Kallistuksenvakaajan kolina?!?

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Stasi
Viestit: 244
Liittynyt: 16.4.2006 11:42
Paikkakunta: Joensuu

Kallistuksenvakaajan kolina?!?

Viesti Kirjoittaja Stasi »

Eilen aloitti sitten vakaaja kolistamaan ihan oikeesti, mutta ei kolise kumeista vaan keskimmäisen kumin korvakko hakkaa runkoon. Eli se pitkä latta jonka alapäässä vakaajan kumit ja yläpää on kiinni rungossa. Pultti tosin ei hievahtanutkaan kun sitä koitti avata tahi kiristää. :? Pitänee nosturilla koittaa jahka ehtii... Kenellekään sattunut vastaavaa???
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Se vakaajan kumipuslan kiinnikerauta on varmaan poikki siitä mutkasta.
Uutta rautaa Kooällästä vaan..

Vaikka mielenkiinnolla kuuntelisin pitkäaikaiskestävyyskokeiluja hitsatusta kiinnikkeestä.
Avatar
Stasi
Viestit: 244
Liittynyt: 16.4.2006 11:42
Paikkakunta: Joensuu

Kallistuksenvakaajan kolina?!?

Viesti Kirjoittaja Stasi »

Jepjep, niin näytti olevan. Taidan kuitenkin käydä rautavarastolta lattaa ja vääntää itse uuden kun ei ole niin monimutkainen rakennelma...
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Mitähän ne tuumaa katsastuksessa hitsatuista korvakkeista :roll:

Just tänään muuten itselle vaihdettiin noi vakaajan kumit. Loppui rämähtely kuopissa ja on taas astetta hiljaisempi auto 8) Samalla hitsattiin etupalkkia, kun oli molemmissa päissä pientä reikää.. katsastuksessa ei tuollaisia huomata, kun pohjamuovit on tiellä :?
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Eikös nuo vakaajan kiinnikkeet ollu jotain jousiterästä :roll: Eli ihan räkäraudasta taivuttelemalla ei tule alkuperisen veroista...Eihän nuo KL:llä paljoa maksa,omaani olen 400tkm matkalla vaihtanut yhden.
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

ei kestä omatekoiset tuhaa kötystystä.... :o
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Avatar
Stasi
Viestit: 244
Liittynyt: 16.4.2006 11:42
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Stasi »

Joo, tuli illalla irroteltua se rauta ja taitaa joutua uuden kyl ostamaan.
Avatar
Iippo Vinetto
Autoencyklopedia
Viestit: 1538
Liittynyt: 23.5.2006 17:58
Paikkakunta: Tampereen alla, Hangon yllä.

Viesti Kirjoittaja Iippo Vinetto »

Millä nimikkeellä KL myy tuota takakallistuksenvakaajaa? Ku ei sattunu kieroihin silmiin. Sieltä oli se sen muovinen tukijutska poikki, ja kolisee taas takapää pirusti, voiko se nyt yksinomaan siitä edes johtua?
Älkää polttako itteenne loppuun!
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

satkunkatku kirjoitti:Millä nimikkeellä KL myy tuota takakallistuksenvakaajaa? Ku ei sattunu kieroihin silmiin. Sieltä oli se sen muovinen tukijutska poikki, ja kolisee taas takapää pirusti, voiko se nyt yksinomaan siitä edes johtua?
Heilahduksen vaimennin? :roll: Vai meinaatko "koiranluita"?
Viimeksi muokannut HVM, 27.7.2006 22:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

satkunkatku kirjoitti:Millä nimikkeellä KL myy tuota takakallistuksenvakaajaa? Ku ei sattunu kieroihin silmiin. Sieltä oli se sen muovinen tukijutska poikki, ja kolisee taas takapää pirusti, voiko se nyt yksinomaan siitä edes johtua?
Kallistuksenvakaajan niveltanko, jos se tämän näköinen osa oli :roll:
Koko vakaajaa tuskin tuon takia kannattaa vaihtaa...
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
Iippo Vinetto
Autoencyklopedia
Viestit: 1538
Liittynyt: 23.5.2006 17:58
Paikkakunta: Tampereen alla, Hangon yllä.

Viesti Kirjoittaja Iippo Vinetto »

Jani kirjoitti:
satkunkatku kirjoitti:Millä nimikkeellä KL myy tuota takakallistuksenvakaajaa? Ku ei sattunu kieroihin silmiin. Sieltä oli se sen muovinen tukijutska poikki, ja kolisee taas takapää pirusti, voiko se nyt yksinomaan siitä edes johtua?
Kallistuksenvakaajan niveltanko, jos se tämän näköinen osa oli :roll:
Koko vakaajaa tuskin tuon takia kannattaa vaihtaa...
Tuommonen juu, muovinen p*ska :( . Kaippa se kolina tuosta johtuu . En meinaa koiranluita ne on uuvet, tai uuvet ja uuvet ruostunu jo puolessa vuodessa epämääräsiks kebabrulliks, helileijaa motonet :roll:
Älkää polttako itteenne loppuun!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”