Kampeet jollain teräväpäisellä, vaikka ruuvimeisselillä sieltä reunan alta ja nostat pois.
Avatar
Uranium
Viestit: 89
Liittynyt: 14.7.2006 11:59
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Uranium »

:D On tää foorumi sitten kätevä työkalu. Juuri selvisi että ei tarvitse laajempimittaisiin purkutöihin ryhtyä, mutta arvokasta tietoa taas saatiin. Kiitos teillle kaikille.

Virtaa tulee itse sytyttimeen, mutta tupakansytyttimen lampun piuhaan ei tule. Missä mahtaa olla vika itse lampun suhteen? Tulin siihen tulokseen että vian on pakko olla tupakansytyttimen kuumenemisen suhteen siinä itse palikassa. Täytynee ostaa uusi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”