Mikäköhän se on kun nutisee kääntyessä ??

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
juhmat
Viestit: 205
Liittynyt: 09.11.2006 10:21
Paikkakunta: KOTKA

Mikäköhän se on kun nutisee kääntyessä ??

Viesti Kirjoittaja juhmat »

Semmonen vaiva, kun tiukoissa käännöksissä, vasemmasta etukulmasta kuuluu semmoinen kuivakan oloinen hankaava ääni. Yleensä ääni ei kuulu kylmiltään, vaan vasta lyhyen ajon jälkeen. Saman aikaisesti tunttu, että sivutuuliherkkyys on lisääntynyt.

Ohjauksen iskari ????
Question is not about who is right but who is left.

MB W210 E280

ex MB 300D Automatic -91
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Jaa että ratti narisee kun kääntää? Olisko yläpallo lopussa? Huumeruiskulla voi laittaa rasvaa pallon kumista läpi, se poistaa äänen. Välystä se ei tietenkään poista, jos sitä on. :lol:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

sanosin ,että pyörän laakeri on löysällä ja jarrupalat alkaa hankaamaan hyrkästi kääntäessä :roll:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Olisko yläpallo lopussa?
124:ssä ? :shock:

Jos ääni kuuluu vain rattia kääntäessä niin alapallo voisi natista.
Tai jos se kuuluu auton "liikkeen mukana" niin rengas ottaa sisälokariin ? Roiskeläppään ?
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Mulla piti alapallo ikävää narinaa rattia käännettäessä. Ensiapuna voi ruutata liukastetta injektioruiskulla alapallon kumin läpi. Jos em. auttaa narinaan, niin kannattaa sitten alkaa miettimään alapallon uusimista.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

dealer kirjoitti:
Olisko yläpallo lopussa?
124:ssä ? :shock:

Jos ääni kuuluu vain rattia kääntäessä niin alapallo voisi natista.
Tai jos se kuuluu auton "liikkeen mukana" niin rengas ottaa sisälokariin ? Roiskeläppään ?
No on se nyt p*rkele mullakin tuuri... Aina kun minä puhun alapallosta, niin joku korjaa että eipäs kun yläpallo. Tällä kertaa koitin toisinpäin, ja taas meni väärin... :ttu:

Pitäs puhua vaan pallonivelestä. :lol:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
juhmat
Viestit: 205
Liittynyt: 09.11.2006 10:21
Paikkakunta: KOTKA

Viesti Kirjoittaja juhmat »

dealer kirjoitti:
Olisko yläpallo lopussa?
124:ssä ? :shock:

Jos ääni kuuluu vain rattia kääntäessä niin alapallo voisi natista.
Tai jos se kuuluu auton "liikkeen mukana" niin rengas ottaa sisälokariin ? Roiskeläppään ?
Vain rattia kääntäessä ja myös paikallaan. Pitääpä noita palloja tutkailla.
Question is not about who is right but who is left.

MB W210 E280

ex MB 300D Automatic -91
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vain rattia kääntäessä ja myös paikallaan. Pitääpä noita palloja tutkailla.
Aivan, lähes varmasti alapallonivelen kitinää noilla oireilla.
200da
Viestit: 24
Liittynyt: 05.11.2006 20:32
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää

Viesti Kirjoittaja 200da »

Mulla oli ihan samat oireet,natisi eikä meinannu tiellä pysyä,alapallojen vaihto poisti nuo ongelmat.
Avatar
juhmat
Viestit: 205
Liittynyt: 09.11.2006 10:21
Paikkakunta: KOTKA

Ominaista oireelle

Viesti Kirjoittaja juhmat »

Kun rupiaa tutkimaan, niin heittäytyy hiljaiseksi.
Question is not about who is right but who is left.

MB W210 E280

ex MB 300D Automatic -91
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Mullakin on taas oikea alapallo alkanut kitistä... Vastahan siitä on reilut 120tkm kun vaihdoin sen :x Samalla on tietenkin vasemman puolen narinanivelkin alkanut narista, eli vanhalla hetekalla ajellaan kun natisee ja kitisee joka suunnalta :oops:

Onkos joku värkännyt jonkunlaisen työkalun noille alapalloille? Ei viitsisi ilman kunnon työkaluja vaihtaa noita jatkuvasti... Onkos tuohon olemassa jotain virallista työkalua josta voisi ottaa mallia? Entä olikos jollain kuvaa narinanivelenvaihtotyökalusta? Sellanen muistikuva oli että joku olisi sellaisen jokunen vuosi takaperin värkännyt :?:
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

Olen samaa mieltä alapallonivelen kannattajien kanssa. Ja suosittelen vaihtamaan osan ajoissa (tai ainakin tutkimaan tilanteen).

Mullakin narisi alapallonivel vuoden ennen kuin hajosi. Kumiosa antoi periksi ja tappi irtosi kumista. Onneks olin parkkipaikalla ja vauhti melkein nolla. Alatukivarsi jäi vanteen päälle ja selvisin pelkällä nivelen vaihdolla. Mutta olis varmaan kannattanut vaihtaa vähän aikaisemmin :)
Avatar
juhmat
Viestit: 205
Liittynyt: 09.11.2006 10:21
Paikkakunta: KOTKA

Viesti Kirjoittaja juhmat »

Narina johtui tosiaan alapallosta (vaihdettu helmikuussa tavikemikälie) ja epävakaus ehkä myös katkenneesta jousesta.

Onko tarvikejousilla ja orkkiksilla eroa muutoin kun hinnassa, ja paljonko???
Question is not about who is right but who is left.

MB W210 E280

ex MB 300D Automatic -91
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”