Etupiä narissoo...

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Etupiä narissoo...

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Nii joo alko mursu narisee eestä,mutten kyllä pysty paikallistaa mistä iäni lähtöö,narsk narsk vaan kuuluu kun ajelee vähänkin epätasasella :?

Niin ja toinen seikka mikä häirittee on tuo paljon puhumani puoltaminen oikealle.Meinaan nääs kun se on osaavan miehen toimestä siäjetty niin pitäis kyllä olla kulmat kohillaan,mutta siitä huolimatta Ruattin sileillä teillä vuan ojjoo kohti kampee :cry: ei voi irrottaa räpylöitä hetkekskään ratista.

Pitääkö mun nyt sitte tehä tuosta tuas maasturi kun ei tuu mittään ton matalluksen kanssa :supersad:

No ohan se rattikin vinossa vasemalle,mutta mitäs tiet kun ei oo siätövarroo yhtään :supersad: Miten ne muut on saanu homman onnistuu :?
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Eikös se ratti suoristu kun ottaa sen irti ja kääntää suoraan... :roll:

Kuuluuko narina kääntäessä? Jos, niin laita öljyä palloniveliin. Eli siis pieni reikä pallon suojakumiin ja vaikkapa ruiskuvaseliinia sisälle.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29494
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Nii joo alko mursu narisee eestä
Kuuluuko rattia käännellessä ? Jos niin alapallo.
Niin ja toinen seikka mikä häirittee on tuo paljon puhumani puoltaminen oikealle.Meinaan nääs kun se on osaavan miehen toimestä siäjetty niin pitäis kyllä olla kulmat kohillaan
Riittikö säätövarat ? Miten casterit on nyt ?
Pitääkö mun nyt sitte tehä tuosta tuas maasturi kun ei tuu mittään ton matalluksen kanssa
Joo, ei niillä madallusjousilla mittään tee - lahjota mulle. :lol:
No ohan se rattikin vinossa vasemalle,mutta mitäs tiet kun ei oo siätövarroo yhtään

Jaa ratin oikomiseen ? :shock: No varmasti on.
Miten ne muut on saanu homman onnistuu
Keskimäärin hyvin.
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Sivonen kirjoitti:Eikös se ratti suoristu kun ottaa sen irti ja kääntää suoraan... :roll:

Kuuluuko narina kääntäessä? Jos, niin laita öljyä palloniveliin. Eli siis pieni reikä pallon suojakumiin ja vaikkapa ruiskuvaseliinia sisälle.
Ei uskalla rattiin koskee kun siinnä on se airbägi.

Ääni kuuluu ihan suoraan ajettaessa ja kiännellessä.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

dealer kirjoitti:
Nii joo alko mursu narisee eestä
Kuuluuko rattia käännellessä ? Jos niin alapallo.
Niin ja toinen seikka mikä häirittee on tuo paljon puhumani puoltaminen oikealle.Meinaan nääs kun se on osaavan miehen toimestä siäjetty niin pitäis kyllä olla kulmat kohillaan
Riittikö säätövarat ? Miten casterit on nyt ?
Pitääkö mun nyt sitte tehä tuosta tuas maasturi kun ei tuu mittään ton matalluksen kanssa
Joo, ei niillä madallusjousilla mittään tee - lahjota mulle. :lol:
No ohan se rattikin vinossa vasemalle,mutta mitäs tiet kun ei oo siätövarroo yhtään

Jaa ratin oikomiseen ? :shock: No varmasti on.
Miten ne muut on saanu homman onnistuu
Keskimäärin hyvin.
Ei kuulu käänneskellessä ainakaa paikallaan,sensijaan kuuluu kun painelee keulaa.

Säätövaroista en muista enkä castereista,mutta Aki P:hän ne sääti silloin kun käytiin mulukasemassa sinua töissä.

Joo...ratissa kyllä säätövaraa piisaa :lol:

No sitähän miekin,että kyllä muilla on homma onnistunu,mutt mutt miks ei mulla :supersad:

Siitä lähtien kun madallussatsi asennettiin on ajettavuus etupään osalta ollut surkea :supersad: vetelyä,puoltamista vasemmalle käänyttäessä keula rupee hytkymään kummallisesti :? ikään kun se ei tykkäis mennä vasempaan ja samalla tuntee ratissa voimakasta vetoo oikealle :?

Mainitsen vielä,että auto oli hyvä ajaa ennen ensimmäista pyöränsäätöö Kirkkonummen TB:llä :evil: eli ei ois kannattanu viedä säätöön ollenkaan,mutta vein kummiskin kun madaltu suht paljon.

Ajamisesta en oo päässy nauttii aikoihin :supersad: vaan se on ollut yhtä tuskaa ja kärsimystä :supersad:

Kaikki uusiks etupäästä?
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

...tuota noin...uskallankohan... no uskallan: XR1 :wink: :lol:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

dry kirjoitti:...tuota noin...uskallankohan... no uskallan: XR1 :wink: :lol:
:lol: :lol: :lol: :lol: taitaa pittee upottoo koko auto siihen :lol:
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29494
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Siitä lähtien kun madallussatsi asennettiin on ajettavuus etupään osalta ollut surkea vetelyä,puoltamista vasemmalle käänyttäessä keula rupee hytkymään kummallisesti ikään kun se ei tykkäis mennä vasempaan ja samalla tuntee ratissa voimakasta vetoo oikealle

Mainitsen vielä,että auto oli hyvä ajaa ennen ensimmäista pyöränsäätöö Kirkkonummen TB:llä eli ei ois kannattanu viedä säätöön ollenkaan,mutta vein kummiskin kun madaltu suht paljon.

Ajamisesta en oo päässy nauttii aikoihin vaan se on ollut yhtä tuskaa ja kärsimystä
Madallussarjan asentaminen ei mitenkään voi muuttaa auton käyttäytymistä tuollaiseksi.

Minkäverran madaltui ?
Minkämerkkinen sarja ? (muuten vaan kysyn)
Kai sinulla on TB suuntauksestakin printit joista näet mitä on tehty tai ainakin mitä kulmat nyt ovat ?
Vaihdettiinko muuta samoihin aikoihin, muistele tarkkaan ?
Iskarit ?
Jotakin ohjaukseen ?
Eihän ohjausiskari ole rikki ?

Miten renkaat ovat kuluneet ?
wiimax.fi
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

dealer kirjoitti:
Siitä lähtien kun madallussatsi asennettiin on ajettavuus etupään osalta ollut surkea vetelyä,puoltamista vasemmalle käänyttäessä keula rupee hytkymään kummallisesti ikään kun se ei tykkäis mennä vasempaan ja samalla tuntee ratissa voimakasta vetoo oikealle

Mainitsen vielä,että auto oli hyvä ajaa ennen ensimmäista pyöränsäätöö Kirkkonummen TB:llä eli ei ois kannattanu viedä säätöön ollenkaan,mutta vein kummiskin kun madaltu suht paljon.

Ajamisesta en oo päässy nauttii aikoihin vaan se on ollut yhtä tuskaa ja kärsimystä
Madallussarjan asentaminen ei mitenkään voi muuttaa auton käyttäytymistä tuollaiseksi.

Minkäverran madaltui ?
Minkämerkkinen sarja ? (muuten vaan kysyn)
Kai sinulla on TB suuntauksestakin printit joista näet mitä on tehty tai ainakin mitä kulmat nyt ovat ?
Vaihdettiinko muuta samoihin aikoihin, muistele tarkkaan ?
Iskarit ?
Jotakin ohjaukseen ?
Eihän ohjausiskari ole rikki ?

Miten renkaat ovat kuluneet ?
Ei munkaan mielestä,koska farkun edeltäjässä ei ollut minkäänlaisia ongelmia madalluksen yhteydessä.

2 sormee mahtuu päällekkäin renkaan ja lokarin väliin.

Sarjan merkki:Eibach

Iskarit vaihdettiin uusiin myös alapallot ja apusimpukan korjaussarja,myöhemmin Aki P:een luona etuvakaajan puslat.

Ohjausiskari kunnossa.

Renkaissa en ainakaan oo huomannu mitään ihmellistä kulumaa.

Joku jossain mättää...se on varma,mutta mikä :?
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29494
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Akin ammattitaitoa en epäile yhtään, mutta jotakinhan nyt on pielessä Ezkon autossa kaikesta tutkimisesta / korjaamisesta huolimatta.

Ainakin itseltäni jää joskus asiakkaitten autoja tutkiessani huomaamatta jotain vikaa joka vaikuttaa esim. ajo-ominaisuuksiin.

Jos kulmat ovat kohdallaan
(ihmeellistä, mainitsit että ongelma tuli TB:n nelipyöräsuuntauksessa), jossain on väljää tai jokin on irti.

Eihän vaan jommankumman iskarin kiinnityspultit ole hieman löysällä ? :?
Mitään muuta ei tehty, esim. vaihdettu vanteita / renkaita ?

Jotenkinhan tämä on selvitettävä. :protest:

Muilla lukijoilla ideoita ? Rohkeasti vaan kirjoittamaan. :!:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Mitenkäs tämä topikki oli lukittu? :shock: Entäs apusimpukan kondis? :roll:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Tais olla hetken lukittuna vahigossa :shock: :shock:

Siirtelin näitä stooreja oikeiden otsikoiden alle 8)

Tämäkin oli suoraan otsikon "W124" alla eikä "W124 alusta" -alla....siis muistaakseni..... :roll: :roll:
Viimeksi muokannut Lucky-Dog, 11.9.2006 20:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

HVM kirjoitti:Mitenkäs tämä topikki oli lukittu? :shock: Entäs apusimpukan kondis? :roll:
Lukittu :shock: millonkas??? apusimpukan korjaussarja laitettu aijemmin.

Tarvii vissiin tarkistaa sen kunto,jos vaikka huono tarvikeosa?
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Lainaa jostain toisia renkaita, ja kokeile niillä :roll:

Jos niistä makaroneista on joku runkovikainen :shock:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Lucky-Dog kirjoitti:

Tämäkin oli suoraan otsikon "W124" alla eikä "W124 alusta" -alla
Jaa...oliko :eec: olikohan mä vähän huolimaton :lol:
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

EzKo kirjoitti:
Lucky-Dog kirjoitti:

Tämäkin oli suoraan otsikon "W124" alla eikä "W124 alusta" -alla
Jaa...oliko :eec: olikohan mä vähän huolimaton :lol:
Noup hätä...siirtelin sieltä meleko nipun muutakin 8) 8)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Jani kirjoitti:Lainaa jostain toisia renkaita, ja kokeile niillä :roll:

Jos niistä makaroneista on joku runkovikainen :shock:
Niin, ja tuo siihen vetelyyn ja puoltamiseen :lol:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

nimittäis
Jani kirjoitti:Lainaa jostain toisia renkaita, ja kokeile niillä :roll:

Jos niistä makaroneista on joku runkovikainen :shock:
Tuo oli hyvä pointti :D nimittäin vaihoin just eturenkaat taakse ulinan takia,noh nyt ulisee takana :D muttei vaikuttanu etupään käyttäytymiseen.

Henk.hoht en pidä noista makarooneista,ovat vanhuuttaan muuttuneet tosi äänekkäiksi vaikkei niillä oo ajettu ku 2 kesää,muttei taatusti enää kolmatta.

Ei oo nyt tähän hätään kokeilla mitään muita renkaita :(
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

EzKo kirjoitti:Ei oo nyt tähän hätään kokeilla mitään muita renkaita :(
No joku lähistöllä oleva meseläinenhän vois lainata vaikka kitkojansa hetkeks :wink:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jani kirjoitti:
EzKo kirjoitti:Ei oo nyt tähän hätään kokeilla mitään muita renkaita :(
No joku lähistöllä oleva meseläinenhän vois lainata vaikka kitkojansa hetkeks :wink:
Kyllä, ja Ezko ajaa niillä liimapäissään näyttävän takaa-ajon päätteeksi piikkimattoon. :ope:
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

HVM kirjoitti:
Jani kirjoitti:
EzKo kirjoitti:Ei oo nyt tähän hätään kokeilla mitään muita renkaita :(
No joku lähistöllä oleva meseläinenhän vois lainata vaikka kitkojansa hetkeks :wink:
Kyllä, ja Ezko ajaa niillä liimapäissään näyttävän takaa-ajon päätteeksi piikkimattoon. :ope:
Näin se varmasti käy :D
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

dealer kirjoitti: Muilla lukijoilla ideoita ? Rohkeasti vaan kirjoittamaan. :!:
Rohkea veikkaus ja arvaus: kallistuksenvakaajan kumit alkaa väljistymään :shock: Voisko pitää tuollaista narsketta? Mulla se kyllä jymähteli montuissa, mutta voisi kai se kumi narskettakin pitää :roll:
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

veppe kirjoitti:
dealer kirjoitti: Muilla lukijoilla ideoita ? Rohkeasti vaan kirjoittamaan. :!:
Rohkea veikkaus ja arvaus: kallistuksenvakaajan kumit alkaa väljistymään :shock: Voisko pitää tuollaista narsketta? Mulla se kyllä jymähteli montuissa, mutta voisi kai se kumi narskettakin pitää :roll:
Juu...ne vakaajan kumit vaihettu Akin luona,olivat ihan sohlot.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

dealer kirjoitti:Akin ammattitaitoa en epäile yhtään, mutta jotakinhan nyt on pielessä Ezkon autossa kaikesta tutkimisesta / korjaamisesta huolimatta.

Ainakin itseltäni jää joskus asiakkaitten autoja tutkiessani huomaamatta jotain vikaa joka vaikuttaa esim. ajo-ominaisuuksiin.

Jos kulmat ovat kohdallaan
(ihmeellistä, mainitsit että ongelma tuli TB:n nelipyöräsuuntauksessa), jossain on väljää tai jokin on irti.

Eihän vaan jommankumman iskarin kiinnityspultit ole hieman löysällä ? :?
Mitään muuta ei tehty, esim. vaihdettu vanteita / renkaita ?

Jotenkinhan tämä on selvitettävä. :protest:

Muilla lukijoilla ideoita ? Rohkeasti vaan kirjoittamaan. :!:
Samaa mieltä siitä,että Akin jäljiltä pyörät sojottaa oikeisiin suuntiin...soon varma :D kyllähän Aki totesikin kulmien olevan Kirkkonummen sählärin jälkeen säädön tarpeessa.

Pistän illalla kuvia kun meen käy kauppakeskuksessa ja saan auton tasaselle ja otan kuvat kummaltakin puolelta,peilikuvat ne eivät tosiaan ole.Jos vaikka kuvista selviäis jotain.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Saattaisihan ne iskaritkin narista, vaikka uudet ovatkin.
Ja missä kunnossa ne iskarin yläpäänkumit on :roll:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Vakajantanko natisoo niistä kummiista :shock:

Siellä on ny kivi menny väärähä paikkaha :shock:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Lucky-Dog kirjoitti:Vakajantanko natisoo niistä kummiista :shock:

Siellä on ny kivi menny väärähä paikkaha :shock:
No niihän tuo narissoo :shock: kyllä ne oli laitettaessakin sen verran timmit,että tarvis CRC:tä että sai paikalleen.

Kivvee tai muuta en siellä huomannu,oiskohan ne jotenkin kuivat vai miks ne narisoo :ei_tajuu:
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Koeta rasvata niitä :roll: :roll:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tässä topikissa käsitellään pätevää säänkestävää rasvaa:

KLIK

Kokeileppa tuolla, tuntuu olevan pätevää ja monikäyttöistä kamaa. :D
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

HVM kirjoitti:Tässä topikissa käsitellään pätevää säänkestävää rasvaa:

KLIK

Kokeileppa tuolla, tuntuu olevan pätevää ja monikäyttöistä kamaa. :D
No heh heh... :kuningasajatus:

Tässä ois pari kuvaa siitä miten pyörät ovat,kuten kuvasta näkyy oikea on selvästi ulompana.

Oisko tuo syy kovaan haluun mennä oikealle? sillionhan menee taas pyörän säädöt sekaisin jos ton siirtää sisemmäks.
Kuva

Kuva

Kun ton livenä näkee niin tulee sellainen vaikutelma,että meinaako se oikean puolen pyörä tulla ulos sieltä :eec:
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”