Katsastus"mysteeri"

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
jerektio
Viestit: 34
Liittynyt: 10.3.2013 16:25
Paikkakunta: Imatra

Katsastus"mysteeri"

Viesti Kirjoittaja jerektio »

Lyö tyhjää kun on intissä ja ei pääse arpomaan auton alle niin mitähän katsastusmies meinaa kun on kirjottanut että "taka-akselin tukitangon laakerointi vasemmalla, etummainen, poikittainen, ylempi, välyksellinen." :shock:
Oon pyöritellyt tota nyt päässäni pari iltaa ja ei aukene. Oisko joku viisaampi? Ja jos on tosi kova äijä niin linkkiä/varaosanumeroa kl varaosille jos tämä mysteeri on sellasta laatua että voipi itte hoitaa. Kiitos jo etukäteen :)
jerektio
Viestit: 34
Liittynyt: 10.3.2013 16:25
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja jerektio »

Ja niin. Eli kyseessä 91 250d sedan mersu. Ja tämähän oireilee niin että perä ylhäällä rengas liikkuu eteen-taakse. Vittumoisen äänen päästää kun kytkimen varomattomasti erehtyy nostamaan.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Oliskosse tuo:
Taka-akseliston tukitanko ylempi etu
Sisältää pultin.

Tuotenumero: 15074
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
jerektio
Viestit: 34
Liittynyt: 10.3.2013 16:25
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja jerektio »

Joo, pitää kokeilla onnea ja laittaa tilaukseen. Kiitos! Tuskin on mahdoton vaihdettava
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Vaihto kestää noin 15-25 min, riippuen kui lujassa pulttimutterit on, ja kuin kaukana ja häveksissä työkalut, ei oo vaikia vaihtaa, ja mätänetistäkin saa niitä, kestää sen saman ku muualtakin ostettuina, ainaki mulla kestäny.

Muistaa vaan kattoa että se kaari tulee oikeinpäin, eli ylöspäin, pariin saanu niitä vaihdella kun ovat olleet kaari alaspäin ja päät sen takia väljinä, sen kun kampeaa sitä aavistuksen jos on väärinpäin, ja muistaa vääntää takasin sen jarrukilven ettei rahise vanteeseen :lol:
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
jerektio
Viestit: 34
Liittynyt: 10.3.2013 16:25
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja jerektio »

Jes, kiitosta! :kuski:
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Siis kaari ALASPÄIN, jos se kaari on ylöspäin on se väärin laitettu ja hinkkaa kallistuksenvakaaja tankoa ja käännettäessä kolahtaa ihmeellisesti.

Minä keväällä vaihdoin oikealle taakke, nyt on ilmeisesti taas väljänä.....tai sitte se on se "narinahela" joka on väljä...kun narisee.

Vaihetlin tänään jarrupaloja, ja renkaan ku kiinni sain otin renkaasta kiinni, kuten teen melkein aina kun oon rengasta irti käyttäny, ihmettelin kun heiluu pystyasennossa noin sentin :shock: kun renkaan yläreunasta ottaa kiinni ja vetää, sain vaimon avuks rengasta tönimään ja vetelemään, niin näyttäis että se sama tanko on taas väljä.

Oisko se menny väljäks kun narinahela on entinen :?: :?:

No viikonloppuna sen tiedän, vasta silloin ehtii narinan vaihtamaan ehjempään.....eli uuteen.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Pupetti juttelee ylätukivarresta, auraustangon pallo sieltä varmaan kuitenkin on väljähtyny..? Vaihon jälkeen kulmat säätöön. :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Eei, ku justiinsa lapusta kattelin ni siinä luki:
taka-akselin tukitanko, oikealla, poikittainen ylempi.

Eli se käyrä tanko joka pitää renkaan kallistuskulman oikeana, se joka on narinaniveltä vastapäätä yläpuolella.

Eli tämä:
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 19458/12/8

Tai sitten se vaikuttaa paljon ku narinahela on aivan loppu :lol:

Jokatapauksessa ne väljyydet pitää saaha pois sieltä..oli ne missä kohtaa hyvänsä.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”