W124 takajousten vaihto

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
LateS
Viestit: 7
Liittynyt: 27.3.2013 17:19
Paikkakunta: Kangasala

W124 takajousten vaihto

Viesti Kirjoittaja LateS »

Luettu on topiceja tämän aiheen ympäriltä, mutta vielä kerran varmistuksena. Olenko ymmärtänyt oikein että W124 sedanin takajouset on turvallista irroittaa ilman erikoispuristinta? Tukivarsi vain sisäpäästä irti ja varovasti tunkilla alas niin jousi irtoaa. Eikä ole asentaja vammautunut tai talli tuhoutunut irtilentävästä jousesta. Näinkö se menee? Etujousiin olen varmasti ymmärtänyt olla koskematta ilman puristinta :idea: :wink:
Avatar
-jorkki-
joka ecua sorkki
Viestit: 700
Liittynyt: 20.5.2006 23:35
Paikkakunta: Liminka

Re: W124 takajousten vaihto

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

LateS kirjoitti:Luettu on topiceja tämän aiheen ympäriltä, mutta vielä kerran varmistuksena. Olenko ymmärtänyt oikein että W124 sedanin takajouset on turvallista irroittaa ilman erikoispuristinta? Tukivarsi vain sisäpäästä irti ja varovasti tunkilla alas niin jousi irtoaa. Eikä ole asentaja vammautunut tai talli tuhoutunut irtilentävästä jousesta. Näinkö se menee? Etujousiin olen varmasti ymmärtänyt olla koskematta ilman puristinta :idea: :wink:
Juuri näin.
LateS
Viestit: 7
Liittynyt: 27.3.2013 17:19
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja LateS »

Kiitos! Sitten vaan huomenna hommiin, jouset ja iskarit takapäässä vaihtoon ja samalla kesäpyörät alle. Jos vaikka kevät pikkuhiljaa alkaisi tulla 8)
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Itte enno sedanissa enkä farkussa irrottanu tukivartta ko perus puristimilla jousta vähä kassaa ja pois kammennu sen sitte.
E46 330D & E46 328i
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

Kyllä se on helpoin ja turvallisin tapa et alatukivarren pultti pois tunkin ollessa lähellä kiinnityskohtaa. Pultti pois ja tunkilla alas. Ensin tietysti rengas ilmaan ni on liikerataa enempi tukivarrelle. Jousi tipahtaa alas ilman kimpoiluja.
650000tuttavuus
Viestit: 2131
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Tätä farkun takajousen vaihto-ohjetta tässä etsiskelin, että jos vaikka huomenna kehtais. Oikein kai muistelinkin, että ilman puristinta työskennellessä kynkän pultti peränpuolelta (keskeltä) irti.
Narinahelojen vaihto myös ohjelmassa, muttei taida mitenkään liittyä jousien vaihtoon :?: Siis että jotenkin helpottuisiko samalla tehden ?
Takapäähän ny ei tainnu enää sitten muuta ollakkaan. Iskarin alapääkin pysyny edelleen vielä kolisematta.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”