Ohjaus takertelee...

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Ohjaus takertelee...

Viesti Kirjoittaja EzKo »

No mikäs siinä on kun joskus liikkeelle lähdettäessä ohjaus on jäykkä kun **** joskus :lol: aivan kuin tehostaja ei toimisi ollenkaan???
Tämä vain liikkeelle lähdettäessä ja silloin tällöin,mikä sen aiheuttaa???
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Tehostimen remmi löysällä?
Ruikkaa siihen siirappia niin ei tarvitse edes kiristää. :wink:

edit. ainiin, onkos siellä tehostimessa tarpeeksi öljyä?
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Ennenkuin alat syynäämään ohjaustehostinta niin tarkista alapallonivelet. Saattavat aiheuttaa jäykkyyttä ohjauksessa jos ovat huonossa hapessa. Tosin jos on todella jäykkä niin voihan se ohjaustehostinkin olla syypää. Olethan tarkistanut että ohjaustehostimessa on tarpeeksi öljyä?
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Remmi on hiljan uusittu ja myös alapallot vaihdettu ja nesteet ok.
Pitäisköhän tsekata ohjausvaimennin onko se kaputt.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

Voiko tuo ohjausvaimennin tosiaan aiheuttaa jäykän ohjauksen? Monet on kirjoitellut että ohjaus vaan lyö pahemmin käsille jos se hajoaa.

Tänään hain auton (W124) korjaamolta jossa se oli jakoketjun vaihdossa. Välitin myös jäykkää ohjausta. Luvattiin katsoa kuntoon, alapallotkin oli varattu jos tarvitsee. Ajattelin että asia on kunnossa kun auton hakee. V*tut :evil:, aivan samanlainen tahmaaja. Ohjaus ei keskitä ollenkaan ja auto jää kaartelemaan pienissä sekä suurissa nopeuksissa. Alapallot kuulemma oli kunnossa ja öljyäkin kai ruiskastu kumien alle. En kyllä tiedä onko, taitaa korjaamo vaihtua. :x

Takaakaan ei löytynyt mitään sanomista vaikka talvella ajo sellaisella "pöpperö"lumella oli aika järkyttävää. Tarvitsee itse tutkia ainakin nuo narinanivelet ja/tai etsiä parempi paja.
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

PK kirjoitti:Voiko tuo ohjausvaimennin tosiaan aiheuttaa jäykän ohjauksen? Monet on kirjoitellut että ohjaus vaan lyö pahemmin käsille jos se hajoaa.

Ohjaus ei keskitä ollenkaan ja auto jää kaartelemaan pienissä sekä suurissa nopeuksissa. Alapallot kuulemma oli kunnossa ja öljyäkin kai ruiskastu kumien alle. En kyllä tiedä onko, taitaa korjaamo vaihtua. :x
Voi olla turha kysymys, mutta oletko ajanut mersua, jonka ohjaus sitten palauttaa sen kummemmin? Siitähän näitä on aina haukuttu uudesta asti, kun palautus on heikkoa verrattuna etuvetokinnereihin. Ominaisuus, josta itse pidän. Tahdon itse kääntää rattia, enkä tahdo auton sitä kääntelevän. Makuasioita, sanoi Musti...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

Kyllä olen, tuota samaistakin jo usean vuoden ajan. :) Eihän se mikään hyvä tosiaan ole koskaan ollut, mutta vika tuli päälle muutama viikko sitten. Ja nyt todellakin tosi huono. :cry:
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

PK:


Ohjaustehostimessa vika ei luulisi olevan. Se jos on pois pelistä niin keskittää entistä voimakkaammin.

Liian kireälle säädetty simpukka näkyy tahmeana ohjauksena, mutta mikäpä sen olisi itsestään kiristänyt... Naapurin kiero vappupila? :lol:

Periaatteessa vika voisi olla ohjausiskarissakin, mutta enpä ole kuullut että se hajoaisi muuten kuin siten että löystyy, eli ohjauksen keskityksen pitäisi vain herkistyä. Jos iskari jotenkin kummassa olisi jäykistynyt, niin sepä voisi olla syynä takerteluun. Ettei iskari olisi saanut osumaa mökkitien keskellä olevasta kannosta? Iskarihan se taitaa olla helpoin tarkistaa, parilla pultilla vain kiinni.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Ootkohan sie ikinä vaihtanu tuhostimeen suodatinta ja litkuja sisälle?
Omasta mielestäni ainakin psykologisen parannuksen sai aikaiseksi ku vaihto litkut, ja vanhalla suodattimella tehostajan öljy jopa vaahtosi hieman kun auto oli käynnissä, uudella ei.

Tai sitten oot ajanu kanttarille niin että pyörät harittaa liikaa ? :D

-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

On tehostimeenkin öljyt tänä talvena vaihdettu. Nyt kun on vappuna kurvaillu niin tuntuu herkistyvän, taitaa öljy vaikuttaa. Alapallo(t) siis ilmeisesti ollut kuivana.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”