mersun jousista..

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

mersun jousista..

Viesti Kirjoittaja ProZero »

Liitytään nyt noihin tyhmien kysymysten kerhoon?

Elikkä mitä eroa on c124 ja s210 jousilla?
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ne on aivan erilaiset? Fysikaalisena ilmiönä toki toimintaperiaate on sama :lol: Mutta muistaakseni halkaisija ja langan vahvuus on eri, ja pituus tietysti myös.

Eilen oli väyrysen jouset kädessä ja mietin sitä että onpa näissä vähän kierroksia. Laskin että 8kpl kun yhessä w124 mulla oli 13. Coupessaki on vissii 11.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Kalu
Viestit: 3
Liittynyt: 03.11.2013 11:09
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kalu »

Mullaki olis kysyttyävää merssun jousista.Kuva

Eli kiinnostaas tietää kuinka auton korkeutee vaikuttaas jos alle laittaas h&r jouset H&R29691-1. nykyset jouset on kuulemma edessä c-sarjalaasesta ja takana rälläköödyt :? . Onko kellää suurinpiirtei vastaavaa autoa noilla h&r 30mm jousilla, kuva toivottavasti näkyy niin saa käsityksen nykyysestä korkeudesta. Autos koneena om606 turbo aut. eli jäykimmät jouset lienee parhaat tohon?
Olis suotavaa ellei toivottavaa että nousis ylemmäs :P
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no mitä vikaa nykyisissä jousissa on?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Kalu
Viestit: 3
Liittynyt: 03.11.2013 11:09
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kalu »

Aiva liian lötköt, huono ajaa ja renkaat raapii kaarii.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5953
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Kalu kirjoitti:Aiva liian lötköt, huono ajaa ja renkaat raapii kaarii.
Käviskö tohon C36 etujouset, ne oli aikas jäykän oloiset normaaleihin verrattuna kun vaihoin. Otettu noin 1/4 kiekka pois.

Ei ne ainakaan lötköiltä tuntunu kolmikutosessa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ei se lötköys jousista johdu. renkaatki raapii muista syistä.

kuvasta päätellen renkaan koko on aivan liian suuri madallukseen nähden. Kattoo kuvaa niin näkee aivan selvästi että renkaan kehä on paljon isompi mitä lokasuojan aukko on.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Onko kukaan mittaillu w124:en vakiopitusten jousien mittaa irrotettuna? Jostaki mulla ois mielessä 36cm tms, mulla oli w123 vakiojouset 46cm pitkät ja nyt on 34,5cm.

Keula likipitäen oikialla korkeuvvella mutta löysältä vaikuttaa. Epäilen että jousen halkaisija on sama kun se pienempilautasellinen mersun puristin passasi just. :shock:
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Kalu
Viestit: 3
Liittynyt: 03.11.2013 11:09
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kalu »

ei se lötköys jousista johdu. renkaatki raapii muista syistä.

kuvasta päätellen renkaan koko on aivan liian suuri madallukseen nähden. Kattoo kuvaa niin näkee aivan selvästi että renkaan kehä on paljon isompi mitä lokasuojan aukko on.

Jep onhan ne liian isot, mutta kun en ite oo tuota madaltanu eikä se tuollaasenaankaa mee niin uudet jouset täs ny pitää hommata.
Nostaako nuo h&r 30 jouset tuota autoo nykysestä vai pitääkö kattoa tohon jotain lähemmäs vakiota jousta?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29116
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

JiiTee_ kirjoitti:Onko kukaan mittaillu w124:en vakiopitusten jousien mittaa irrotettuna?
200bensa, 200diesel, 250 diesel, 300bensa, 300diesel, turbodiesel, TDT, veekasi ? Minkä valmistajan tekemät "vakiopituset" ?
Kiinnostaako jousilangan paksuus, se vaihtelee myös ? Kierrosten määrä ? :lol:
Kalu kirjoitti:Jep onhan ne liian isot, mutta kun en ite oo tuota madaltanu eikä se tuollaasenaankaa mee niin uudet jouset täs ny pitää hommata.
Liian isojen renkaiden aiheuttamaa raapimista ei jousien vaihdolla saa poistettua, mutta löysyyteen toki voi vaikuttaa.
Sanoisin että kyllä se tuosta H&R:illä nousee kun laittaa paksuiimmat jousenkumit.
wiimax.fi
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Kalu kirjoitti:Olis suotavaa ellei toivottavaa että nousis ylemmäs :P
Öljypohjien menekki kasvaa mitä maanläheisempi jousitus on :wink:
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

epäilen että ei muutu miksikään tuning jousilla. laita vaan vakiot tai sportline malliset jouset niin saat pari senttiä ylemmäs.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

ja "lötköyteen" vaikuttaa ISKARIT :wink:
® Mesen linttaklubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”